Novi Seat Toledo

Piše:
subota, 24.7.2004. 11:35
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Novi Seat Toledo

SEAT će na salonu automobila u Parizu premijerno prikazati novu generaciju Toleda čija prodaja počinje krajem godine.

Prve fotografije novog Toleda objavljene su dva mjeseca nakon auto-salona u Madridu, gdje je Seat prvi puta prikazao istoimeni prototip i najavio skori dolazak španjolske limuzine. Novi model u potpunosti prati trend započet s Alteom, prvim sportskim monovolumenom Seata, kojim starta sveobuhvatna obnova palete modela.

Najviši u klasi

Za razliku od prije spomenute Altea-e, dizajneri kod Toleda nisu ponudili ništa revolucionarno. Istina, razlike u odnosu na trenutno aktualni model se vidljive "iz aviona", ali ono što prvo upada u oči je velika sličnost s luksuznim Renault Vel Satis-om, od kojeg je Toledo posudio avangardnu koncepciju.

Prednji kraj s prepoznatljivom maskom i modernim svijetlima slijedi smjernice s Altea-e, a slično se može reći i za dinamične linije boka. Mediteranski štih teško je uočljiv straga, gdje je sličnost s francuskim "poslovnjakom" vrlo izražena. Duljinom od 4.5 i širinom od 1.77 metara, automobil spada u prosjek klase, što se nikako ne može reći za visinu. Toledo je visok čak 1.57 metara, što je povećanje od 12 cm u odnosu na prethodnika i ukupno gledano najveća visina u klasi.

S obzirom na rečeno u komfor Toleda ne treba sumnjati. Obitelji će znati cijeniti MPV koncepciju, ali i 501 litru prtljažnog prostora, što je u odnosu na Alteu više za gotovo sto litara. Da je riječ o odličnom rezultatu govori i podatak da veći "bunker" u klasi ima samo nova Škoda Octavia (560 l) i Renault Megane Sedan (520 l). Dvostruka podnica skriva uvijek dobrodošle pretince, a tu je i mogućnost preklapanja asimetrično djeljivog naslona stražnje klupe.



Sigurnost je prioritet

Toledo dijeli platformu sa VW Golfom V, što u prijevodu znači da su vozna svojstva na visokoj razini. U početku će se nuditi četiri motora, dva benzinska (1.6/102 KS, 2.0 FSI/150 KS) i isto toliko dizelskih (1.9TDI/105 KS, 2.0 TDI/140 KS). Na sportsku izvedbu će trebati pričekati nekoliko mjeseci, a isto vrijedi i za luksuzne  inačice. U prvom slučaju misli se na benzinski motor opremljen turbo-punjačem snage oko 200 KS, dok se u drugom podrazumijevaju V6 izvedbe s pogonom na sve kotače.

Ponuda mjenjača je više nego bogata. Uz serijske manualne mjenjače s pet odnosno šest stupnjeva (snažniji motori), proizvođač će nuditi modernu 6-stupanjsku automatiku s Tiptronic funkcijom, te 6-stupanjsku DSG mjenjačku kutiju dostupnu u kombinaciji s 2.0 TDI motorom.

Sudeći po najavljenoj bogatoj opremi, Seat je posebnu pažnju posvetio pasivnoj i aktivnoj sigurnosti. Potpuni paket zračnih jastuka (6) prate pojasevi u tri točke vezivanja  za svih pet putnika, a dio serijske opreme su i dva Isofix pričvršćenja za dječje sjedalice.

Za uzorno ponašanje na cesti brine se cjelokupna elektronska logistika u vidu kočnica opremljenih ABS+BA sustavom, a tu su još i elektronski nadzor stabilnosti (ESP) i kontrola trakcije (TC).

Od inovacija Toledo donosi Bluetooth bežično povezivanje mobilnog telefona i multifukcijsko kolo upravljača. Bogatiji paketi opreme će, uz automatski-klima uređaj, sadržavati i audio sustav opremljen CD-playerom s funkcijom čitanja MP3 zapisa.

Seat će ovu godinu zaključiti lansiranjem još jednog atraktivnog modela, a već iduće godine na tržište stiže potpuno novi Leon i najvjerojatnije Arosa. Još uvijek svježa Ibiza, Cordoba i monovolumen Alhambra dobiti će svoje nasljednike 2007. godine, do kada bi svijetlo dana trebao ugledati prvi Seatov roadster izveden na osnovi studije Tango.

Miljenko Nikolić