SLR – povratak najboljeg Mercedesa

Piše:
ponedjeljak, 9.6.2003. 17:13
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

SLR – povratak najboljeg Mercedesa

NAKON toplog ljeta stići će nam još toplija jesen. Mercedes nam donosi novitet godine, legendarni SLR u novom izdanju. Prava prilika da se podsjetimo na njegove korijene i vratimo pedesetak godina unazad, kad je 300 SLR bio neuhvatljiv na stazi.

SLR Coupe – previše i za Mercedes

1955. godine trkaća izvedba SLR postiže nevjerojatne sportske uspjehe. Dvostruke pobjede na utrkama Mille Miglia, Eifelrennen, Targa Florio i Tourist Trophy uvrstile su ovaj Mercedes među najuspješnije trkaće automobile svih vremena, dok su vozači Juan Manuel Fangio, Stirling Moss i Karl Kling  stekli zvjezdanu slavu. 310 KS maksimalne snage koje je razvijao iz tro-litrenog V8 motora bilo je dovoljno za postizanje brzine veće od 300 km/h, za konkurenciju je bilo neuhvatljivo. Srebrna strijela nizala je uspjehe gdje god se pojavila, što je konstruktoru Rudolf Uhlenhautu otvorilo vrata ka razvoju cestovne izvedbe.

Model 300 SL Gullwing se proizvodio već godinu dana, pa je Uhlenhaut došao na ideju da spoji dizajn serijskog i tehnologiju natjecateljskog modela. Ubrzo je stvoren 300 SLR Coupe, jedan od najuzbudljivijih automobila svog vremena.

"Uhlenhautov Coupé" bio je i ostao pravo umjetničko djelo. Savršene proporcije i nevjerojatno uspio dizajn učinio je 300 SLR Coupe besmrtnim. Podugačak prostor za smještaj motora i kokpit pomaknut unazad predstavljao je dizajnerski hit. Međutim Mercedes je učinio korak dalje i stvorio sportski automobil iz kojeg je isijavala elegancija. Bočno postavljeni završeci ispušnih cijevi popriličnog promjera davali su do znanja da je riječ o na cesti ubojitom automobilu.
 
300 SLR Cupe je upravo to, bolid koji se ni danas nema čega stidjeti. 284 km/h maksimalne brzine i danas je puno, a da ne govorimo što je to značilo u vrijeme, kad su upola manje brzine bile impresivne. Dovoljno je reći da je ovaj ljepotan u svoje vrijeme bio najbrži cestovni automobil na svijetu. Ukratko, najbolje iskorištenih 1117 kg sirovine. 
 
Nažalost, model nije nikad ušao u serijsku proizvodnju. Napravljena su svega dva prototipa i model je uskoro pao u zaborav. Pedesetak godina kasnije Mercedes ispravlja grešku i predstavlja reinkarnaciju svojeg najatraktivnijeg modela.  
 
SLR McLaren – F1 za civilnu upotrebu
 
U jesen ove godine Mercedes će prirediti svjetsku premijeru super sportskog modela od kojeg se očekuje zaista mnogo. Prije svega da se opravda pola stoljeća iščekivanja, ali i da se vidi je li proizvođač iz Stuttgarta doista sposoban proizvesti jedan od najboljih automobila na svijetu. 
 
SLR je razvijan i konstruiran uz svesrdnu pomoć partnera iz F1, McLarena, imena koje je postalo sinonim za vrhunsku tehnologiju i jednako impresivne performanse. Neviđeni tehnološki detalji upakirani su u konstrukciju koja postavlja nove standarde sigurnosti. Naime, iz sfere Formule 1 preuzeta je tehnologija proizvodnje dijelova od kompozitnih materijala učvršćenih ugljičnim vlaknima. Tako je karoserija i podvozje izrađeno iz tzv. karbonskih vlakana, čime je postignuta krutost i čvrstoća strukture dosad neviđena u konstrukciji civilnih prometala.  
 
Kako će SLR koristiti kompresorski V8 agregat razvijen od strane Mercedes-AMG-a, što u prijevodu znači puno KS i strelovita ubrzanja, jasno je da pred kočničkim sustavom mukotrpan posao. Stoga su se konstruktori odlučili za pomalo nekonvencionalni materijal, keramiku ojačanu vlaknima. Rezultat je više nego dobar, materijal je iznimno čvrst i dugovječan, a istovremeno postojan pri visokim temperaturama. 
 
Osim da ga potpisuje AMG, o pogonskom agregatu se ne zna gotovo ništa. Proizvođač tek naglašava nevjerojatno veliku isporuku okretnog momenta i činjenicu da se svaki motor ručno sklapa.