Novi Audi A3 – luksuz u kompaktnoj klasi

Piše:
srijeda, 12.2.2003. 14:53
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Novi Audi A3 – luksuz u kompaktnoj klasi

PRVA generacija modela A3 unijela je dašak luksuza u kompaktnu klasu. Novi model savršeno se uklapa u imidž Audija. A3 druge generacije je tipični  premium kompakt kojeg krasi atraktivno odijelo i sportski orjentirane performanse.

Dizajn

Za razliku od nekih konkurenata, Audi je ostao vjeran njemačkoj školi dizajna.

U odnosu na prethodnika novi model je niži i širi što mu daje kupeovski karakter.

Jezikom brojki, razmak među kotačima povećan je za 65 mm, širina vozila narasla je za 30 mm (1765 mm), a visina je smanjena za 10 mm (1421 mm).

U prijevodu, Audi je u potpunosti zanemario današnje trendove i odustao od pomalo monovolumenske koncepcije toliko zastupljene u ovoj klasi.



Danas je rijedak slučaj da novi model na tržište dolazi niži od prehodnika i s manjim udjelom staklenih površina. Sudeći po krajnjem rezultatu, Audiju će se isplatiti dosljednost, a i njegovi će fanovi to znati cijeniti.

Prednji i stražnji kraj vozila oblikom u potpunosti prate smjernice postavljene na ostalim modelima. Dinamično rezana svjetla od čiste optike u kombinaciji sa velikim strujnim otvorima daju «trici» sportski štih.

Na stražnjem dijelu Audija A3 ističu se vidljive ispušne cijevi, što je još jedan kuriozitet. Naime, današnji trend je skrivanje ispušnih cijevi pod branik. 

Unutrašnjost

Povećani gabariti, posebno širina vozila, djelomično su otklonili glavnu boljku dosadašnjeg modela, a to je skučenost putničkog prostora. Nešto niža sjedeća površina omogućila je dovoljno prostora za sve putnike, posebno u predjelu glave i ramena.

Dizajn unutrašnjosti određuju sportska obilježja i elegancija. Mnogobrojni novi detalji, kao što su sapnice za zrak u aluminijskoj optici, visoka središnja konzola s ergonomski savršenom pozicijom mjenjača i papučica gasa tipična za sportska vozila daju kabini potrebnu svježinu. Obujam prtljažnika od 350 litara spada u prosjek klase.

Motor 

Ionako opsežna paleta motora, na novom modelu donosi tri noviteta. Obujam TDI motora povećan je sa 1.9 na 2 litre. Paleta benzinskih motora proširena je agregatima predstavljenim u modelima A4 (2.0 FSI) i TT (3.2 V6).

Snaga se na cestu prenosi preko prednje osovine, a dostupne su i izvedbe sa pogonom na sve kotače.

Paleta motora:

3.2  V6 177/241 kW/KS
2.0  FSI 110 kW/150KS
1.6  75/102 kW/KS
2.0  TDI 103/140 kW/KS
1.9 TDI 77/105 kW/KS

Ovisno o varijanti motora kupci će moći izabrati između manuelnih 5- i 6-stupanjskih mjenjača, te 6-stupanjskog tiptronica.

Jače izvedbe moći će se po želji opremiti sportskim DSG mjenjačem. Ovaj inovativni prijenos snage inspiriran je tehnologijom iz trkaćeg sporta, a karakterizira ga vrlo brzo mijenjanje brzina bez prekida vučne sile i automatizirano dvostruko kvačilo.

Vozač mijenja stupnjeve prijenosa po izboru sekvencijalno s mjenjačem ili polugama na upravljaču, a na raspolaganju ima i automatski mod rada. DSG verzije bit će dostupne od sredine 2003. godine.

Podvozje

Najvažniji preduvjet za kvalitetno dinamičko ponašanje vozila je upravo podvozje. A3 je opremljen McPherson prednjom osovinom i stražnjom osovinom s četiri spone s pojedinačnim ovjesom kotača. Iako naglašenog sportskog karaktera, podvozje osigurava komfornu vožnju.

Upravljački sustav opremljen je progresivnim  elektromehaničkim upravljačem, koji troši manje energije u odnosu na klasični servo uređaj. Kao i svi dijelovi vozila, kočnice su također obnovljene (veći promjer diskova), što se odrazilo na manji zaustavni put.

Opremljenost

Novi A3 će biti dostupan u tri paketa opreme, paket Attraction, sportski paket Ambition i ekskluzivni paket Ambiente.

U serijsku opremu između ostalog spadaju Easy-Entry sustav za prednja sjedala, električni podizači prozora sprijeda i centralno zaključavanje s daljinskim upravljanjem.

Vozačevo sjedalo je podesivo po visini. Novost u ovoj klasi je i ponuda grijanja stražnjih sjedala. Za povećanu sigurnost Audi A3 ima i elektronski stabilizacijski program ESP, nova prednja sjedala s aktivnim naslonima za glavu i sustav zračnih jastuka za glavu.

Individualizaciju omogućava širok popis dodatne opreme: audio-uređaji s BOSE-Sound sustavom, automatski klima uređaj s odvojenom regulacijom za vozača i suvozača, navigacijski sustav s TV –tunerom itd. Novost u ovoj klasi je i ponuda grijanja stražnjih sjedala rolo za zaštitu od sunca za stražnje vjetrobransko staklo.

Za razliku od prethodnika, novi A3 glavne adute krije u jasno definiranim sportskim obilježjima, kako u dizejnerskom, tako i u pogledu mehanike. Naravno, i dalje je zadržan visok stupanj završne obrade i kvalitetni materijali, što će uz osnažene motore biti glavni oslonac na putu ka tržišnom uspjehu.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije