Predstavljamo: Novi Accent - novo lice starog znanca

Piše:
ponedjeljak, 30.12.2002. 19:16
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Predstavljamo: Novi Accent - novo lice starog znanca

ACCENT u svom četvrtom izdanju dolazi privlačniji no ikad. Temeljito dotjeran, najprodavaniji Hyundaijev model dobio je elegantniji izgled, bogatiju opremu i kvalitetniju izradu, što će zasigurno biti dovoljno da se uspješno održi na tržištu do dolaska nasljednika.

Početkom 90-tih godina pojavom Pony-a Hyundai se udomaćio na našem tržištu i postao sinonim za jeftin, ali kvalitetan automobil. 1994. godine na tržište stiže prva generacija Accenta i ubrzo stječe mnoštvo simpatija. Nudeći idealan odnos uloženog i dobivenog, Accent se etablirao kao best-buy niže srednje klase i tu karakteristiku zadržao do današnjih dana.

Dizajn

Accent je izvana zadržao osnovne linije i prepoznatljivost dosadašnje izvedbe. Minimalno promijenjena linija krova jedini je veći zahvat na vozilu, dok se sve ostalo svodi na ušminkavanje u vidu novih svjetala i još ponekog detalja. Prednji kraj dobio je, uz nova svijetla, novu prednju masku i branik čime je model usuglašen sa ostatkom game. Straga pak, dvije izvedbe svjetala, jasno distanciraju limuzinski od hatchback izvedbe. Dojam je da hatchback izvedba djeluje elegantnije od limuzinske, koju karakterizira klasičan i jednostavan izgled.

Gabariti vozila su neznatno izmjenjeni. Limuzinska izvedba u duljinu je narasla 25 mm (4260 mm), dok je izvedba sa tri, odnosno pet vrata narasla tek 15 mm (4215 mm). Širina svih izvedbi iznosi 1680 mm, što je povećanje od 10 mm u odnosu na prethodnika. Kako je zadržana stara platforma, međuosovinski razmak je ostao i neizmjenjen i iznosi 2440 mm. 

Ukratko, Hyundaijevi dizajneri uspjeli su minimalnim zahvatima na vanjštini vozila učiniti Accent privlačnim.

Unutrašnjost

Poboljšanja unutrašnjosti svedena su na primjenu kvalitetnijih materijala, redizajn instrumentne ploče i bogatiju serijsku opremu. Dopadljivo oblikovana instrumentalna ploča opskrbljuje vozača svim važnijim podacima, a oni zahtjevniji na raspolaganju imaju putno računalo, koje se nalazi na popisu dodatne opreme. Od novosti, tu su još držači za čaše, džep sa strane suvozačkog sjedala, te sustav regulacije osvjetljenja kabine.

Kako se gabariti vozila nisu previše mjenjali, ponuda prostora ostala je na razini prethodnika, a isto vrijedi i za volumen prtljažnog prostora. Kapacitet prtljažnika kod hatchback izvedbe iznosi 334 litre, dok je kod limuzinske trinaest litara manji. 

Opremljenost

Popis serijske opreme bogatiji je za naslone za glavu na stražnjoj klupi, koja ima mogućnost preklapanja u omjeru 60/40. Na popisu serijske opreme nalazi se još po visini podesiv upravljač opremljen servo- uređajem, centralno zaključavanje i predugradnja za radio.

Nažalost, putnici su i dalje zakinuti za elemente pasivne i aktivne sigurnosti, pa tako bazni model dolazi bez zračnih jastuka i ABS sustava. Kao utjeha tek ostaje činjenica da su posebno za europsko tržište konstruiran istražnji pojasevi u tri točke te mogućnost izbora do četiri zračna jastuka sa popisa dodatne opreme. Nadalje, izvedbe sa središnjim daljinskim zaključavanjem opremljene su uređajem za otključavanje vrata  u slučaju sudara, čime se olakšava brz izlazak iz automobila nakon nesreće.

Sportski paket (dio dodatne opreme za 3-vratnu izvedbu) namijenjen je prvenstveno mlađoj klijenteli, a sadrži bijelu podlogu instrumentne ploče, ručicu mjenjača i upravljač presvučene kožom, stražnji spoiler sa stop svjetlom te sportska sjedala.

Motor i vozne osobine

Najveća novost u pogledu motorizacije je 1.6-litreni benzinski agregat poznat iz većih modela, Elantre, Matrixa i Coupea. 105 KS snažan motor vrh je ponude, koju još čine dva benzinska (1.3/84 KS, 1.5/91 KS) i jedan dizelski agregat (1.5 CRDi/82 KS). Snaga motora se prenosi na kotače preko 5-stupanjskog ručnog mjenjača ili 4-stupanjsk automatike.

Dosadašnji Accent kritike je dobijao na račun loše zvučne izolacije, što je na novom modelu ispravljeno. Novost je i sportski ovjes koji se nudi uz doplatu.

Hyundai je posebnu pažnju posveti zaštiti okoliša, što znači da  svi motori zadovoljavaju zahtjevne U.S. i Euro IV standarde emisije štetnih plinova, a korišteni su materijali koji imaju svojstvo lakšeg recikliranja na kraju životnog vijeka vozila.

Prije nekoliko dana objavljene su cijene za novi Accent, a istovremeno je startala prodaja u Hrvatskoj. Ponuda startna trovratnom izvedbom s baznim (Friend) paketom opreme i 1.3 motorom koja do registracije stoji 9.300 €. Accent u limuzinskoj izvedbi sa paketom opreme Leader i 1.5 CRDi agregatom je najskuplji u ponudi i stoji 13.770 €.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije