Prvi čovjek Bang & Olufsena: Tko jednom vidi hrvatsku obalu, nikad ju neće zaboraviti

Piše:
četvrtak, 6.7.2006. 18:42
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Prvi čovjek Bang & Olufsena: Tko jednom vidi hrvatsku obalu, nikad ju neće zaboraviti

POVODOM proslave 80-godišnjice Bang & Olufsena, koja je obilježena glamuroznim partyem u Zagrebu, popričali smo s Jakobom Odgaardom, prvim čovjekom danske tvrtke, dobro poznate po izuzetno kvalitetnim audio-video uređajima koje krasi, blago rečeno, vrhunski dizajn.

Odgaard je unatoč najvišoj poziciji u toj uglednoj tvrtki izuzetno pristupačan i simpatičan, te je spremno odgovorio na naša pitanja.

Za početak nas je zanimalo po čemu Bang & Olufsen odskače od konkurencije, što čini njihove proizvode toliko jedinstvenima?

"Najveća razlika je u stilu. Imamo proizvode koji su stari 20 godina, a još uvijek se itekako dobro prodaju, to je vjerojatno najveća razlika. Ima tu i drugih stvari. Primjerice, ako želite proizvoditi opremu u audio-video industriji koja će trajati 20 godina, morate se ekstremno fokusirati na kvalitetu, te prihvatiti da je faza razvoja pojedinih proizvoda puno dulja negoli što je to slučaj kod konkurencije. No, konačni rezultat je proizvod koji se na tržištu promatra drugim očima, bitno drugačiji." - kazao je Odgaard u razgovoru za Index, pa dodao: "Kad ugledate bilo koji od naših proizvoda, vi odmah znate da je to Bang & Olufsen, a kad jedan pored drugog poredate proizvode naših konkurenata, s udaljenosti od 20 metara ne možete reći tko je proizveo koji, u tome je razlika."

Zanimalo nas je i što je od asortimana Bang & Olufsena najpopularnije u Hrvatskoj, što se najviše prodaje?

"Hrvatsko tržište se ponaša baš kao i ostala južnoeuropska tržišta. To znači da ljudi kupuju kompletne setove naše opreme, jer žele doživjeti puno Bang & Olufsen iskustvo. S druge strane, u Skandinaviji, gdje djelujemo jako dugo, ljudi kupuju po jedan komad opreme, pa sljedeće godine još jedan, jer oni su svi kompatibilni i možete ih sve povezati. U Hrvatskoj, baš kao u Italiji ili Španjolskoj, ljudi kupuju cijele setove opreme, to je tako jer mi ne proizvodimo puno, u cijeloj tvrtki je širom svijeta zaposleno samo 2300 ljudi. Godišnji promet nam je oko 500,000 eura, što je ništa u usporedbi s konkurencijom. Na južnoeuropskim tržištima nemamo puno mušterija, ali oni koje imamo su vrlo lojalni i troše više novca od prosjeka." - opširno nam je objasnio Odgaard.

U Hrvatskoj postoji samo jedna trgovina Bang & Olufsen opreme, koja se nalazi u Gajevoj ulici u Zagrebu. Koliko su u Bang & Olufsenu zadovoljni količinom prometa kojeg ostvaruju u Hrvatskoj?

"Zadovoljan smo, jer količina posla je u stalnom porastu i to puno brže od europskog prosjeka. U tom smislu sam zadovoljan, iako bih želio imamo širu bazu u Hrvatskoj, ali i to će doći na svoje uz ovakvu stopu rasta." - kazao nam je Odgaard, kojeg smo potom pitali kakvi su planovi za budućnost Bang & Olufsena u Hrvatskoj.

"Sa stopom rasta koju imamo, svakako ćemo otvoriti još trgovina u Hrvatskoj. No, nismo očajni i ne želimo srljati u to, prvo moramo naći pravu lokaciju, s pravom fasadom i svime onim što neku trgovinu čini pravom Bang & Olufsen trgovinom. Sve mora biti u skladu s našom filozofijom. Nemamo zacrtano kad bi to konkretno moglo biti, ali ako nađemo pravu lokaciju, možda negdje na obali, vjerojatno ćemo ići na to." - kazao nam je generalni menadžer tvrtke.

Kad je već spomenuo našu obalu, priupitali smo Odgaarda koliko dugo ostaje u Hrvatskoj i kakvi su dojmovi?

"Ovaj put nisam dugo u Hrvatskoj, samo u Zagrebu i to par dana. No, prije sam bio na vašoj obali, a kad ju jednom vidite, nećete ju nikad zaboraviti, svi ti otoci... izuzetno mi se svidjelo. Što se tiče Zagreba, bio sam davno ovdje, zadnji put prije rata i sretan sam što mogu vidjeti ovakvu razinu kvalitete koju grad ima, nisam to očekivao. Pozitivno sam iznenađen, Zagreb je isti kao i mnogi drugi južnoeuropski gradovi, jako mi se sviđa." - komplimentirao je simpatični Danac, kojeg smo potom priupitali kakvim je doživio žitelje Lijepe naše.

"Prema mom osobnom doživljaju, Hrvati imaju taj tipičan južnoeuropski stav prema životu, vole uživati u njemu, opušteni su. No, ipak mi se čine nešto ozbiljnijima od nekih svojih susjeda, dakle radi se o vrlo dobroj mješavini opuštenog južnoeuropskog mentaliteta i skandinavske izravnosti. Sve u svemu, ostavili su vrlo pozitivan dojam." - zaključio je generalni menadžer Bang & Olufsena.

N.B.
Foto: D.P.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije