Peugeot: Obilje noviteta za Frankfurt

Piše:
petak, 26.8.2005. 20:39
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Peugeot: Obilje noviteta za Frankfurt

PORED premijera coupe izvedbe 407-ice i obnovljenog 307, Peugeot će u Frankfurtu predstaviti još nekoliko vrlo zanimljivih proizvoda. To su, prije svega, sportska studija 20Cup i pobjednik dizajnerskog natječaja Moovie, te limuzinska izvedba popularne 206-ice.

Koncept 20Cup

Prva vijest je svakako Peugeotov nastavak njegovanja tradicije sportskih automobila. Najzanimljivije izloške može se redovito vidjeti na ovakvim velikim događajima kao što je frankfurtski sajam automobila.

Ovogodišnji koncept nosi ime 20Cup. Najkraće rečeno, to je zabavan i dinamičan automobil koji donosi najbolje iz dvaju svijeta. Vidljivo je to već iz fotografija, Peugeotov sportaš sprijeda zadržava klasičan automobilski oblik s dva kotača, dok uski stražnji dio s jednim kotačem inspiraciju traži u svijetu motocikala.

Radikalnim roadsterom s tri kotača Peugeot još jednom potvrđuje angažman na svjetski poznatom natjecanju izdržljivosti, utrci 24 sata Le Mansa. Svega 500 kilograma težak bolid pogoni potpuno novi motor razvijen u suradnji s BMW-om. Četiri-cilindarski 16-ventilac posjeduje direktno ubrizgavanje goriva, a uz pomoć turba razvija preko 125 kW/170 KS i 240 Nm. Mjenjač je sekvencijalni sa šest stupnjeva prijenosa, dok o performansama možemo samo maštati.

Automobilom se upravlja preko multi-funkcijskog upravljača s integriranim kontrolama mjenjača i centralno postavljenim LCD zaslonom s touch-screen funkcijom. Interesantan podatak je da slika na zaslonu ostaje horizontalno orijentirana i kada se kolo upravljača zakrene. Na istom ekranu vozač će, primjerice, upaliti svijetla, ali i pratiti trenutna bočna i uzdužna ubrzanja. 

Šturi tehnički podaci potvrđuju viđeno. 20Cup je izrazito kompaktno vozilo izražene aerodinemike. 3.63 metara dugačak tro-kotač visok je tek 1.16 m, dok u širinu mjeri 1.77 m. Postavljen je na 18-inčne kotače na koje su montirane gume mjera 210/65 sprijeda i 377/71 straga.

Peugeot 206 sedan

NAKON više od pet milijuna proizvedenih primjeraka najpopularniji Peugeotov model dobiva svoju petu karoserijsku inačicu. Povodeći se trendu prema kojem mnogobrojne marke lansiraju jeftine limuzine na osnovi gradskih modela kako bi udovoljile "istočno-europskom ukusu", francuski proizvođač lansira trovolumenski izvedbu 206-ice.

Francuski stilist ne smije si dopustiti dizajnerske padove, pa i ovom projektu prilazi ozbiljno. 206 sedan osmišljen je u matičnom dizajnerskom centru. Diskretna prerada stražnjeg kraja urodila je plodom, prtljažnik je povećan za punih 139 litara, a gotovo 4.2 metra (+353 mm) duga karoserija nije bitno narušila elegantnu formu 206-ice. Budući vlasnici mogu računati na solidan komfor za pet putnika i 384 litara prtljažnog prostora, dovoljno za manje obitelji nešto skromnijih prohtjeva.

U pogledu arhitekture i mehanike razlika između kompaktne i limuzinske izvedbe nema. Model će se nuditi u dvije benzinske izvedbe 1.4/75 KS i 1.6/110 KS. Serijski se isporučuje pet-stupanjski ručni mjenjač, a snažniji benzinac uz doplatu je dostupan i s 4-stupanjskom automatikom. Ovjes je blago modificiran u cilju trajnosti, a sa stanovišta sigurnosti stražnji kraj dobiva brojne poprečne nosače u podnici i boku.

Peugeot 206 sedan proizvoditi će se u pogonima i Iranu, a biti će dostupan na tridesetak tržišta. Osim Bliskog Istoka i Sjeverne Afrike, model će biti dostupan u Istočnoj Europi i Balkanu, što uključuje i hrvatsko tržište.

Peugeot Moovie

U trećem izdanju Peugeotov dizajnerskog natječaja o kojem ste mogli čitati na našim stranicama, učesnici su morali osmisliti Peugeot iz svojih snova, automobil kakav bi oni htjeli voziti. Između 3.800 pristiglih projekata najboljim je ocijenjen onaj mladog Portugalca Andrea Coste, čiji Moovie po prvi puta možemo vidjeti u Frankfurtu.

Koncept je napravljen u skladu s prijavljenim projektom, a po prvi puta proizvedeni su i modeli serijskog modela u mjerilu 1/43. Atraktivni gradski dvosjed obiluje inovacijama koje mu omogućuju agilnost i olakšano snalaženje u gradskim uvjetima.

Koncept je proizveden u Peugeotovom dizajnerskom centru u svega tri mjeseca. Naime, valja imati na umu da je vozilo razvijeno na osnovi crteža, dakle dvodimenzijskih skica lišenih proporcija budućeg vozila.

Krajnje dimenzije jednako su nesvakidašnje. Moovie u duljinu mjeri svega 2.33 metara, dok mu širina iznosi čak 1.80 m, više od prosječnog gradskog automobila. 500 kg težak automobilčić visok je 1.54 m.

Peugeotov izložbeni prostor u Frankfurtu nesumnjivo će biti vrlo bogat. Ne zaboravimo, upravo tamo ćemo prvi put moći vidjeti nasljednika prelijepog 406 Coupe-a, te redizajnirani 307.

M.N.