Novi Audi A6 Avant– elegancija u službi funkcionalnosti

Piše:
subota, 13.11.2004. 19:50
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Novi Audi A6 Avant– elegancija u službi funkcionalnosti

AUDI odgovara na zahtjeve tržišta i nakon limuzinske izvedbe predstavlja A6 Avant, luksuzni karavan za odabrane.

Najveći karavan u Audijevoj ponudi nastavlja tradiciju diva iz Ingolstadta, koji u niti jednom pogledu, pa tako ni dizajnerskom, ne zapostavlja svoje karavane. Najnoviji dokaz je A6 Avant koji slijedi elegantne i nadasve dinamične linije definirane na limuzinskoj izvedbi i tržištu predstavlja idealnog suputnika na duge staze.

Otmjeni karavan kraljevskog komfora

Avant izvedba u duljinu mjeri 4.93, u širinu 1.86, a u visinu 1.46 metara. U pogledu dizajna Audi slijedi dinamične linije limuzine. Izmjene stražnjeg kraja ne narušavaju sklad linija; blago nakošen poklopac prtljažnika i zamamni bokovi čine Avant izvedbu oku ugodnom, a dovoljna doza elegancije omogućava da se u ovom automobilu dovezete bilo gdje. S karavanskom 6-icom nema problema pri odlasku na skijanje, a opet može poslužiti kao statusni simbol u večernjim izlascima.

Audi na novom modelu težište stavlja na bočne linije gdje se Avant razmeće snagom i kompaktnošću. Zasluga je to dobro odmjerenog površinskog omjera staklenih površina i limenog donjeg dijela čiju monotoniju sprečava uzdužno ispupčenje u obliku vala. Stražnja svjetla pokazuju sličnost s modelom A3 Sportback, te horizontalnom orijentacijom daju privid veće širine i manje ukupne visine vozila.

Trinaest centimetara dulja i pet šira karoserija putnicima nudi kraljevski komfor. Prednja armatura izvedbom udovoljava zakonima ergonomije, dok standardna nakošenost središnjeg djela pokazuje da je vozač u glavnom planu. U pogledu dizajna nitko ne ostaje ravnodušan, napravljeni kompromis između sportskog interijera i uvijek dobrodošlog luksuza u kombinaciji s njemačkom preciznošću djeluje vrlo dojmljivo.

Od posebnosti valja spomenuti novi dizajn kožom presvučenog upravljača s minimiziranim središnjim djelom i četiri krakova.

Najviše pozornosti izaziva prtljažnik koji kapacitetom (565 l) premašuje prethodnika za čak 110 litara. Bolji je i s preklopljenim stražnjim sjedalima, 1.660 l prtljažnog prostora je napredak od zamjetnih 70 litara. Prtljažnik je presvučen prvoklasnim materijalima, a teret osigurava sustav pomičnih pregrada i zaštitna mreža. Tu su i bočni pretinci s poklopcem predviđeni za pohranu vrjednijih predmeta, a uz doplatu imaju vlastitu bravu. Utovarni rub zaštićen je od oštećenja pomičnom prostirkom ispod koje se kriju dodatni pretinci. Zaštitna mreža sprečava ozljede putnika u sudaru, kada komadi prtljage ostaju usidreni gdje im je mjesto. Također, ljubitelji zimskih sportova na raspolaganju imaju specijalno osmišljene vodonepropusne torbe za skije i snowboard.

Široka paleta motora

AUDI A6 Avant je dostupan u pet motornih izvedbi, tri benzinske (2.4 V6/177 KS, 3.2 V6 FSI/255 KS, 4.2 V8/335 KS) i dvije dizelske (2.7 V6/180 KS, 3.0 V6/225 KS). Svi motori udovoljavaju EU4 standardima uz napomenu da je za partikularni filtar čestica kod dizelaša potrebno doplatiti.

2.7 V6 common-rail dizelaš je tržišno najzanimljiviji motor, a nastao je modifikacijom trolitrenog agregata. 180 KS maksimalne snage raspoloživo je već pri 3.300 o/min i ne mijenja se do 4.250 o/min, dok je 380 Nm okretnog momenta dostupno u rasponu od 1.400 do 3.300 o/min. U prijevodu to znači da ovako motorizirani A6 Avant nudi pravi užitak za upravljačem. Posezanje za ručicom mjenjača je svedeno na najmanju mjeru, a velika doza vučne sile je dostupna gotovo od praznog hoda. Tvornički podaci potvrđuju rečeno, ubrzanje do 100 km/h traje 8.3 sekundi, a maksimalna brzina više nego dovoljnih 225 km/h. Sve to začinjeno je minimalnom potrošnjom od sedam litara u prosjeku.

Inovacija i sigurnost

Torzijska krutost je u odnosu na prethodnika povećana za 25 %. Rezultat je to, prije svega, inovativnih tehnologija spajanja čeličnih panela. Vibracije su bitno smanjene čemu doprinosi sportska podešenost nosivih elemenata.

Uz doplatu se nudi adaptivni zračni ovjes kakav posjeduje Audi A8. Elektronski nadzor raspoznaje tri stupnja podešavanja, od sportski tvrdog (dynamic) do relaksirajuće mekanog. Pri brzini višoj od 120 km/h, automobil se automatski spušta za 15 mm, čime se poboljšava stabilnost i smanjuje potrošnja (bolja aerodinamika).

Svim bitnim funkcijama upravlja se putem MMI (Multi Media Interface) sustava. Odlična ergonomija, lakoća upotrebe i bogatstvo opcija čine ovaj sustav jedinstvenim na tržištu. MMI se isporučuje u tri razine, od "najsiromašnijeg" MMI Basic (6.5" c/b zaslon, CD, 2x20W, preko MMI Basic Plus (dodatno TP, još 6 zvučnika, mogućnost navigacije) do najopremljenijeg MMI (7" color, 6xCD..) . Za one kojima ni to nije dovoljno, Audi nudi BOSE surround sustav, DVD navigaciju, itd.

Na daljim putovanjima je tempomat od velike pomoći. U Audijevom karavanu je automatiziran putem radara koji prati razmak između automobila, te prati utjecaj bočnih udara vjetra.

Od inovacija namijenjenih sigurnosti spomenut ćemo adaptivna svijetla xenon plus tehnologije opremljena daylight funkcijom.  Najnovija generacija ESP-a posjeduje brojne dodatne funkcije među kojima su kontrola kretanja prikolice, signalizacija kočione sile i sl.

Audi A6 Avant okreće novu stranicu u svijetu karavana. Vrijeme kada su karavani bili korišteni kao tovarne mazge je iza nas. Audijev karavan je tipični dokaz koji pokazuje da i ovaj tip automobila može biti elegantan. Cijene zasada nisu poznate, a očekuje se da će biti nekoliko postotaka više od jednako motorizirane i opremljene limuzine.