Novi Mercedes M-klase
MERCEDES BENZ se pobrinuo za vrući početak godine. Sasvim je sigurno da će jedan od najzanimljivijih noviteta predstojećeg sajma automobila u Detroitu biti potpuno nova M klasa.
Kad je prije sedam godina svjetlo dana ugledala prva generacija M-klase, popularnost luksuznih terenaca naglo je porasla i izvan granica Sjeverne Amerike.
Što je još važnije, SUV segment je revidiran, postavljeni su novi odnosno viši standardi. Ubrzo se tzv. soft-terence prestalo doživljavati kao neuglađene i neudobne kutije sterilnog dizajna i jednako nezanimljive dinamike, koje redovito posjeduju pouzdanu, ali zastarjelu mehaniku.
Danas klasa luksuznih SUV vozila diše punim plućima, u međuvremenu su gotovo svi proizvođači više-manje uspješno predstavili svoju uzdanicu, a podignut je i stupanj pasivne i aktivne sigurnosti, donedavno najveći kamen spoticanja u postizanju značajnijeg tržišnog udjela.
Što donosi nova generacija Mercedesovog SUV-a? S obzirom na prve informacije, daljnji napredak u dinamici, sigurnosti i udobnosti uz veću dozu luksuza i nažalost višu cijenu.
Ljepši i veći od prethodnika
Iz prvih službenih fotografija može se uočiti tijek evolucije M-klase, ali i cjelokupnog SUV segmenta. U oči prvo upada naglašena dinamika linija, te promijenjeni odnosi dimenzija. Kao što se i pretpostavljalo, ML je narastao u duljinu i širinu uz istovremeno smanjivanje visine. Jezikom brojki, novi model je prethodnika prešišao petnaest centimetara u duljinu i sedam u širinu, dok je visina smanjena za devet mm. Značajno se promjenio i međuosovinski razmak, Mercedesov SUV je s 2.915 mm (+ 95 mm) razmaka između osovina postao rekorder klase.
Već je na prvi pogled uočljivo da prostora u unutrašnjosti ne nedostaje. Novi pristup arhitekturi terenaca donosi dvostruki napredak.
Aerodinamika je značajno unaprijeđena, što će donijeti bolje performanse. Istovremeno, veće dimenzije donose više prostora u kabini. Nagađanja potvrđuju službeni podaci: koeficijent otpora zraka iznosi 0.34 (prije 37), putnici straga imaju 35 mm više prostora za koljena i 32 mm u predjelu laktova. Nema problema niti oko prtljage, ML može progutati 30 litara više od prethodnika (2.050 l), a tu je i Easy Pack sustav koji olakšava manevar prtljagom.
Novi motori za novi uzlet
Čak tri od četiri motora dostupna u prvim mjesecima prodaje potpuno su nova. Najveća uzdanica je V6 dizelski motor opremljen common-rail tehnologijom treće generacije. Novi motor je sastavni dio 320 CDI izvedbe, a krasi ga 165 kW/224 KS maksimalne snage i čak 510 Nm okretnog momenta dostupnog pri 1.600 o/min.
Onima manjeg apetita namijenjen je 280 CDI, koji sa 140 kW/190 KS i 440 Nm, uz potrošnju od svega 9.4 l/100 km čini idealnim izborom.
I ljubitelji benzinskih para dolaze na svoje. Novost u ponudi je V6 benzinski motor (ML 350).
Njegovih 200 kW/272 KS maksimalne snage i 350 Nm okretnog momenta ne dopuštaju nikakve kompromise, te obećavaju uvjerljive performanse i dugovječnost. Kad smo kod dugovječnosti, svako valja spomenuti top model (ML 500) kod kojeg je povjerenje opet dano legendarnom osmaku od 225kW/306 KS.
Bez obzira za koju se izvedbu odluči, kupac neće ostati zakinut za jedan od najmoderijih automatskih mjenjača na tržištu. Sedam-stupanjski 7G-TRONIC automatski mjenjač uvršten je u serijsku opremu, što je još jedna prednost ML-a. Inovativna elektronika optimizira rad izvlačeći u svakom trenutku maksimum iz motora i istovremeno minimalizirajući potrošnju goriva. Vozač svim operacijama upravlja uz pomoć tzv. Direct Select poluge iza upravljača, a stupnjevi se po volji mogu mjenjati i ručno putem tipki na upravljaču, što koncepciju ručnog mjenjača na ovom vozilu čini suvišnom,
Luksuz sposoban za teren
Kako se radi o svojevrsnom križancu luksuzne limuzine i terenskog vozila, Mercedes je s više pažnje krenuo u reviziju podvozja. Permanentni pogon na sve kotače i 4ETS sustav kontrole trakcije, koji je dobio nove funkcije, kao što su pomoć na nizbrdici, Start-off Assist i off-road podešenost ABS-a, omogućuju novom ML-u puno bolji kontakt s podlogom.
Kako je kod prethodne generacije terenska sposobnost bila upitna, Mercedes se kod novog modela ozbiljno pozabavio njegovim vanasfaltnim mogućnostima. Za ljubitelje terenske vožnje predviđen je off-road paket s 4WD pogonom, kod kojeg je moguća redukcija prijenosa, te manualna i automatska kontrola blokade diferencijala (100 %) između osovina. S paketom dolazi i specijalna izvedba Airmatic zračnog ovjesa s kojom se vozilo podiže za daljnih 110 mm (ukupno 291 mm razmaka od tla).
Visok stupanj sigurnosti
Pasivna i aktivna sigurnost je danas, hvala Bogu, u modi, od čega ne bježi niti Mercedes. Nekad nesigurni terenci postaju sve sigurniji i karakteristikama se približavaju limuzinskoj konkurenciji. Kvalitetno podvozje, niže težište i elektronika čine ML sigurnim u vožnji, dok se za pasivnu sigurnost brinu brojne deformabilne zone unutar konstrukcije i potpuna sigurnosna oprema koju čine prednji i bočni zračni jastuci sprijeda, zračne zavjese, te aktivni nasloni za glavu.
Odabirom Pre Safe sustava ML ponovno podiže letvicu i nameće se kao najsigurniji u klasi. Podsjetimo, spomenuta inovacija uz pomoć veze sa sustavima pomoći u vožnji (ABS, ESP, BA) predviđa mogućnost prometne nezgode i "priprema“ vozilo za neizbježno. Tako će naprimjer, prije mogućeg sudara, automatski doći do jačeg zatezanja pojaseva, optimalnog podešavanja sjedala i pozicije putnika.
Novi Mercedes M-klase donosi napredak u svim važnijim područjima. Sudeći po viđenome, novi model je lijepši i luksuzniji, a nova mehanika ispravlja nedostatke prethodnika, iz čega se može zaključiti da je njemački proizvođač napravio dobar posao. Kako bi se i sami uvjerili u te tvrdnje morat ćemo pričekati kolovoz iduće godine, za kada je najavljen dolazak modela u Hrvatsku. Međutim za kupovinu ne treba čekati, jer su liste narudžbi otvorene.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati