Prius II – tehnologija u službi ekologije

Piše:
srijeda, 30.4.2003. 13:00
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Prius II – tehnologija u službi ekologije

PRVI serijski automobil sa hibridnim pogonom donosi značajan napredak u svim područjima, od dizajna do potpuno novog pogona. Primjenom najmodernijih rješenja, danas dostupnih Toyoti, Prius se svrstava u red najmodernijih kopnenih prijevoznih sredstava.

S obzirom na popularnost aktualnog Priusa u SAD-u, bilo je potpuno očigledno da njegovo novo izdanje premijero doživi na tlu Sjeverne Amerike.

Prius II je predstavljen na salonu automobila u New Yorku, gdje je službeno zamijenio šest godina stari model. Prema najavama u američkim medijima, novi Prius u prodajne salone stiže već na jesen.

Prve snimke Priusa otkrivaju snažan zaokret u dizajnu. Automobil je dobio još oblije linije, dok izgled stražnjeg kraja evocira uspomene na Corollu iz ranih 1980-tih.

Glatke linije i položenije vjetrobransko staklo rezultirali su boljom aerodinamikom, pa je koeficijent otpora zraka sa 0.29 pao na izvanrednih 0.26.

Usprkos tome, Prius je gabaritima osjetno narastao, u duljinu čak 137 mm, baš koliko i međuosovinski razmak (142 mm).

Kad se još k tome doda pokoji centimetar u širinu i visinu, postaje očigledno da je ponudom prostora novi Prius itekako pretekao prethodnika. Pritome, masa vozila je povećana neznatno, tek 41 kilogram.
Ruku na srce, Prius duljinom od 4.44 m i u Americi više ne spada u kompaktni segment, već postaje punopravni predstavnik srednje klase.

Najveće novosti model ipak nosi ispod poklopca motora, gdje se krije nova generacija elektro-benzinskog pogonskog sustava. HSD (Hybrid Synergy Drive) sustav u svim poljima pokazuje napredak.

Maksimalna snaga benzinskog motora povećana je 10-ak posto i sada iznosi 78 KS pri 5.000 o/min.

Što je važnije, nova elektronika optimizirala je rad motora, koji se sada bolje snalazi pri višim okretajima.

Istovremeno je moderniziran i elektromotor, koji zahvaljujući novom konverteru napona koristi 500 V mrežu, a razvija maksimalnih 67 KS. Krajni rezultat je impresivan, ubrzanje do 96 km/h traje desetak sekundi (prije 12 s), a potrošnja u mixu iznosi oko 4.3 l/100 km, što je 15 postotno poboljšanje.

Kad je u pitanju kakvoća ispušnih plinova, Prius je nenadmašan. Emisija štetnih plinova smanjena je 30 % u odnosu na prethodnika. Praktično gledano, ispuh je do 89 % čišći u odnosu na vozilo pokretano motorom s unutrašnjim sagorijevanjem.

Udovoljavanje rigoroznom kalifornijskom standardu tzv. SULEV-u (Super-Ultra-Low-Emission-Vehicle) i PZEV-u (Partial Zero Emissions Vehicle), koji zahtijeva trajnost ispušnog sustava od barem 150.000 milja, svrstavaju Prius u red ekološki najčišćih vozila.

I na kraju spomenimo da će Prius dolaziti u dva stupnja opremljenosti, te da bazni paket opreme sadrži potpunu elektrifikaciju, tempomat, ABS sustav, kontrolu stabilnosti (VSC) i naravno audio-sustav.

Serijski se isporučuje klima-uređaj, koji energiju koristi iz baterija, pa tako može raditi i dok je motor ugašen.

Prva generacija Priusa je nakon slabašnog starta postala pravi hit i na kraju prodana u više od 100.000 primjeraka.

Novi model ima sigurnu startnu poziciju, a povećani gabariti i ekološki trend u svijetu osigurati će nove uspjehe japanskom gigantu.



 

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije