Novi Jaguar S-Type

Piše:
srijeda, 21.1.2004. 12:43
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Novi Jaguar S-Type

JAGUAR je u Detroitu predstavio obnovljeni S-Type, premium limuzinu izražene sportske elegancije, koja u prodaju stiže već u travnju.

Novu izvedbu prestižnog modela karakteriziraju značajne promjene eksterijera i uređenja interijera i predstavljaju idući korak u individualizaciji automobila u odnosu na danas sve češću konfekciju. Također, Jaguar je prenio mnoga tehnološka rješenja sa svog top modela, nedavno predstavljenog XJ.

Motorizacija je ostala ista, ali su performanse osjetno poboljšane. Čelik je na dijelovima konstrukcije ustupio mjesto laganijem aluminiju, što je rezultiralo boljim rasporedom masa i manjom ukupnom masom, a time i boljom upravljivosti.

Promjene su uočljive i iznutra. Novi izgled prednje armature i centralne konzole usklađen je s sportskim karakterom, a najveća novost je povratak aluminijskog uređenja interijera (opcija), stila kojim se evociraju uspomene na slavnu prošlost (E-Type 1961.g). Naime, S-Type će po prvi puta biti dostupan bez drvenih umetaka, dok će sportske izvedbe Sport i R biti serijski izvedene u alu finišu.

Kad je u pitanju luksuz, dovoljno je reći da kupac na raspolaganju ima izbor od čak tri vrste kožom obložene unutrašnjosti (klasična, perforirana, R izvedba). Izvedba interijera je dostupna u četiri boje, i to Champagne, Warm Charcoal, Dove i Ivory, a tu su još i tri dvobojne kombinacije. Ljubitelji drva na raspolaganju imaju tri izvedbe, a vrh ponude čini inačica koju karakterizira kombinacija najboljih materijala.  

Kad je u pitanju klasa automobila kojoj S-Type pripada, o opremljenosti modela ne treba trošiti riječi, jer je dostupno skoro sve danas poznato. Novost je pomoć pri parkiranju sprijeda (Front Park Assist), koja se automatski isključuje pri brzini većoj od 15 km/h.

Ponuda benzinskih motora i mjenjača ostaje neizmijenjena. Ponuda kreće s aluminijskim V6 agregatima, 2.5 V6 (150 kW, 250 Nm, 228 km/h, 9.5 l/100 km) i 3.0 V6 (179kW, 300 Nm, 10.3 l/100 km), koji se ističu povoljnim omjerom snage i potrošnje. Dalje na ljestvici se nalazi atmosferski 4.2 V8 (224/304 kW/KS, 420 Nm, 250 km/h, 11.5 l/100 km), dok je za R izvedbu rezerviran isti agregat potpomognut kompresorom, inače najsnažniji serijski motor (298 kW, 553 Nm, 250 km/h, 12.5 l/100 km) koji je Jaguar ikad napravio. Novost je dizelski motor, nastao u suradnji Forda i PSA grupe, koji će u ponudu biti uvršten polovicom godine.

Snažnije izvedbe isključivo će se opremati ZF 6-stupanjskim automatskim mjenjačem, dok su kod V6 motora dostupne dvije izvedbe, manualna (Getrag) i automatska, obje s pet stupnjeva prijenosa.  

Nakon što je 2002. godine model dobio novi ovjes sprijeda i obnovljeni straga, ovogodišnja serija dobiva modificirani ovjes, što će se odraziti na daljnje poboljšanje dinamike automobila. Uz serijski ABS s EBA (Emergency Brake Assist) sustavom, bez nadoplate se isporučuje kontrola trakcije i DSC (Dynamic Stability Control) sustav.

Novost je servo-upravljač s varijabilnim prijenosnim omjerom. Kao opcija za sve motorne izvedbe se nudi sportsko podvozje, te aluminijski naplatci promjera 18 inča (Sport izvedba serijski). Informacije radi recimo da kupci na raspolaganju imaju točno pet izvedbi alu naplataka promjera 17 i 18 inča.

Iako je do danas prodano više od 200.000 primjeraka modela S-Type, i dalje je riječ o automobilu za odabrane. Nije to samo posljedica visoke cijene, već snažnog karaktera izraženog kroz upečatljiv dizajn i naglašene sportske karakteristike. Tek će dolazak dizelske izvedbe omogućiti modelu daljnji rast popularnosti, ali sasvim sigurno neće značajno ugroziti njemačku konkurenciju. Zašto? Odgovor prepuštamo vama.

>>Ostale fotografije pogledajte ovdje

Miljenko Nikolić