Rinspeed Bedouin – pustinjski trkač

Piše:
srijeda, 26.2.2003. 14:27
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Rinspeed Bedouin – pustinjski trkač

ZANIMLJIVIH koncepata nije nedostajalo u Detroitu, a neće ih nedostajati ni u Ženevi. Za to će se pobrinuti domaći Rinspeed, koji će javnosti predstaviti doista atraktivno prijevozno sredstvo.

Iza naziva Bedouin se krije koncept vozila koje predstavlja svojevrsni miks sportskog coupea i terenskog vozila. To i ne čudi, kad se uzme u obzir da je proizvođač svoje terensko vozilo, bolje rečeno MPV (Multi Purpose Vehicle) bazirao na Porscheovom modelu.

U suštini je riječ o dvosjedu, koji se pritiskom na tipku transformira u komforni četverosjed. Posao odrađuju dva elektromotora, koji se brinu za sklapanje krova. Cijeli proces traje svega deset sekundi, a po potrebi stražnji kraj se može preklapanjem stražnjeg djela krova dalje transformirati u ležaj. I to ne bilo kakvi, već komforni krevet za dvije osobe. Recimo samo da je ležeća površina duga pozamašnih 185 cm.

Kao što smo već rekli vozilo je postavljeno na Porscheovu platformu, i to modela 996. To je vidljivo i sa stanovišta dizajna, jer Bedouin neodoljivo podsjeća na "njemački ponos". Ista filozofija se nalazi i ispod lima, bilo da je riječ o motoru ili putničkom prostoru.

Kad smo kod motora, recimo samo da "pustinjaka" pokreće 3.6-litreni twin-turbo agregat od 309/420 kW/KS (pri 6.000 o/min) i 560 Nm okretnog momenta (pri 2.700 o/min). Jedina razlika je u tome sto Bedouin ne voli benzin, već se hrani prirodnim plinom. Međutim, to mu ne umanjuje performanse. Naprotiv, do 100 km/h ubrza za svega 5,9 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/h. Naravno, pogon je na sve kotače, a snaga se prenosi putem 6-stupanjskog mjenjača. Ipak masa vozila nije prevelika , tek 1640 kg, što osigurava uvjerljive performanse.

Kako je riječ o vrlo brzom vozilu, a istovremeno i sposobnom za terensku vožnju, u Rinspeedu su se itekako namučili optimizacijom ovjesa. Naime, vozilo je moralo biti visoko, a istovremeno sportski tvrdo, odnosno, stabilno. Stoga je posao prepušten Eibachu, koji je našao rješenja. Rezultat je jedinstven, Bedouin je 15 cm viši, ali i dalje vrlo stabilan.

Na projektu Bedouin je radilo nekoliko renomiranih tvrtki. Tako je primjerice Remus razvio ispušni sustav, Continental je ispručio gume, Foliatec se pobrinuo za UV zaštitu, a In.pro. za atraktivno LED osvijetljenje. Što se tiče cjelokupne konstrukcije, ona je razvijena sa tvrtkom Esoro, i to u svega tri i pol mjeseci.

Unutrašnjost, iako u suštini prenesena iz Porschea, posjeduje nekoliko originalnih detalja. Tako je recimo logo marke otisnut na kožne presvlake putem laserske tehnologije i finiširan kristalima. 

U svakom slučaju, riječ je o originalnom proizvodu, koji u svakom pogledu opravdava epitet višenamjenskog vozila budućnosti.

>>Index.hr galerije: Rinspeed Bedouin

Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije