Opel Tigra TwinTop – do kabrioleta za 18 sekundi

Piše:
četvrtak, 3.6.2004. 08:21
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Opel Tigra TwinTop – do kabrioleta za 18 sekundi

KONCEPCIJA coupe-cabriolet ili kraće CC nije mogla zaobići sve inovativniji Opel, koji u svojoj ponudi odnedavna ima još jedan atraktivan model. Nakon trkački nastrojenog Speedstera predstavlja nam se Tigra TwinTop, prvi Opel s sklopivim tvrdim krovom.

Iako je zadržano staro ime gotovo je nemoguće reći da je riječ o novoj generaciji Tigre. Prije svega, Tigra TwinTop više nema stražnja sjedala, a tu je i sveprisutni sklopivi tvrdi krov. Naime, stara Tigra je imala vrlo skučenu stražnju klupu s djelomičnom upotrebljivosti jer su ju mogle koristiti samo osobe do 160 cm visine. Novi model je izgubio stražnju klupu, ali ne i funkcionalnost. Oslobođeni prostor je odlično iskorišten, dobiven je mrežom odijeljen pretinac kapaciteta 70 litara, a cjelokupni prtljažni prostor s nevjerojatnih 510 litara obujma je apsolutni rekord klase. Čak i kada je krov spušten, prtljažnik raspolaže s 250 litara što je u skladu čak i s klasičnim gradskim automobilima.

Hans H. Demant, direktor Centra za tehnički razvoj (Technical Development Center), objašnjava koncept Tigre TwinTop: “Odlučili smo da će Tigra biti sportski dvosjed, koji izgleda lijepo s krovom i bez njega. Izbacivši uska stražnja sjedala uobičajena u ovom segmentu, dobili smo prostor za smještanje sklopivog krova specijalnog sustava. Upravo je to ključ dinamičnog i elegantnog izgleda Tigre i njenog najvećeg prtljažnika u klasi.”

Ipak, najzanimljiviji dio vozila je krov. Opel je prvi njemački veliko-serijski proizvođač automobila koji nudi sportski dvosjed opremljen elektro-hidrauličkim sklopivim tvrdim krovom koji se otvara i zatvara na pritisak tipke.Transformacija Tigre u kabriolet je vrlo jednostavna. Dovoljno je pokrenuti motor, otpustiti krovne ručice na lijevoj i desnoj strani okvira prozora i pritisnuti gumb za otvaranje krova. Cjelokupni proces traje svega 18 sekundi, a u njemu sudjeluje točno četiri hidraulička cilindra, pet elektromotora, 18 kontaktnih senzora i naravno inovativan mehanizam sklapanja. Nakon što je krov pokranjen ispod poklopca prtljažnika, zvučni signal potvrđuje da je sklapanje krova izvršeno, pa automobil može krenuti.

Opelovi inženjeri su razvili potpuno novi sustav sklapanja krova zahvaljujući kojemu je dobiveno na kompaktnosti, a time i na  povećanju prtljažnog prostora. Za razliku od uobičajenog pristupa s preklapanjem dijelova jedan preko drugog, ovdje je primjenjena sasvim drugačija filozofija. Stražnji nosač i staklo ulaze gotovo okomito u prtljažnik, a potom se prednji kraj sklapa vodoravno iznad stražnjeg elementa. Time je dobivena i manja ukupna visina, pa Tigra TwinTop u konačnici ima skladnije oblikovan stražnji kraj. Također, u prtljažniku se nalazi dodatna prilagodljiva pregrada, kojom se odjeljuje prtljaga, kako ne bi smetala u procesu sklapanja krova.

Opel Tigra TwinTop, koja će se prodavati od kraja ljeta proizvodi tvrtka Henri Heuliez S.A u Cerizayu u Francuskoj.

Miljenko Nikolić