Opel Vectra Caravan 1.9CDTI Cosmo – Karavan visokih dosega

Piše:
ponedjeljak, 14.6.2004. 10:03
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Opel Vectra Caravan 1.9CDTI Cosmo – Karavan visokih dosega

MEĐU prvima u Hrvatskoj smo dobili priliku da testiramo najnoviju motornu izvedbu karavanske Opel Vectre. Dolazak vrhunskog 1.9 CDTI dizelskog motora iz Fiatovog koncerna i tradicionalna Opelova kvaliteta čine ovaj automobil svijetlim primjerom mnogobrojnih prednosti koje donosi sveprisutna globalizacija u auto-industriju.

U posljednjih desetak godina svjedoci smo velikih promjena u automobilskoj branši. Najkraće rečeno, velike marke postaju još veće, a mali u nemogućnosti da prate trendove bivaju potisnuti na marginu. Jedan od najvećih koncerna je General Motors pod čijom kapom se nalazi, između ostalog, Fiat, Opel i dakako Saab. U cilju povećanja profita tvrtke unutar koncerna razmjenjuju većinu tehničkih komponenti, pa se tako jedina distinkcija između njihovih proizvoda u konačnici manifestira kroz dizajn i godinama stjecani ugled.

Karavanska Vectra u prodaji se nalazi već nekoliko mjeseci i može se reći da je u ovih nekoliko mjeseci sedam motornih (četiri benzinske i tri dizelske) inačica bilo sasvim dovoljno za zamjetan nastup na tržištu. Međutim, u dizelskoj ponudi se nalazila rupa između 2.2 DTI agregata od 125 KS i velikog 3.0 V6 CDTI od 177 KS, što je sigurno natjeralo dio kupaca da rješenje potraži kod konkurencije. Odnedavna Opel ima odgovor, a to je 1.9 CDTI od 150 KS, odnosno 1.9 JTD 16V M-jet kako se zove kod Alfa Romea.

Dizajn


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Karavanske izvedbe obiteljskih limuzina obično su prozivane zbog nezgrapnog izgleda i narušenog sklada osnovne forme. U posljednje vrijeme situacija se bitno mijenja, a karavani postaju svakim danom sve popularniji, kako na Zapadu, tako i kod nas. Karavanska Vectra je svijetli primjer današnjih stilskih kretanja, gdje karavani nisu više limuzine s nadoštukanom kutijom, već punovrijedni automobili sa svim kvalitetama koje ova koncepcija nosi.

U slučaju Vectre najbolji komentar je dao moj stari prijatelj, inače zaljubljenik u automobile, kad sam ga slučajno susreo. «Oho, vidim da si se ponovio. Voziš Signum, kao pravi biznismen»-rekao je ugledavši me kako prilazim parkiralištu. Da, mogli bi ići toliko daleko i reći da je Vectra Caravan, iako u osnovi «samo» Vectra, vrlo bliska luksuznom Signumu. Uostalom, međuosovinski razmak od 2.83 metara ide u prilog ovoj konstataciji, a elegancija i raskoš Cosmo paketa opreme čine ovaj automobil sposobnim za visoke dosege.

Sprijeda je model identičan limuzinskoj izvedbi, što u prijevodu znači da automobil zrači osobnošću, elegancijom i nadasve velikom dozom moći. Uostalom, kada automobil karakterizira 4.822 m duljine, 1.798 širine i 1.500 m visine, strahopoštovanje prema njemu je zajamčeno. Pogled s boka otkriva sandučastu koncepciju i daje naslutiti da je unutrašnjost prostrana poput dnevnog boravka.
Kako je testni primjerak opremljen alu-naplatcima od 17 inča (serijski), srebrnim krovnim nosačima i atraktivnom metalik bojom, automobil se  itekako uzdiže iznad stereotipa. Straga dominira poveći poklopac prtljažnika, koji se duboko usijeca u masivan odbojnik, dok horizontalno orijentirana stražnja svijetla u crveno-bijeloj kombinaciji djeluju vrlo efektno.

Unutrašnjost


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Kao što se i očekivalo, unutrašnjost je vrlo prostrana. Dominira crna boja uz poneki detalj od aluminija, kao što je detalj na upravljaču i obrub postolja ručice mjenjača. Središnja konzola je izvedena u mat sivoj boji, a redom sadrži centralni info-dispay, kontrole audio-sustava i na dnu sekciju vezanu za kontrole dvozonskog klima-uređaja.

Prednja armatura odiše masivnošću, a vizualno je podijeljena na dva dijela horizontalno postavljenom lajsnom u imitaciji drva. Između sjedala se nalazi, za ovu klasu neizostavni pretinac s odmorištem za ruke, a mjesta je ostalo i za držače pića, koji kada se ne koriste mogu biti zatvoreni roleticom.

Ispred vozača nalaze se klasično koncipirana instrumentalna tabla koju čine  po dva velika i mala mjerna instrumenta s kromiranim obrubom. Kako je bila riječ o bogato opremljenom modelu, ispred vozača se nalazi sijaset prekidača, koji će u početku zbunjivati načinom korištenja. Već nakon nekoliko minuta korištenja sve sjedne na svoje mjesto, pa korištenje malenih tipki na krajevima polugica za rad brisača i pokazivača smjera postaje pravo zadovoljstvo. Ergonomija je zadovoljena poslovičnim korištenjem zakretnog prekidača svjetala lijevo od upravljača i brojnih tipki (podešavanje retrovizora i podizači stakala) na rukohvatu vrata.

Putnici sprijeda mogu uživati u kožom obloženim (i grijanim) komfornim sjedalima s mogućnosti podešavanja sjedala u 8 smjerova. Bilo da se radi o prednjim ili stražnjim sjedećim mjestima, udobnost je na zavidnoj razini, a o prostranosti da i ne govorimo. Jedino će malo zasmetati njihova sportska tvrdoća, koju u velikoj mjeri anulira optimalno podešeno podvozje.


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Prtljažnik obujma 530 u osnovnoj varijanti i 1.850 litara s preklopljenom stražnjom klupom pruža neiscrpan izvor kombinacija u prijevozu tereta svih mogućih veličina i oblika. Korištenje velikog prtljažnog prostora s ravnim bokovima (kriju dodatne pretince) olakšano je putem FlexOrganiser sustava uz pomoć kojeg je moguće stvoriti brojne odjeljke i pričvrstiti predmete. Tu je i zaštitna pregradna mreža (doplata), koju je po potrebi moguće učvrstiti i iza prednjih sjedala. Da bi poput pravog džentlmena koristili prtljažnik brine se daljinsko upravljanje poklopca prtljažnika s popisa dodatne opreme.

Opremljenost

Cosmo paket opreme predstavlja top izvedbu, koja znatno povisuje cijenu automobila ali zato čini karavan bliskim markama rezerviranim za odlikaše. Kad jedan automobil u seriji ima 17-inčne naplatke, kožom presvučen interijer, kompletnu elektrifikaciju i svu silu sigurnosne opreme, može se izvesti samo jedan zaključak, a to je da je Vectra savršen suputnik s kojim daleka putovanja predstavljaju užitak.

Za aktivnu i pasivnu sigurnost u vožnji brinu se elektronska pomagala ABS/EBV/BAS/CBC i ESP Plus kontrola stabilnosti. U grupu sigurnosnih pomagala spada i AFL (Adaptive Forward Lighting) sustav zakretanja prednjih svjetala, koji nas je iznenadio svojom upotrebljivošću.

Tu je i cjelokupan paket zračnih jastuka, što u kombinaciji s robusnom izvedbom vozila čini Vectru sigurnom poput tenka. Vožnju čine udobnijom brojni korisni dodaci, kao što je samozatamnjujući retrovizor i tempomat, dok snalaženje u uskim gradskim ulicama bitno olakšava mogućnost sklapanja retrovizora jednostavnim pritiskom na tipku.

Motor i vozne osobine

Usprkos brojnim kvalitetama automobila, najzanimljiviji detalj automobila je motor i njegove posljedice, koje on prouzrokuje u društvu ostalih mehaničkih komponenti. 1.9 CDTI motor predstavlja trenutno jedan od najboljih motora u klasi do dvije litre obujma.

Motor iz 1.9 litre obujma razvija pozamašnu snagu. Maksimalnih 110/150 kW/KS oslobađa se pri 4.000 o/min, dok je maksimalni okretni moment od impresivnih 315 Nm dostupan pri 2.000 o/min. Na papiru zvuči brutalno, međutim pozamašna masa (1625 kg) i odlična izolacija čine vožnju iznimno ugodnom i lišenom bilo kakvih iznenađenja.

Ubrzanje do 100 km/h traje 10.5 sekundi, dok su međuubrzanja na razini sportskih automobila. Svoj danak tu daje novi 6-stupanjski ručni mjenjač s dobro proračunatim prijenosnim omjerima. Kad bi mjenjač bio još malo uglađeniji i brži, performanse bi kudikamo bile bolje.

Vectra u karavanskom obliku nije namijenjena sportskoj vožnji iako od toga ne zazire. Njene kvalitete do izražaja dolaze pri višesatnim putovanjima, kada automobil guta kilometre kao od šale. Buka je na minimalnoj razini, što i ne čudi kada pri maksimalnoj brzini od 211 km/h, koju postiže bez većih problema, motor radi na tek 3.600 o/min.

Potrošnja je u odnosu na veliku snagu sasvim pristojna. Pri brzini od 90 km/h (1.500 o/min) putni kompjutor je izvještavao potrošnju od 4.6 l/100 km, pri 130 km/h (2.250 o/min) potrošnja je iznosila 5.9 l/100 km, dok je pri 210 km/h motor trošio 14.7 l/100 km. Odlične okvirne vrijednosti potvrđuje i prosječna potrošnja na testu od 8.1 l/100 km, koju smo ostvarili uz nešto težu nogu na gasu i uz veliki udio gradske vožnje.

Vozačka pozicija udovoljava svim ergonomskim standardima. Kolo upravljača je, kao i sjedalo, podesivo po visini i dubini. Sve komande su nadohvat ruke, a preglednost je na zadovoljavajućoj razini. Dojam donekle kvare premaleni vanjski retrovizori i pucketanje plastike pri podizanju ručne kočnice, što je posljedica lošeg koncepta, a ne izrade.

Platforma preuzeta od Signuma i dobro pogođena tvrdoća ovjesa, te uvjerljive kočnice, čine vožnju vrlo ugodnom i sigurnom. Usprkos velikim gabaritima, automobil suvereno drži putanju, a tek pretjerivanjem nenadane posljedice sprečava elektronska potpora. Čvrsta karoserija djeluje monolitno, a neugodnih podrhtavanja nema niti pri prelasku preko neravnina.

Zaključak


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Opel Vectra 1.9 CDTI s najjačim Cosmo paketom stoji gotovo četvrt milijuna kuna, dok je testna izvedba imala pozamašan spisak opreme čime je cijena skočila za daljnjih dvadesetak tisuća.

Što dobivate za ovu protuvrijednost? Dobivate iznimno bogato opremljen obiteljski karavan elegantne vanjštine i prostrane unutrašnjosti. I to nije sve, ispod poklopca kuca Alfin tehnički dragulj kojeg karakterizira rafinirani rad, poveća doza temperamenta i uzorna štedljivost. Vectra Caravan je idealan izbor za veće obitelji, a može poslužiti i kao poslovni automobil. Njene prave vrijednosti do izražaja dolaze na otvorenom, kada Vectra suvereno plovi cestom i pruža vlasniku puni užitak.

Opel se razvija u pravom smjeru. Konačno smo dočekali ono čemu smo se nadali prije nekoliko godina. Vraćena je nekadašnja kvaliteta izrade i tehnološka raskoš, koji su na testnoj izvedbi začinjeni odličnom motornom izvedbom i pripadnim voznim svojstvima. 


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Važnija serijska oprema

ABS/EBV/BAS/CBC, ESP Plus

Grijana kožna sjedala s podešavanjem u 8 smjerova

Ksenon svijetla s funkcijom pranja

Senzor kiše

Alu naplaci 17”

Dekoracija-matirani krom

Tempomat

Audio-sustav s komandama na upravljaču

Automatska klima

Daljinsko centralno zaključavanje

Preklopiva stražnja klupa

Električni paket stakala I retrovizora

Dodatna oprema testnog modela

Cijena (kn)

Metalik boja

3092

AFL zakretanje svjetala

2215

Krovni nosači (srebrni)

1368

CD-izmjenjivač

2087

Bočna sjenila

1210

Zaštitna mreža

1504

Električni preklopivi retrovizori

1777

El. Upravljanje poklopcem prtljažnika

6955

Ukupna cijena modela

245866

Ukupna cijena dodatne opreme

20208

Ukupna cijena testnog modela

266074

Miljenko Nikolić

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije