Novi Mini na vratima Pariza

Piše:
nedjelja, 30.7.2006. 09:42
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Novi Mini na vratima Pariza

NAKON više od 800.000 prodanih primjeraka na scenu dolazi novi Mini. Gazda BMW je premijeru druge generacije jednog od najpoznatijih automobila tempirao za početak jeseni na pariškom auto-salonu.

Iako bi se na prvi mah moglo pomisliti kako se radi o drugom po redu faceliftu istina je kudikamo ozbiljnija i kao takva povoljnija za buduće vlasnike. A njih nije i nikada neće nedostajati. Jedan od ključeva uspjeha, možda i onaj najvažniji, je svakako Minijev imidž projiciran kroz originalan dizajn.

Stoga se u "svetinju" nije previše zadiralo, a njemačke gazde odlučile su tek lagano pomladiti Minijevo lice ugradnjom modernijih svjetala i ponekom nadogradnjom postojećih detalja. Gotovo je za nevjerovati proizvođaču kada kaže da je vanjština Minija potpuno nova. Zavarani fotografijama zadiremo u tehničke podatke gdje stoji kako je duljina porasla za 60 mm. Kako god...

Ono što je definitivno novo svakako su novi motori. Nova generacija benzinskih motora starta 1.6-litrenim motorom snage 88 kW/120 KS, dok je Cooper S opremljen s turbinskom tehnologijom dobivenih 128 kW/175 KS isporučenih iz motora istog radnog volumena.

Radi se onovoj generaciji motora s blokom i glavom cilindra od specijalne novorazvijene aluminijeve slitine. Motori posjeduju brojne inovacije, pa je tako volumni protok pumpe ulja pod konstantnim nadzorom, kao i pumpa rashladne tekućine, koja se automatski isključuje kada temperaturne karakteristike motora to dopuste.

Slabiji, kao što smo rekli, razvija 88 kW/120 KS pri 6.000 o/min, uz 160 Nm zakretnog momenta dostupnih pri 4.250 o/min (140 Nm već pri 2.000 o/min). Motor je opremljen Valvetronic tehnologijom kontrole otvaranja usisnih ventila. Kod snažnije izvedbe rezervirane za Cooper S najzanimljiviji je izbor twin-scroll turbine i danas poželjnog direktnog ubrizgavanja goriva.

Zasebni dovod ispušnih plinova (po dva cilindra) sprečava pojavu poznatu pod terminom "turbo rupe" svojstvenu koncepciji motora s unutrašnjim izgaranjem i prednabijanjem turbinom pogonjenom ispušnim plinovima. Maksimalnih 128 kW/175 KS motor razvija pri 5.500 o/min, dok je za postizanje 240 Nm zakretnog momenta dovoljno podići turažu na svega 1.600 o/min.

Na osnovnu Mini One izvedbu kod koje motor razvija 95 KS trebat će pričekati nekoliko mjeseci, baš kao i u pogledu (pre)skupog dizelaša. 

No novosti nisu vezane samo uz motore. Iako se radi o istoj platformi, temeljitom preradom podvozja unaprijeđena su dinamička svojstva. Ionako uvjerljiv, Mini je postao još bolji i što je važnije, vjeran gokart-ovskom stilu vožnje.

Minimalni prevjesi, maksimalno razmaknut trag kotača i nisko težište oduvijek su bili dobitna kombinacija, što su u Miniju, točnije BMW-u, oduvijek znali. Mini se serijski kotrlja na 15-inčnim gumama mjera 175/65, dok je obuća kod Cooper S izvedbe za broj veća (195/65 R16). Kao opcija nude se i 17-inčni alu naplatci.

I dok se automobil izvana tek minimalno promjenio, interijer je, kako kaže njegov glavni dizajner, Gert Hildebrand, doživio pravu revoluciju. Ponuda prostora je poboljšana, a najveća novost je da se opet pribjeglo krajnjem (vizualnom) pojednostavljenju uz zadržavanje visokog stupnja opremljenosti.

Budući kupci mogu računati na radikalnije pakete opreme, pa će tako Mini moći bolje prilagoditi svojim ukusima. Centralno postavljen brzinomjer i dalje je tu, još veći i opremljen brojnim pratećim funkcijama uključujući navigaciju. I za kraj recimo da za pokretanje motora nije više potreban ključ, već je dovoljno pritisnuti tipku.

Uvijek u trendu - to je novi Mini.

M.N.