Prve fotografije novog Golfa
NAKON što su se izredali svi ljuti rivali kao što su Renault Megane i Opel Astra na red je došao, možda ne najbolji ali zato sigurno najpoznatiji model među kompaktima, njegovo veličanstvo VW Golf .
Svjetska premijera pete generacije Golfa održati će se na domaćem terenu, na salonu automobila u Franfurtu. Pinonir kompaktne klase je veći, snažniji, luksuzniji i naravno skuplji od prethodnika. Nakon skoro trideset ghodina i 22 milijuna prodanih primjeraka na tržište nam konačno dolazi i peto izdanje, poslije VW Bube napoznatijih "narodnih kola".
Dizajn
Za razliku od dosadašnjih edicija, Volkswagen je ovaj put svojim dizajnerima dao osjetno više slobode. Novi Golf je moderno dizajniran, ali pri tome nije napravljen nikakav iskorak ponekim detaljem dosad neviđenim u ovom segmentu. Najkraće rečeno, Golfov izgled u punom smislu ocrtava njemačku racionalnost.
Ipak, mora se priznati da je u odnosu na prethodnika napravljen korak od sedam milja. Moderno dizajniran prednji kraj s velikim svjetlosnim sklopovima i "nabreklim" poklopcem motora osigurava moćan nastup Golfa.
Tu je i veliki logo marke smješten u sredini horizontalno orijentirane maske hladnjaka. Bočne linije ne nude ništa revolucionarno, već samo potvrđuju sklad linija.
Straga su promjene u vizualnom smislu nešto veće. Poklopac prtljažnika duboko je urezan u masivan odbojnik, a svjetla svojim oblikom i dimenzijama itekako odstupaju od dosadašnje VW-ove prakse.
Kao i Polo, novi Golf je osjetno narastao. Golf V je dugačak 4.204 mm (+ 57 mm)m širok 1.759 mm (+ 24 mm) i visok 1.483 mm (+ 39 mm).
Povećani gabariti odrazili su se na ponudu prostora u kabini, što je kod prethodnog modela bila jedna od većih modela. Tako će putnici straga imati 65 mm više prostora za noge i 24 mm za glave. Kapacitet prtljažnika iznosi 347 litara (+ 17 l), što spada u prosjek klase.
Kako je izgled interijera još uvijek nepoznat, preostaje nam samo spomenuti da će u ponudi biti zadržani poznati paketi opreme (Trendline, Comfortline, Sportline), te da će bazni model biti bogato opremljen.
Naravno, vrlo lako bi se moglo desiti da Golfovi putem do Hrvatske izgube poneki od 6 (serijskih) zračnih jastuka ili poneki "luksuzni" dodatak. U svakom slučaju, osnovni sigurnosni elementi, kao što su (barem) dva zračna jastuka, aktivni nasloni za glavu, nožne komande i upravljač sa optimalnim deformiranjem u slučaju sudara itd.
U pogledu voznih svojstava novi Golf će sigurno napraviti značajan pomak. Ovjes je u potpunosti nov. Multi-link straga, optimiziran prednji dio ovjesa (McPherson), elektro-mehanički servo i 80% veća krutost karoserije glavne su novosti, koje se tiču komfora u vožnji.
Veličina serijskih naplataka zasada je nepoznata, kao i da li će se druga generacija ESP-a na zapadnoeuropskom tržištu isporučivati serijski.
Novi TDI motori
Kad su u pitanju pogonski agregati, Volkswagen puca na sigurno. Kako dizelske izvedbe danas drže više od polovice prodaje u kompaktnoj klasi, VW si je najviše truda dao upravo na tom polju.
Golf će se isporučivati u dvije dizelske izvedbe. Slabija izvedba razvija 77/105 kW/KS, a snažniju izvedbu zastupa 2.0 TDI od 103/140 kW/KS, koji se ugrađuje i u novi Audi A3.
Što se tiče ljubitelja benzinaca, oni baš neće imati na raspolaganju veliki izbor. Bazni model i dalje pokreće zastarjeli 1.4-litarski motor od 55/75 kW/KS, dok je novost 1.6 FSI s izravnim ubrizgavanjem goriva maksimalne snage 85/115 kW/KS.
Tek nakon što se prodaja ustali, u ponudi će se pojaviti još nekoliko izvedbi. Vjerovali ili ne, svoje mjesto opet će naći 1.6 benzinac od 75/102 kW/KS i SDI dizelaš, koji sada iz 2.0 litre obujma razvija 55/75 kW/KS.
Dobra vijest je najava još dva FSI benzinca, i to 1.4 od 66/90 kW/KS i 2.0 od 110/150 kW/KS. 2005. godine na red će doći posebno interesantne izvedbe, 2.5 TDI od 175 KS, 2.0 Turbo od 200 KS i 3.2 V6 od 250 KS.
Ovisno o izvedbi kupci će na raspolaganju imati ručni mjenjač sa 5 odnosno 6 stupnjeva, a kao doplata će biti dostupna 6-stupanjska automatika i DSG sekvencijalni mjenjač.
Novi Golf u prodaju stiže već ovu jesen, a biti će dostupan u izvedbi sa 3 i 5 vrata. Dolazak u Hrvatsku desiti će se uz kašnjenje od mjesec-dva, a cijene su zasad nepoznate.
>>Klikom na sliku možete pogledati istu većih dimenzija
>>Klikom na sliku možete pogledati istu većih dimenzija
>>Klikom na sliku možete pogledati istu većih dimenzija
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati