Renault-Nissan: Prodano više od pet milijuna vozila

Piše:
četvrtak, 6.2.2003. 13:36
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Renault-Nissan: Prodano više od pet milijuna vozila

RAST ukupne proizvodnje u Renault-Nissan grupi pokazuje prve rezultate udruživanja ove dvije velike automobilske marke. Prodajom koja je u protekloj godini prešla granicu od pet milijuna svrstava ovu korporaciju u svjetski vrh. Točnije među prvih pet najvećih svjetskih proizvođača.

2002. godina je okončana sa točno 5.139.505 prodanih vozila, što je 2.9 % više nego u godini prije. Najveći napredak napravljen je na tržištima Južne i Središnje Amerike gdje je prodaja porasla u nekim zemljama i više od tri puta. Renault-Nissan trenutno u svijetu drži prodajni udio od 9.1 % i spada u sam vrh, u odabrano društvo Forda, GM i Toyote.

Dok je na zapadno-europskom tržištu zabilježen neznatan pad prodaje (-2.5 %), grupa na drugoj strani Atlantika bilježi izvrsne rezultate. Posebno dobri rezultati ostvareni su u dvije zemlje, Brazilu (+183,9 %) i Meksiku (339,1 %).

Renault grupa

Proteklu godinu Renault grupa je prodala ukupno 2.403.975 vozila, što ne pad od 0.6 %. Renault Samsung Motors zabilježio je rekordnu prodaju od 117.088 vozila što je porast od čak 65.4 %.

Nissan grupa

Rezultati prodaje govore jasno da je Nissan prebrodio krizu i da mu predstoje bolja vremena. Ukupnom prodajom od 2.735.530 vozila ostvaren je rast od čak 6 % u odnosu na 2001. godinu. Posebno značajan rast prodaje zabilježio je Infiniti (+26.3 %), koji se približio granici od sto tisuća prodanih vozila.

Daljnji porast prodaje u grupi vide u vrlo jednostavnom postupku, a to je da modeli polako (ali sigurno) potpuno ravnopravno nose oznake kako Nissana tako i Renaulta.

Tako će već ove godine Renault Kangoo i Master osvanuti sa Nissanovim oznakama, dok će marke u vlasništvu grupe (Dacia, RSM..) proizvoditi neke od modela Renaulta i Nissana.

Nakon što bi financijski osnažili krenuli bi u razvoj vlastitih modela, što bi trebalo rezultirati daljnjim porastom prodaje.