Novi Audi A4 - povratak na vrh
NIJE trebalo dugo čekati na Audijev odgovor Mercedesu i njegovoj C-klasi. Novi A4 je spreman, a premijerno će biti prikazan u Frankfurtu. Odgovorni se kunu da je novi model ostvario drastičan pomak u voznim osobinama pod kapom novog dizajnerskog izraza istesanog na najnovijem coupeu tvrtke iz Ingolstadta.
Iako je zadržana estetska sličnost s prethodnikom, kod novog A4 vrijede neka nova pravila. Osim što se proteže na 4.703 mm duljine i 1.826 mm širine model je dobio kraće prevjese uz istovremeno povećanje međuosovinskog razmaka na čak 2.808 mm. Nove proporcije uključuju i produljeni poklopac motora, kao i gotovo coupeovsku siluetu krova.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Konačni rezultat je dinamična forma koja ulijeva povjerenje i budi nadu da je Audi opet pronašao dobitnu formulu. Priča za sebe su svjetla sa LED tehnologijom dnevnih svjetala koju sprijeda čini 14 dioda po svjetlosnom sklopu.
Veće vanjske dimenzije rezultirale su drastičnim povećanjem komfora. Audi A4 odsad će podržavati i oni obiteljski nastrojeni kojima je ponuda prostora itekako bitna. Primjera radi, prostor za koljena putnika na stražnjoj klupi povećan je za 36 mm na ukupno 908 mm.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
U potrazi za idealnom raspodjelom masa Audijevi stručnjaci povukli su radikalne poteze. Tako su spojka i diferencijal zamijenili mjesta, što je rezultiralo posmakom prednje osovina za čak 154 mm. Time je pak oslobođen dodatni prostor za motor, koji se stoga pomaknuo na novu poziciju i omogućio optimalni raspored masa na vozilu. Pridodamo li tome pametno koncipirano nosivu konstrukciju kojom je masa vozila usprkos povećanim dimenzijama ostala na razinu prethodnika, od Audija A4 se s punim pravom može očekivati odlična upravljivost.
Egzaktne brojke govore da model opremljen 1.8 TFSI motorom teži odličnih 1.410 kg. Pritom valja imati na umu da ključ uspjeha nije bila primjena aluminija već izbor nekoliko gradacija čelika povećane čvrstoće. Što se pak tiče aluminija njega se može naći "tek" u elementima (novog) ovjesa.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Poznati su i motori. Dolazak na svjetsku auto-scenu obilježit će pet motora u rasponu snage od 105 kW/143 KS do 196 kW/265 KS. Cjelokupna ponuda četiri-cilindraša koristi pomoć turbo punjača, a čini ju 1.8 TFSI (160 KS, 250 Nm, 0-100 km/h za 8,6 s, 225 km/h, 7,7 l/100 km) u benzinskoj ponudi, te 2.0 (143 KS, 320 Nm, 0-100 km/h za 9,4 s, 215 km/h, 5,5 l/100 km) kad su u pitanju dizelaši.
U gornjem domu A4 raspolaže s još tri V6 agregata. Do dolaska sportske S4 izvedbe vladar trona je 3.2 FSI sa 265 KS i 330 Nm, a putem kojeg A4 hvata 100 km/h za 6,2 sekundi i prosječno troši tek 9,2 l/100 km. Maksimalna brzina limitirana je na 250 km/h. Uz bok stoji 3.0 TDI ispred kojeg stoje jednako uzbudljive vrijednosti. 240 KS snažan motor raspolaže s okruglih 500 Nm zakretnog momenta, a Audijevu limuzinu potjera do 100 km/h za samo 6,1 sekundi, sve do 250 km/h. Neznatno slabiji je 2.7 TDI (190 KS, 400 Nm) razvijen na osnovi prethodnika koji Audijevoj četvorki pruža ubrzanje do stotke za 7,7 sekundi i maksimalnih 227 km/h. Prosječna potrošnja snažnijeg dizelaša je 6,9 l/100 km, dok slabiji guta 3 dcl manje. Inače, sva tri dizelska motora udovoljavaju Euro 5 normi.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Ovisno o motorima i preferiranom stilu vožnje kupci će na raspolaganju imati četiri mjenjača. Audi nudi dva ručna šest-stupanjska mjenjača, a tu su još tiptronic automatika s jednakim brojem stupnjeva prijenosa te multitronic CVT mjenjač. Krilaticu "Vorsprung durch Technik" zaokružuje quattro pogon, serijski na najsnažnijem benzincu i dizelašu.
I za kraj koja riječ o cijenama. Audi A4 u prodajne salone stiže krajem godine, na raspolaganju će biti četiri nivoa opreme poznatog imena (Attraction, Ambition, Ambiente i S line). A4 na njemačkom tržištu startat će cijenom od 26.000 eura.
Tekst: M.N.
Foto: Audi
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati