"Chorvatska skupina" Karma ili kako su Hrvati osvojili Čehe

Piše:
četvrtak, 4.9.2003. 20:14
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

"Chorvatska skupina" Karma ili kako su Hrvati osvojili Čehe

UMAŠKI dance trio Karma u Češkoj je postigao ono o čemu u Hrvatskoj većina glazbenika može samo sanjati - natjerali su kompletnu tinejdžersku populaciju da poludi za njima. Iako nam nije baš posve jasno zašto je tomu tako, činjenice govore same za sebe.

Početkom i sredinom devedesetih, izvođači poput Ivane Banfić (tada I Bee), Kasandre, Simplicije i Senne M "stvorili" su glazbeni stil prozvan cro-dance, koji je bio otprilike jednako omiljen kod tinejdžera koliko i omražen kod kritike.

Kako se prvi mačići ionako bacaju u vodu, tako je i taj nesretni cro-dance zamro nakon kratkog vremena, da bi vladarsko žezlo na hrvatskoj dance sceni preuzela još uvijek aktualna Colonia, koja je, ruku na srce, barem produkcijski miljama daleko od nekadašnjih pionira cro-dancea.

Nakon ogromnog komercijalnog uspjeha Colonije, ubrzo su se počeli pojavljivati klonovi, pa je tako hrvatska dance scena ubrzo "obogaćena" grupama originalnih imena - Matrix, Magnetic i Karma.

I dok je maksimalni doseg Matrixa i Magnetica nastupanje po diskotekama ruralnog tipa uz povremeno emitiranje njihovih spotova na "Glazbenoj televiziji" (ako ne znate što je to, smatrajte se sretnima), umaški dance trio Karma na nama nepojmljiv način postigao je više od Colonije - postali su daleko najpopularniji i najtraženiji dance izvođač, ali ne u Hrvatskoj nego u - Češkoj.

20. kolovoza članovi Karme s "umjetničkim imenima" Pipi, Tara i Neno, započeli su iz Praga petodnevnu promotivnu turneju po Češkoj Republici. Još od studenog prošle godine Karma je bila dobro poznata češkoj publici, probivši se sa svoje dvije skladbe "Sedam dana", te "Da sam ja tvoja jedina" na sam vrh čeških top lista.

 

Turneja po Češkoj je pripremana punih pet mjeseci, a rezultat je nevjerojatna popularnost Karme među češkim tinejdžerima, čime je bila iznenađena i sama promotivna agencija Karmine turneje po Češkoj, Popron Traxx. U samoj predkampanji agencija, koja je u Češkoj organizirala i turneje Stinga, Aerosmitha i ruskog dueta t.A.T.u, potrošila je oko 25.000 € ne uključujući koncertnu produkciju, a putem radio postaja emitirano je čak 9.800 radio jinglova koji su najavaljivali samo događanje.

U pet dana turneje, od 20.08. - 25.08., umaški danceri izveli su sedam koncertnih nastupa u sedam čeških gradova i to: Plzenu, Benešovu, Brnu, Zlinu, Kutnoj Hori, Teplicama i Jilemnicama, poznatom češkom zimovalištu. Veliki interes publike, gdje se barata s brojkom od ukupno 10.000 čeških tinejdžera, kako je iznenadila koncertnog promotora, tako je zatekla i same članove Karme koji sve do "živog" kontakta nisu bili svjesni koliko su popularni u Češkoj.

Sve što se događalo oko njih pokazivalo je da ih se tretira kao velike svjetske zvijezde. Od jumbo plakata, osiguranog tour terenca, otvorenog računa u hotelu, do toga da je svaki član imao uz sebe dva tjelohranitelja, osiguranu hranu, piće i posebnim tretman nakon svakog nastupa, što je bilo konstantno popraćeno u svim eminentnim češkim tiskovinama i zabilježeno s kamerama domaćih TV kuća.

Napravljen je intervju s tamošnjim "Cosmo girl" časopisom, te fotografiranje za najtiražniji i najčitaniji teen časopis "Bravo" (Karmino ime se našlo i na kompilaciji "Bravo Hits 2003" uz imena kao što su Coldplay, Robbie Williams, Christina Aquilera).

Njihova dva albuma "Sedam dana" i "Zavrti život" objavljena su za češko tržište ispred Popron Traxxa i Universala, gdje je potonji ovih dana dosegao nevjerojatnu platinastu tiražu, mada se prema izjavama domaćina uskoro očekuje i njegova dvostruko platinasta tiraža.

Organizatori su toliko bili agilni da su cijelo vrijeme "prisluškivali" želje Tare, Pipija i Nene, te im u svakom trenutku bili na usluzi opskrbljujući ih, od onih najosnovnijih stvari deka, tableta za glavobolju do "ozbiljnijih" večera, pa čak i suvenira tako da, kako i sami članovi Karme priznaju, nisu stigli potrošiti vlastiti novac.
 
Da ništa nije izmaklo kontroli govori i priča gdje gdje je Brnu, uz 4.500 posjetitelja unutar kluba, za još tisuću obožavatelja koji su ostali vani, osigurano praćenje koncerta putem postavljenih dva videozida. Koncerti su bili dupkom puni, tražila se karta više, a što je još fascinantnije, sva publika je uz svu euforiju, skandiranje, hrvatske zastave i transparente sve pjesme pjevala od prve do zadnje riječi na hrvatskom.

Također je interesantno istaknuti da je jedino Karma dobila pravo da obradi češkog hita iz 80-tih "Slatke mameni" (Slatko opijeni) koji je proglašen pjesmom svih vremena, najprodavanijom i najslušanijom pjesmom u Češkoj, čime su domaći DJ-i, koji su svih ovih godina tražili isto pravo, ostali kratkih rukava (kažu da ih je to iznenadilo, pa čak i malo naljutilo).

Što reći nego čestitati umaškom trojcu na velikom komercijalnom uspjehu, ali i potajice se nadati kako će slijedeći put sa sobom u Češku povesti i ostatak hrvatske teen-dance scene.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije