Potpuno novi Land Rover Discovery

Piše:
petak, 16.4.2004. 14:14
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Potpuno novi Land Rover Discovery

KONAČNO je svanuo i taj dan. Nakon dugih petnaest godina Land Rover predstavlja novu generaciju modela Discovery. Vrhunski terenac u novom izdanju je bliži SUV koncepciji, pa je za mjesto njegove premijere odabran jedan američki auto-salon, New York International Auto Show.

Novi model je u odnosu na prethodnika u dizajnerskom smislu prošao kroz pravu evoluciju. Vanjskim izgledom vrlo srodan Range Roveru, Discovery postaje tipičan Premim predstavnik snažne osobnosti. Kutijasti oblik s gotovo okomito postavljenim krajevima je nešto što si može priuštiti samo ova marka čiji imidž je nastao na osnovi robusnog i vječnog vozila za sve terene, što je Discovery oduvijek bio, a najvjerojatnije i ostao.

Discovery 3 nudi izniman komfor i kvalitetu, a nema mu se što zamjerati ni sa stanovišta funkcionalnosti. Poklopac prtljažnika je asimetričan, što olakšava manevar prtljagom, a tu su još brojni pretinci te mogućnost preklapanja trećeg reda sjedala. Model može prevesti do sedam odraslih osoba, koji će uživati u dosad neviđenom komforu i luksuzu za ovu klasu.

Putnička kabina također je skrojena po uzoru na većeg (i skupljeg) Range Rovera, dok je poneki detalj posuđen i sa studije Range Stormer.
Najbolji u klasi

Ispod osebujno skrojenog odijela krije se mnoštvo modernih sustava koji olakšavaju svakodnevno korištenje engleskog terenca i omogućuju svakome, od profesionalnih vozača do totalnih amatera, da iz vozila izvuku maksimum. Matthew Taylor, šef Land Rovera, je više nego optimističan i kaže:"Kao i svi novi Land Roveri, odličan je na cesti, a najbolji u terenskoj vožnji".

Najznačajniji novitet je Terrain Response sustav prvotno prikazan na prije spomenutom konceptu. Sustav omogućuje optimiziranje voznih svojstava i komfora u ovisnosti o uvjetima podloge, a sve što se od vozača očekuje je da prepozna te uvjete i putem zakretnog prekidača na središnjoj konzoli odabere najbolji od pet ponuđenih modova. Tako sustav nudi univerzalnu postavku za svakodnevne (normalne) uvjete, jednu za uvjete skliske podloge (trava, makadam i snijeg) te tri postavke za klasičnu off-road terensku vožnju (blato, pijesak, kamenje). Nakon što je to učinio, sustav će uskladiti sve parametre, što uključuje visinu vozila, prijenosne omjere u mjenjaču, isporuku okretnog momenta i potrebu uključenja HDC (Hill Descent Control) sustava za pomoć pri usponu.
Snažni motori

Ponuda motora je potpuno obnovljena. Discovery 3 tj. LR3 (na američkom tržištu) će se od jeseni nuditi s dva benzinska i jednim dizelskim motorom. Od Jaguara je posuđen 4.2 V8 benzinski motor, koji u konačnoj izvedbi ima obujam od 4.4 litre i 300 KS, te izmijenjenu raspodjelu isporuke okretnog momenta. Također, svi vitalni dijelovi su zaštićeni od prašine i vlage, dok je potpuno izmijenjen usis zraka, što je omogućilo da vozilo prelazi vodene prepreke.

Slabiji u ponudi je poznati 4.0 V6 čije promjene su svedene na novu elektroniku. U Europi će zasigurno najpopularniji biti dizelaš. 2.7-litreni common rail dizelski motor je rezultat suradnje Forda i PSA grupe, a već se ugrađuje u Jaguar S Type.

Benzinski motori će se isporučivati u kombinaciji s 6-stupanjskom automatikom, dok će dizelska inačica dolaziti u kombinaciji s 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Svi modeli posjeduju permanentni pogon na sve kotače.

Od posebnosti treba spomenuti svijetla, koja prate zakretanje upravljača, te stepenasti krov čime je dobivena prostranija kabina.

Miljenko Nikolić