Obnovljen Suzuki Ignis

Piše:
subota, 27.9.2003. 13:18
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Obnovljen Suzuki Ignis

U POSLJEDNJIH godinu dana na tržištu se pojavilo nekoliko novih modela, što je vodstvo Suzukija natjeralo da ubrzano obnove svog predstavnika. Ignis je svojevrsni pionir klase, koji je SUV koncept prenio na jedan gradski model.
Iako je u svojoj prvoj varijanti Ignis koncepcijski i izvedbom moderan, riječ je o jednom od manje uspješnih modela Suzukija.

Teško je reći koji je razlog lošoj prođi na europskom tržištu, međutim, na hrvatskom tržištu uspjeh je izostao zbog samo jednog razloga, a to je previsoka cijena.

Koncept Ignisa i dalje počiva na hibridnoj filozofiji, što će reći da se gradi o gradskom automobilu, koji nekim karakteristikama naginje SUV segmentu.

Ukratko, Ignis posjeduje kutijastu i robusnu karoseriju, odmaknutost od podloge je nešto veća (17 cm), a na raspolaganju je i 4WD pogon, u Suzukiju poznat pod imenom 4Grip.

Terenac za gradsku džunglu

Eksterijer je temeljito osvježen. Prednjim krajem dominiraju velika svjetla između kojih je postavljena maska (u boji karoserije) sa centralno smještenim logom marke. Na masivne odbojnike nastavlja se bočna zaštita, pa Ignis na prvi pogled daje dojam robusnosti.

Stražnji svjetlosni sklop je vertikalno orijentiran i maksimalno podignut, što sprečava njegovo oštećivanje u bliskim kontaktima s "preprekama". Istu filozofiju prate retrovizori, koji su obučeni u otpornu mat plastiku otpornu na ogrebotine.

Dosadašnji model bio je poznat po ne baš komfornom interijeru, a i kapacitetom prtljažnika Ignis je bio daleko od konkurencije. Na prvi pogled ne izgleda da se na ovom polju išta promijenilo, međutim povećani gabariti pokazuju suprotno. Ignis je narastao u duljinu na 3.770 mm, dok širina iznosi 1.605 mm. 

Serijski preklopiva stražnja klupa povećava prtljažni prostor sa osnovnih 526 litara na čak 1.002 litre, čime je problem prijevoza krupne prtljage ispravljen.

S druge strane, Ignis je dobio daleko kvalitetnije materijale, i atraktivniji dizajn instrumentalne ploče.

I serijska oprema osjetno je bogatija. Primjera radi audio sustavmarke Blaupunkt, koji čini radio-CD player i šest zvučnika isporučivat će se serijski na svim izvedbama. Kao i kod malenog Alta, Suzuki je svoj novi model opremio ručicom mjenjača presvučenom kožom, a novi je i trokraki upravljač. Tu su još i brojni pretinci, te 12-voltna utičnica smještena na središnjoj konzoli.

Moderni i štedljivi motori

Model će se i dalje nuditi s pogonom na sve kotače, dok će ulazni model i dalje karakterizirati prednji pogon. Novost u ponudi su novi benzinski motori s VVT tehnologijom, a po prvi put se ugrađuje i jedan dizelski agregat. Kako kažu u tvrtki, novi Ignis se nameće vrhunskim komforom, ali i visokim stupnjem pasivne i aktivne sigurnosti.
Osnovnu izvedbu pokreće benzinac, koji iz 1.3 litre obujma razvija 69/94 kW/KS pri 6.000 o/min, uz okretni moment od 118 Nm pri 4.000 o/min.

Potrošnja goriva je iznimno povoljna, kreće se u rasponu od 5.5 do 8.3 l/100 km.

Snažnija izvedba, koja se isporučuje i s 4WD pogonom razvija 73/99 kW/KS pri 5.900 o/min, te 133 Nm okretnog momenta pri 4.100 o/min. Kako je riječ o snažnom agregatu, potrošnja goriva je nešto viša, ali ne prelazi desetak litara.

Posebna poslastica je novi 1.3 16V DDiS dizelski agregat, koji razvija maksimalnu snagu od 51/50 kW/KS pri povoljnih 4.000 o/min. Maksimalni okretni moment od 170 Nm motor razvija pri niskih 1.750 o/min. Dizelska izvedba može se pohvaliti iznimno niskom potrošnjom goriva, koja iznosi 5.0 l/100 km u mixu.

Trenutno je u ponudi samo ručni mjenjač, dok će ponuda biti krajem prosinca proširena 4-stupanjskom automatikom dostupnom isključivo s jačom izvedbom.

Siguran i brz

Iako je riječ o prilično visokom vozilu, proizvođač tvrdi da su vozne osobine i stabilitet vozila na zavidnoj visini. U to ne treba sumnjati s obzirom na iskustvo iz JWRC-a, te koncepciju ovjesa MacPherson sprijeda, Suzuki Isolated link straga. Svakodnevnu vožnju olakšava progresivni električni servo-upravljač, koji vozaču pruža lakši manevar, ali i osigurava nekoliko postotaka nižu potrošnju, nego u slučaju klasičnog serva.

Kad je u pitanju pasivna i aktivna sigurnost, Ignis nimalo ne zaostaje za konkurencijom. Zaštitni kavez sprečava deformaciju putničkog prostora u slučaju sudara. Glavni nosači projektirani su tako da preuzmu energiju udarca i rasprše ju na okolne dijelove strukture.

Putnike štite ukupno četiri zračna jastuka, te zatezači pojaseva u tri točke  

Za sigurno zaustavljanje brinu se diskovi promjera 257 mm sprijeda i bubnjevi straga. Kočnice su opremljene ABS+EBD sustavom posljednje generacije.

Novi Ignis pokriva Suzuki Shield garancija, ili u prijevodu trogodišnje (ili 60.000 milja) jamstvo, te šest godina jamstva na lak.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije