Novi Citroen C5 - avangardna tehnologija u luksuznom odijelu

Piše:
utorak, 19.10.2004. 18:30
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Novi Citroen C5 - avangardna tehnologija u luksuznom odijelu

14. listopada, dan prije službenog početka prodaje, održana je novinarska prezentacija novog Citroena C5.  Upoznavanje s novom Citroenovom krstaricom organizirano je  u Slavoniji, gdje su novinari tijekom turističke vožnje imali priliku iz prve ruke upoznati sve kvalitete najnovijeg Citroena.

Spoj stila i udobnosti

Vrlo uspjeli, u nekim dijelovima čak i radikalan redizajn, donosi pregršt novosti o kojima smo već pisali. Najvažnije novosti u tom pogledu su izmjene prednjeg i stražnjeg kraja čime je vozilo dobilo na dinamičnosti. Detaljno je obnovljena i unutrašnjost, potpuno nova središnja konzola i vozačko sučelje riješeni su vrlo dopadljivo, a posebno veseli viši stupanj finalne izrade i osjetno kvalitetniji materijali.

Komfor u kabini je na razini prethodnika, što znači da je ponuda prostora prvoklasna. Uz prostranost kabine možemo uočiti i veliki prtljažni prostor, u limuzini raspolaže s 471 l zapremine, dok je u karavanu stotinjak litara veći (563 l, 1.658 l s preklopljenim sjedalima). Kako bi olakšao utovar, C5 u karavanskoj izvedbi nudi mogućnost prilagodbe visine utovarnog praga. Minimalna visina utovarnog praga je 493 mm, nazivna 568 mm, a maksimalna 653 mm.



Potpuno nova prednja armatura djeluje puno modernije, dok bogatija serijska oprema čini putovanje još udobnijim. Potpuno automatski sustav klimatizacije i JBL audio sustav s 240 W maksimalne snage (razina Exclusive) upotpunjuje kraljevski komfor. Kad smo kod udobnosti, red je spomenuti hidraulički ovjes treće generacije kao zaštitni znak Citroenove limuzine.

Ovjes omogućuje samoprilagodbu visine vozila ovisno o brzini, stilu vožnje i stanju ceste, a ne zahtijeva nikakvo održavanje u intervalu od 5 godina, odnosno 200.000 km. Snažnije izvedbe dolaze s optimiziranim  "Hydractive plus" ovjesom, koji posjeduje nove logike promjene stanja. Nju uvjetuje pet referentnih parametara ubrzanja motora, kočenja, kuta i brzine okretanja obruča upravljača i odstojanja školjke.

Naglasak na sigurnost

Citroën C5 u seriji ima dva frontalna zračna jastuka (vozačev i suvozačev), dva prednja bočna zračna jastuka (za grudni koš) i dvije zračne zavjese za prednja i stražnja mjesta. Vozač može računati i na zračni jastuk za koljena, koji u ovom trenutku nije toliko čest ni u višem segmentu. On u slučaju sudara štiti koljena i potkoljenice, sprječavajući njihov sraz sa stupom upravljača.

Aktivnoj sigurnosti uvelike doprinosi nova generacija ESP-a koja se u svim izvedbama isporučuje serijski. ABS i elektroničku raspodjelu sile kočenja (REF) kompletira podrška pri naglom kočenju (AFU). U sprezi je i ASR sustav protiv proklizavanja pogonskih kotača uz pomoć kojeg ESP automatski korigira putanju vozila. Nadalje dinamička kontrola stabilnosti (ESP) putem senzora konstantno prati  kut obruča upravljača i poziciju vozila, te pomoću računala dozira kočenje jednog ili više kotača. Od zanimljivosti valja još spomenuti funkciju "sušenja kočnih diskova"s ciljem da kočnice i za kišnog vremena optimalno reagiraju. Proizvođač naglašava da ova funkcija ni najmanje ne utječe na trošenje kočnih pločica, a njeno je aktiviranje povezano s brisačima.

Citroën C5 nudi još novosti poput upozorenja o nenamjernom prelaženju crte (AFIL), dvofunkcionalnih zakretnh Xenon farova i pomoć pri parkiranju prema naprijed ili unatrag, s prikazom manevra na višenamjenskom ekranu.

Prvi dojmovi


Kako smo tijekom jednodnevnog druženja s novim C5 prešli nekoliko stotina kilometara, imali smo priliku uvjeriti se osobno u sve njegove prednosti i mane. Odmah nakon odmjeravanja vanjskog izgleda sjeli smo za upravljač najatraktivnije motorne izvedbe u karavanskoj inačici. Naravno, riječ je o novom 2.0 HDI dizelskom motoru koji raspolaže s 138 KS i 320 Nm. Motor radi u sprezi s novim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a postiže 100 km/h za 10 sekundi uz 200 km/h maksimalne brzine.

Ono što prvo upada u oči je izvrsna prostranost i izražena udobnost. Sjedala u kombinaciji s naslonom za ruke osiguravaju prvoklasan osjećaj za upravljačem, dok se za dobru ergonomiju brine upravljač podesiv po dubini i visini, te dobra pozicija mjenjača.

U vožnji autocestom prema Slavonskom Brodu automobil je bez ikakvih problema održavao visoke brzinske prosjeke. Vožnja brzinom do 180 km/h automobilu najbolje odgovara, a buka je dovoljno niska da se bez problema može razgovarati u kabini i pritom slušati radio. Putni kompjutor je dosta iznenadio podacima o potrošnji (pozitivno), vozeći autocestom potrošnja se kretala oko devet litara, dok je na magistralnoj cesti pala na manje od sedam. Kako je cesta bila mokra, a kiša samo mjestimice padala, odlučili smo povjerenje dati automatskom sustavu rada brisača, koji je vrlo korektno odrađivao posao. Isto vrijedi i za tempomat (regulator brzine) putem kojeg je moguće namještati brzinu u koracima po 1 i 5 km/h.

Nedaleko Đakova imali smo priliku provjeriti ponašanje automobila na lošem kolniku. Uzorno ponašanje u agresivnoj vožnji po zakrpama izbrazdanom asfaltu mjestimice pokrivenom blatom i šljunkom pokazali su svi dijelovi automobila, korekcija putanje je bila tek mjestimično potrebna, a svi nosivi dijelovi konstrukcije (i interijera) ostali su potpuno tihi.

Sve u svemu, prvi kontakt s novim Citroenom C5 zaslužio je visoke ocijene. Francuska limuzina je zadržala sve kvalitete prethodnika i pritom napredovala u svim do sada zapostavljenim domenama.

Citroen C5 - već od 159.700 kn

Prodaja novog Citroena C5 započela je 15. listopada pod sloganom "100 % korisna tehnologija". Tijekom vikenda se održavaju tradicionalni Dani otvorenih vrata gdje će novi C5 biti predstavljen hrvatskim kupcima. Kako bi se automobil što bolje približio većem krugu ljudi, jedan automobil bio je izložen u Gajevoj ulici, a jedan na Trgu Ante Starčevića ispred Importane-a.

Usporedimo li cijenu novog C5 sa prethodnikom, uočljivo je da je ona viša oko 5 %. Međutim, uzmemo li u obzir bogatiju serijsku opremu i svu silu poboljšanja, razlika u cijeni se topi, a jezičac na vagi pokazuje u korist nove izvedbe.

Izvedba
modela

Razina opreme

Cijena do registracije (kn)

C5 1.8i 16V

X

159.700

C5 2.0i 16V

SX

178.800

C5 1.6 HDi    

X

174.000

C5 2.0 HDi

SX

194.900

C5 2.2 HDi

SX

205.400

C5 2.0 HDi

Exclusive

227.000

C5 BREAK 1.6 HDi

X

177.800

C5 BREAK 2.0 HDi

SX

196.800

Miljenko Nikolić

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije