Opel Astra 1.7 CDTI – prvi izbor
TREĆA generacija Astre je najozbiljniji pretendent na krunu vladara kompaktne klase koju već četvrt stoljeća bez prekida nosi najpopularniji "narodni auto". Novom Golfu neće puno pomoći niti dizelska tradicija, jer Astra 1.7 CDTI koju smo imali prilike testirati ima dovoljno potencijala da mu i u tom području pomrsi račune.
Za vruće proljeće i još toplije ljeto potrudila su se dva njemačka kompakta i njihov ukupno treći dvoboj. Bilo da se radi o dizajnu, komforu, ukupnoj kvaliteti ili pak voznim osobinama i motorima, Astra nikada nije bila bliže tronu. Temeljito unaprijeđen automobil pokazuje strahovit napredak u svim smjerovima, a posebno veselje za Opelove fanove predstavlja dolazak vrhunskih dizelskih motora i nekoliko elitnih detalja. Naime, dizelska ponuda je sačinjena iz kombinacije Alfinih (1.9 CDTI) i Issuzuovih (1.7 CDTI) motora, a pri tome je Astra prvi kompakt opremljen poluaktivnim ovjesom (IDSPlus) i zakretnim svjetlima (AFL).
Dizajn
Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija
Nova Astra je tipičan predstavnik new-edge dizajnerske filozofije. Odmah na početku treba reći da tu ne mislimo na odnose osnovnih dimenzija, već način oblikovanja. Moderno koncipiran automobil karakterizira sportski nastup koji koketira s agresivnošću i elegancijom. Kod Astre je najdojmljiviji prednji kraj kojim dominiraju V linije. U rubovima su se smjestila moderna i vrlo efektna svjetla s tri svjetlosna elementa, dok središnjim dijelom glavnu poziciju ima debela, horizontalno orijentirana kromirana lajsna s centralno postavljenim logom marke. Ispupčenja na poklopcu motora izvrsno se nastavljaju do odbojnika i završavaju obrubljivanjem povećeg otvora za zrak. Kako bi automobil djelovao još moćnije pobrinuli su se izvučeni blatobrani i danas sve popularnije maglenke.
Tako efektan prednji kraj izvrsno se uklapa u osnovne dimenzije automobila. Da, za razliku od većeg djela konkurencije, koja koketira s monovolumenskom koncepcijom, Opel se odlučio za klasiku. Usporedimo li ju s starom Astrom, nova je dulja za 140 i šira za 40 mm, dok povećanje visine iznosi tek minimalnih 30 mm. Veliki međuosovinski razmak od 2615 mm u kombinaciji s niskom siluetom stvara preduvjet za odličnu dinamiku, posebno pri većim brzinama. Kao i sprijeda, straga također dominiraju V linije i moderno koncipirana svjetla s vratima prtljažnika duboko urezanim u odbojnik.
Kako je testni model opremljen Cosmo paketom opreme, njegov vanjski izgled je oplemenjen atraktivnim 16-inčnim alu naplatcima i kromiranom lajsnom na stražnjem kraju, pa se eksterijeru najmlađeg Opela doista ništa ne može zamjeriti.
Unutrašnjost
Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija
Astrina unutrašnjost je pravo osvježenje. Moderan dizajn i naglasak na oštre linije postaju zaštitni znak Opela. Kao i kod veće Vectre, unutrašnjost je, usprkos brojnim prekidačima i instrumentima, vrlo pregledna i oku ugodna. Nama se najviše dopala prednja ploča s instrumentima i sportski oblikovano kolo upravljača. Dominiraju dva okrugla analogna pokazivača brzine i broja okretaja motora između kojih je postavljen pokazivač razine goriva i zaslon s prikazom prijeđenog puta. Kromirani obrub daje sportsku notu, a posebnu pohvalu za preglednost zaslužuje grafika instrumenata. Ovdje možemo jedinu zamjerku dati na račun izostavljanja pokazivača temperature rashladne tekućine s čime će se budući vlasnici morati pomiriti.
Središnji greben koncipiran je po dobro poznatom receptu. Centralno mjesto je rezervirano za multifunkcijski monokromatski zaslon, a idući prema dolje se redom nalaze otvori za zrak, te prekidači audio-sustava i ventilacije. Prekidači ventilacije se nalaze vrlo nisko, pa ćete redovito, u prvim danima korištenja, morati spustiti pogled ukoliko želite regulirati intenzitet rada klima-uređaja. Ispred suvozača se nalazi osvijetljeni pretinac s funkcijom hlađenja, koji je zahvaljujući središnjoj pregradi vrlo praktičan. Ipak, dojam je da nedostaje pretinaca, posebno sa strane vozača, kojemu na raspolaganju preostaje tek pretinac unutar odmorišta za ruke (između sjedala) i onaj u vratima.
Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija
Po pitanju prostranosti zamjerki nema. Prednja sjedala su sportski tvrda s naglašenim bočnim osloncima, a kod vozača su ručno podesiva još po visini i nagibu. Putnici straga uživaju u komforu tipičnom za jedan kompakt. Prostora za koljena ima dovoljno, a raskošna širina vozila dopušta da se bez većih problema smjesti tri odrasla putnika.
Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija
Astra je idealan suputnik na dalja putovanja. Odlazak na godišnji odmor ne predstavlja nikakav problem, jer prtljažnik s gotovo ravnim stranicama i osnovnih 350 litara obujma ispunjava sve želje prosječne obitelji. Ukoliko niti to nije dovoljno, naslon stražnje klupe je djeljiv na tri dijela, i to u omjeru 40:20:40. Tada volumen teretnog prostora raste na konačnih 1270 litara, pa jedino ograničenje preostaje pomalo uski otvor prtljažnika.
Astrina unutrašnjost, kao i vanjština djeluje vrlo skladno. Kvaliteta izrade je na vrlo visokoj razini, baš kao i komfor.
Opremljenost
Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija
Testirani model je bio opremljen vrlo bogatim Cosmo paketom opreme. Treći po redu paket (nakon Essentia i Enjoy) u potpunosti zadovoljava standarde koji danas vrijede na razvijenim europskim tržištima.
Izvana se serija Cosmo razlikuje po kromiranim detaljima, maglenkama i prije spomenutim 16-colnim alu-naplatcima s gumama mjera 205/55. Unutrašnjost je obogaćena sportskim sjedalima, držačem naočala, kvalitetnijim oblogama i tapecirungom, te potpunim osvjetljenjem (Sight And Light paket). Spomenuti paket sadrži, uz unutarnje krovno osvjetljenje i svjetlosne elemente u štitnicima za sunce, još i automatski rad glavnih svjetala, te brisača, čiji rad je upravljan senzorima za kišu. Za potpuni dojam se brine automatski klima uređaj i izvrstan audio-sustav (CD 30) s sedam zvučnika i mogućnosti čitanja MP3 formata. Tu svakako preporučujemo doplatu za audio-kontrole na upravljaču, čija nam se kombinacija kolutnih i konvencionalnih prekidača posebno svidjela.
Za sve kojima je cijena na prvom mjestu dovoljan je paket Essentia (ABS, 4x zračni jastuk, dalj. centralno zaključavanje, električni podizači) i poneka doplatu, dok bi, ukoliko se odlučite za spomenuti Cosmo, svakako preporučili još odabir IDSPlus kontrole tvrdoće ovjesa i AFL zakretnih svjetala. Ovako opremljen model bi tada predstavljao apsolutni vrh ponude u klasi.
Motor i vozne osobine
Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija
Pogonski agregat testnog modela je 16-ventilski turbodizelski motor s common-rail ubrizgavanjem. Potpisuje ga dugogodišnji Opelov suradnik Isuzu, a ugrađuje se još u Hondu Civic.
Motor iz 1.7 litre obujma razvija 74/100 kW/KS pri relativno visokih 4.400 o/min, dok je maksimalni okretni moment od 240 Nm dostupan već pri 2.300 o/min. Prema službenim podacima, ovako motorizirana Astra ubrzava do 100 km/h za 11.3 sekundi, postiže maksimalnih 181 km/h i u prosjeku troši pet litara goriva.
Na papiru zvuči vrlo primamljivo, a ni u praksi nije lako naći neku veću manu. Motor se pri startanju javlja dobro poznatim brundanjem i vibracijama, koje pri višim okretajima nestaju. U vožnji se dizelaš ponaša izvrsno, snažno vuče već od 1.800 o/min, a rado se zavrti i do 5.000 o/min.
Mjenjač je kratak i precizan, ali dosta tvrd, dok je usklađenost prijenosnih omjera s karakteristikom motora jako dobra. Dizelskom Astrom je moguće bez problema nabiti komplekse razvikanijim i snažnijim rivalima, a sportskoj vožnji naginje i odličan ovjes. Iako klasične koncepcije tipa McPherson sprijeda i polukruta osvina straga, izvrsno je izbalansiran i brine se za suvereno vladanje automobila bez obzira na ritam vožnje. U prolascima zavoja, pri pretjecanju i ostalim bržim manevrima pomaže mu precizan i vrlo izravan (električni) servo-upravljač. Istina, pri pretjerivanjima, pod većim opterećenjem, dolazi do blage promjene putanje kao posljedice proklizavanja stražnjeg kraja, što se vrlo lako može kontrolirati.
Ipak, ukoliko ste sportski nastrojeni, toplo preporučamo odabir elektronske regulacije tvrdoće ovjesa i ESP-a i po mogućnosti 1.9 CDTI agregata od 150 KS, kada Astra postaje neuhvatljiva.
Kočnice su na razini zadatka. Gotovo 1.3 tone teškom automobilu je za zaustavljanje s brzine od 100 km/h potrebno oko 38 metara, što je vrhunski rezultat.
Potrošnja goriva uvelike ovisi o stilu vožnje. Ukoliko vozač ima težu nogu, potrošnja skače na osam litara, dok se u praksi može računati sa sedam litara u gradu i pet na otvorenom. Tijekom testa ostvarili smo prosječnu potrošnju od 6.9 l/100 km, što je vrlo dobar rezultat s obzirom na konstantno upaljen klima-uređaj i dosta brzi ritam vožnje.
Zaključak
Klikom na fotografiju možete pogledati istu većih dimenzija
Opel Astra 1.7 CDTI s Cosmo paketom opreme stoji 18.495 eura ili oko 136.100 kn, što je nekoliko postotaka niža cijena od izravne konkurencije. Pri tome treba imati na umu da do rujna traje akcija, pri kojoj kupac ostvaruje uštedu od nemalih 750 eura, čime Astra s obzirom na ono što nudi postaje jedna od najboljih kupnji u klasi.
A Astra 1.7 CDTI nudi doista puno. Izuzmemo li atraktivan dizajn, uzmite u obzir da je riječ o potpuno opremljenom i vrlo komfornom obiteljskom kompaktu pokretanom modernim dizelskim motorom od 100 KS. Pridodamo li tome visok stupanj sigurnosti (5 zvjezdica-EuroNCAP) i odlična dinamička svojstva, možemo rezimirati da konkurencija ima razloga za brigu.
Važnija serijska oprema (1.7 CDTI Cosmo) | |
ABS | |
Sportska sjedala | |
Automatsko paljenje svjetala | |
Senzor kiše | |
Alu naplaci 16" | |
CD30 audio sustav (7 zvučnika, MP3) | |
Klima uređaj | |
Električni paket (podizači prednjih stakala + retrovizori) | |
Električni servo-uređaj | |
Daljinsko centralno zaključavanje | |
Prednji I bočni zračni jastuci | |
Hlađeni pretinac | |
Dodatna oprema testnog modela | |
Metalik boja | |
Automatski klima uređaj | |
Preklopiva stražnja klupa (40/20/40) | |
Kontrole audio-sustava na upravljaču | |
Pretinac u podnici prtljažnika | |
Prednja svijetla za maglu | |
Paket sjedala 1 | |
Ukupna cijena modela |
136123 |
Ukupna cijena dodatne opreme |
6955 |
Ukupna cijena testnog modela |
143078 |
Ukupna cijena s popustom |
137558 |
>>Ostale fotografije možete pogledati OVDJE
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati