Novi Morgan hara Amerikom
LA AUTOSHOW je oduvijek bio u sjeni velebnog salona u Detroitu, a tek poneki izložak uspjeva pobuditi interes šire publike. Ove godine je tu ulogu preuzeo novi Morganov model, Aero 8, i postao najveći hit salona.
Legendarni britanski proizvođač sportskih automobila vraća se na američku scenu. Odmah pri otvaranju salona, drugog dana 2004. godine, Aero je privukao nesvakidašnje zanimanje struke, ali i publike. Obnovljeni Aero 8 na američko tlo stupa poput holivudske zvijezde, uz neprekidno bljeskanje kamera i oduševljenje publike. Istina, Morgan nije prvi put u posjetu Hollywoodu, već je nekoliko puta zaigrao na filmskom platnu, među kojima i u najnovijem filmu Gerarda Depardiea, San Antonio.
Čak je i sam proizvođač ostao zatečen "aeromanijom". Dovoljno je reći da je plan bio na američkom tržištu prodano do 100 automobila, a već u prvih nekoliko dana zaprimljeno je čak 70 narudžbi. Imajmo na umu da je riječ o ručno proizvedenom automobilu za kojeg treba izdvojiti popriličnu sumu novca. Cijena u Velikoj Britaniji za osnovni model je 58.500 GBP odnosno 83.000 eura.
Rad na obnavljanju modela trajao je pune dvije godine što dovoljno govori o tome da ni ovaj put ništa nije prepušteno slučaju. Zadržane su kompaktne vanjske dimenzije, duljina iznosi 4.120 mm, širina 1.770 mm, a visina svega 1.200 mm. Izvana je Aero 8 ostao tipičan Morgan, dok je interijer temeljito moderniziran. Kokpit je nešto komforniji, a konačno je svoje mjesto dobila i sigurnosna oprema u vidu dva zračna jastuka i obaveznog ABS-a.
Što se tiče mehanike, promjene su nešto opsežnije. Za pokretanje se brine novi benzinski motor s potpisom BMW-a, poznati 4.4-litreni V8. Motor razvija maksimalnu snagu od 330 KS pri 6.100 o/min i okretni moment od 449 Nm pri 3.600 o/min. Podaci o ubrzanju su tek okvirni, proizvođač tek napominje da ubrzanje do 100 km/h traje manje od pet sekundi. Maksimalna brzina iznosi 160 m/h odnosno 257 km/h.
Kao što smo već rekli, Aero 8 je tipični Morgan, odnosno klasično dizajniran sportski automobil. S druge strane, primjena aluminija i drva rezultirala je povoljnom masom i visokom torzijskom krutosti, pa se model može pohvaliti izvrsnim voznim osobinama. Postignut je i svojevrsni rekord, Aero 8 je najlakši serijski automobil s V8 motorom na svijetu. Masa vozila iznosi 1.132 kg, a s vozačem raspored masa na vozilu je idealan, 50:50.
Sportski ovjes obogaćen je dijelovima eminentnih proizvođača, spomenimo samo Eibach opruge i Koni amortizere. Kočioni diskovi iz lijevanog željeza brinu se za sigurno zaustavljanje, sprijeda su promjera 350 mm, a straga 332 mm. Vozilo je postavljeno na naplatke promjera 18 inča na koje su montirane Pirellijevi pneumatici mjera 245/45.
Morgan je posljednjih nekoliko sezona vrlo aktivan i na sportskom planu. U britanskom GT prvenstvu trenutno drži drugu i treću poziciju, a sasvim mogućim se čini rušenje višegodišnje dominacije Porschea i TVR-a.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati