Seat predstavlja studiju novog Toleda

Piše:
subota, 22.5.2004. 09:25
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Seat predstavlja studiju novog Toleda

SEAT na salonu automobila u Madridu predstavlja još jedan atraktivan koncept. Studija Toledo Prototipo najavljuje iduću generaciju španjolske poslovne limuzine, koja će biti predstavljena kroz godinu dana.

Nakon koncepta Altea, koji je u obliku serijskog modela zaživio u najkraćem roku, Seat na domaćem tlu prikazuje još jedan atraktivan koncept. Projekt Toledo predstavlja daljnji korak u profiliranju Seata kao proizvođača inovativnih i nadasve atraktivnih automobila prožetih funkcionalnošću i komforom.

Dinamičke linije Altea je preuzela s prijašnjih koncepata, a jednaki recept je primijenjen i kod budućeg Toleda. Moderan izgled automobila upotpunjen je inovativnim detaljima, kao što su primjerice brisači stakala skriveni u A-nosač.

Kako je riječ o drugom modelu s ovim rješenjem, možemo zaključiti da je riječ o novom zaštitnom znaku proizvođača s Mediterana. Kako bi se dodatno naglasile dinamične linije studije, karoserija je prikazana u dvobojnom finišu, donji dio u boji platine, a gornji u boji bakra.

Dok Altea posjeduje više-manje klasičan stražnji kraj, kod Toleda je izražen stepenasti poklopac prtljažnika iza kojeg se krije čak 500 litara korisnog prostora. Nadalje, nekoliko inovativnih rješenja omogućava praktičniji prijevoz tereta.

Tako je moguće prtljažnik razdvojiti pomičnom pregradom na nekoliko različitih visina, čime se dobiva efekt police u ormaru. Također, u podnici se nalazi nekoliko pretinaca različitog oblika, dok je uzduž i poprijeko prtljažnika raspoređeno sijaset kukica (i mreža) za pričvršćivanje tereta.

Naravno, sjedala je moguće podešavati u gotovo svim smjerovima, a njihovim preklapanjem se dobiva potpuno ravna podnica.



Putnički prostor je izveden u kombinaciji tradicionalnih i modernih materijala, dok u pogledu boja prevladava kombinacija sivih tonova i boje bakra. Sjedala, kolo upravljača, ručica mjenjača, dio prednje armature i obloga vrata su obloženi prirodnom kožom, dok je ostatak izveden od umjetnih materijala. Centralna konzola na kojoj se nalaze kontrole audio-sustava, navigacije i klimatizacije je orijentirana prema vozaču ispred kojeg se nalaze klasični mjerni instrumenti raspoređeni u tri kružna elementa. Sve to djeluje vrlo efektno, a izvedbom daje naznaku da je serijska proizvodnja vrlo blizu.

Ipak, da ne bi bilo zabune da je riječ o konceptu, u Seatu su Toledo opremili i ponekom atrakcijom. Tako su u naslone prednjih sjedala ugrađeni LCD zasloni promjera 18 centimetara putem kojih je moguće gledati tv-program ili zapise sa DVD-a. Dokle god je vozilo parkirano, putnici sprijeda mogu zasebno koristiti poseban 17-cm LCD zaslon, koji je tijekom vožnje nedostupan iz sigurnosnih razloga.

Toledo pokreće 2.0-litreni FSI benzinac od 150 KS i 200 Nm istovjetan onome koji je bio ugrađen u Alteu prilikom njene prezentacije. Snaga se na prednje kotače prenosi putem 6-stupanjskog mjenjača, dok se za uvjerljivo ponašanje na cesti brine specijalno prilagođeni ovjes. Zbog što veće atraktivnosti koncept je postavljen na 19-inčne aluminijske naplatke s pet dvostrukih krakova s centralno pozicioniranim Seatovim logom.

Recimo još da Toledo do 100 km/h ubrzava za 9.7 sekundi, postiže maksimalnu brzinu od 206 km/h i prosječno troši oko 8.2 l/100 km.

Miljenko Nikolić