Pagani Zonda R: Sa ceste na pistu
7 MINUTA i 32 sekunde na legendarnoj stazi u Nurburgringu rezultat je vrijedan štovanja, a upravo to vrijeme odvezla je aktualna Zonda F.
Kad je Zonda predstavljena 1999. godine ova mala talijanska tvrtka dobrano je protresla svijet superautomobila i ubrzo postala jedan od njegovih zaštitnih znakova. Stoga s pravom očekujemo dostojnog nasljednika, a sudeći prema prvim najavama veselja neće izostati.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Unatoč vizualnoj sličnosti Zonda R dijeli svega 10% dijelova sa svojim prethodnikom. Iako su prvi crteži bili spremni još u rujnu, valjalo je pričekati Mercedesovu, točnije AMG-ovu potporu u obliku novog 7.3 litrenog V12 motora sa zastrašujućih 750 KS i čak 710 Nm okretnog momenta. Spomenuti motor inače koristi trkaći CLK GTR u GT prvenstvu i slovi kao jedan od najboljih. Potpuno novo kvačilo namijenjeno trkaćim vozilima, ispušni sustav s dijelovima od keramike za optimalno rasipanje topline i 6-brzinski sekvencijalni mjenjač zadovoljiti će i najzahtjevnije vozače.
Ljepotica i zvijer u jednom
Karoserija je u potpunosti izrađena od kompozita ojačanog ugljičnim vlaknima, a rad na aerodinamici rezultirao je poboljšanim downforceom na stražnju osovinu. Međuosovinski razmak povećan je za 47mm a ukupna duljina vozila za 394mm. Prednji okvir je potpuno izmijenjen kako bi odgovarao novoj geometriji ovjesa, a magnezijski su naplatci opremljeni posebnim vijcima za brzu promjenu slickova.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Dodatnu opremu kao što su npr. klima, navigacija, tempomat slično ovaj puta možete zaboraviti jer ipak je ovo prvenstveno trkaći automobil. Zato će puno zanimljiviji biti prikaz podataka o svim bitnim postavkama na automobilu kao npr. podešenost stražnjeg krila i količina downforcea.
Nova Paganijeva jurilica predstavlja tako svojevrsan odgovor na Ferarrijev FXX prodan samo probranoj klijenteli za vrtoglavih 2 milijuna USD.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Zonda R je beskompromisan automobil namijenjen prvenstveno vikend trkačima te stoga ni ne čudi činjenica da automobil neće zadovoljavati homologacijskim pravilima. Dakle, ništa od registracije, ali koga briga kad se ovakva jurilica kupuje isključivo za popunjavanje specijalne kolekcije. 1.2 milijuna USD bez davanja zvuči kao prava sitnica.
B.I.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati