Parfemi kao još jedna "zlatna koka" poznatih osoba

Piše:
srijeda, 22.8.2007. 21:11
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Parfemi kao još jedna "zlatna koka" poznatih osoba

PARFEMI s potpisom poznatih osoba nisu nikakva novost. Još je Audrey Hepburn pola stoljeća ranije imala svoj parfem, međutim tek je 1991. s parfemom Elizabeth Taylor, White Diamonds, koji je bio veliki uspjeh, započelo masovno lansiranje "zvjezdanih" parfema.

Danas je imati vlastiti parfem za celebrityje postala stvar prestiža, imaju ga svi koji iole drže do svog zvjezdanog statusa, počevši od Victorije Beckham, Britney Spears, Beyonce, Celine Dion, Carlosa Santane, P Diddya, Dareka Jetera, do naše Danijele Martinović i Leonarde Boban. Zvijezde masovno dodaju etikete sa svojim imenom na bočice, a ljudi kupuju takve parfeme nadajući se da će bar mirisati poput zvijezda budući da im je njihov status ili izgled u većini slučajeva nedostižan.

Nije baš jasno zbog čega bi bilo tko kupio bočicu parfema i htio mirisati poput recimo Alana Cumminga, ali iznenadili biste se koliko se i on prodaje.

Ako mislite kako je Britney svojim "ispadima" naštetila svome ugledu, varate se. Njen parfem je još uvijek najprodavaniji na ljestvici celebrity parfema, daleko iznad konkurencije. U stopu ju slijede Kylie, Sarah Jessica Parker, te Victoria Beckham.

Drugo pitanje je zbog čega bi neka poznata osoba željela izdati parfem sa svojim imenom. Dobro, od Paris Hilton ili Victorije Beckham bi se takva stvar i očekivala, ali što je to što natjera neku uglednu zvijezdu poput Gwyneth Paltrow, dobitnicu Oscara, da stavi svoj potpis na bočice i lice za promotivne spotove za parfem nazvan Pleasures Delight? Ne izgleda li i vama to pomalo jeftino? Neovisno o brojkama koje govore o prodaji parfema, zar je stvarno Danijela Martinović željela ugoditi fanovima i omogućiti im da mirišu poput nje ili je sve pitanje novca i zarade?

Prema procjenama Beckhamovi će prodajom parfema Intimately Beckham samo na američkom tržištu u ovoj godini zaraditi 100 milijuna američkih dolara, te isto toliko u sljedećoj. Iz te se brojke vidi da parfemi s potpisom i nisu mali biznis, te da se itekako na bočicama može zaraditi.

Nitko nije otkrio točne brojke, ali stručnjaci iz branše pretpostavljaju kako je veća snaga zvijezda u prodaji parfema nego časopisa. Samo u Velikoj Britaniji godišnje tržište ženskih parfema teško je 800 milijuna eura.

Zbog toga kada zvijezde nisu zadovoljne primanjima koja imaju izdavanjem albuma, filmova ili odjeće sa svojim potpisom, odlučuju se s fanovima podijeliti još nešto intimnije, svoj miris, a sve u želji kako bi od njih izvukli što više novaca.

U nadi da će njihovi parfemi ostati vodeći na tržištu i ugledne kozmetičke kuće poput Emporio Armani (Beyonce) odlučuju na suradnju sa zvijezdama, radije nego s modelima koji su do sada reklamirali parfeme. Korištenje celebrity imena na parfemima pri lansiranju istih brz je i jednostavan način da se parfem pozicionira na tržištu. Svi mediji najave parfem, prvo pri potpisivanju ugovora, zatim poprate lansiranje, a onda pišu priče o promocijama na kojima su se pojavili. Bržeg načina reklamiranja zaista nema.

Ako mislite da se tržište umorilo zvjezdanim parfemima pričekajte predbožićno vrijeme darivanja i najmanje tridesetak novih celebrity parfema. Nekima će to biti i osmo izdanje.

N.D.