Otkrivamo sve tajne paparazza

Piše:
utorak, 28.6.2005. 20:14
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Otkrivamo sve tajne paparazza

TKO SU paparazzi, kako i zašto rade to što rade? Zvijezde ih smatraju dosadnim napastima koje zarađuju iskorištavajući njihovu privatnost, ali malo tko neće sa zanimanjem pogledati dobru fotku čuvene zvijezde uhvaćene u nezgodnom trenutku. Jedno je jasno, paparazzi postoje jer za njihov rad postoji zanimanje javnosti, iako mnogi njihov posao smatraju, blago rečeno, nemoralnim.

Posao paparazza u zadnje je vrijeme posebno eksponiran u javnosti, naročito nakon slučaja kad se jedan paparazzo automobilom zaletio u auto Lindsay Lohan u želji da ju fotografira, zbog čega je zaradio optužbu za napad ubojitim oružjem.


Zvijezde ne vole paparazze, a s ove fotografije je jasno i zašto

Tko su paparazzi i kako zarađuju za život?

Većina paparazza predaje svoje fotografije specijaliziranim agencijama za fotografije slavnih osoba, kao što je npr. Star Max, koje potom prodaju dotične fotke medijima koji ponude najviše novca za njih. Manji dio paparazza radi neovisno o posredničkim agencijama, te prodaje svoje fotografije direktno medijima, ili pak pokreće vlastite agencije.

Što se tiče zarade, uobičajena pogodba glasi: 60 posto paparazzu, 40 posto agenciji. Ako paparazzo u konkretnom zadatku koristi informaciju iz agencije (primjerice, da će Tom Cruise voziti crni Porsche 911 kroz centar Beverly Hillsa u vrijeme ručka), agencija će obično uzeti dodatnih 10 posto po prodanoj fotografiji, a taj novac odlazi za isplatu insidera kao što su tjelohranitelji ili osobni pomoćnici zvijezda.


Christina Aguilera uhvaćena s ljubavnikom

Agencije pokušavaju prodati fotografije dok su još "vruće", u roku od 24 sata. Ovisno o zemlji iz koje dolazi medij koji kupuje paparazzo fotke, variraju i cijene. Najveći kupci dolaze iz Velike Britanije, SAD-a, Njemačke i Francuske, u tim je zemljama "glad" za fotkama slavnih najveća. Mediji uz fotografije obično kupe i ekskluzivno pravo na objavu istih, koje traje nekoliko mjeseci.

Fotka vrijedna pola milijuna dolara

Neki časopisi, naročito oni tabloidnog tipa, često će zadužiti agencije da im nabave točno određene fotografije. Tako je, naprimjer, paparazzi koji su čekali da glumica Denise Richards izađe iz bolnice noseći svoje dijete, od časopisa People dobivali dnevnicu od nekoliko stotina dolara.

Mediji se često nadmeću iznosima koje su spremni platiti za ekskluzivne fotografije, pa se tako nerijetko dogodi da cijene za pojedine fotografije dosegnu astronomske iznose. Primjerice, špekulira se da su fotografije Brada Pitta i Angeline Jolie snimljene na afričkoj plaži plaćene nevjerojatnih 500,000 dolara.


Fotografija vrijedna pola milijuna dolara

Koliko su mediji oprezni u procjeni cijene pojedinih fotografija, najbolje govori podatak da fotografija nasmiješene zvijezde stoji bitno više od fotografije bezizražajnog lica zvijezde.

U procjeni cijene pojedine fotke bitan je i kontekst; tako naprimjer fotografija Denise Richards koja izlazi iz bolnice noseći dijete vrijedi više jer je svojevremeno bila udana za Charlieja Sheena.

Samo u Los Angelesu svakodnevno radi oko 150 paparazza, pa je tako tim "lovcima na slavne" ponekad teško snimiti fotografiju koju nema nitko drugi. Najjeftinije fotografije obično su one s raznoraznih promocija ili premijera, koje stoje između 75 i 200 dolara. Ekskluzivne fotografije koje nije snimio nitko drugi mogu vrijediti puno više, dok fotke slavnih zvijezda snimljene u njihovom domu, po mogućnosti na zahtjev same zvijezde, mogu doseći cijenu od nekoliko desetaka tisuća dolara.