Spektakularan dolazak nove Corse

Piše:
četvrtak, 20.7.2006. 08:14
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Spektakularan dolazak nove Corse

OPEL je spektakularnim preletom iznad Londona premijerno predstavio novu Corsu. Gradski novitet dopremio je na obalu Temze helikopter, a događaj je dodatno začinio Sean Paul, dobitnika nagrade Grammy, koji je prigodnim koncertom označio izlazak novog albuma.

Atraktivan debi četvrte generacije Opelovog bestselera trebao bi se u narednom razdoblju pretočiti u tržišni uspjeh. Osjetan napredak u svim poljima začinjen je atraktivnim dizajnerskim potpisom inspiriranim novom Astrom, pa Corsa ima itekako jake temelje za ostvarivanje uspjeha.

No, možda najveće iznenađenje je najavljena cijena od 10.990 eura za ulazni model (11.675 eura za izvedbu s pet vrata), što je čak nešto manje u odnosu na prethodnika, a o potencionalnog konkurenciji da i ne govorimo.

Slijedeći istu filozofiju koja se pokazala uspješnom kod Astre i Astre GTC, Opel je stilski snažnije distancirao trovratnu od peterovratne karoserijske izvedbe, što je još jedan argument u težnji za prilagodbom afinitetima šireg sloja kupaca. Tako trovratna izvedba "nabildanijom" formom jače naginje sportskoj definiciji, dok je ona s parom vrata više naklonjenija mlađim obiteljima kojima je, primjerice, prostornost stražnje klupe visoko na ljestvici prioriteta. Preciznije, ove dvije izvedbe dijele tek dva prednja blatobrana, poklopac motora, odbojnik i prednja svjetla, dok je stražnji kraj u potpunosti različit.

Upravo je prostornost jedan od jačih aduta najmlađeg Opela. Dizajnirana iznutra prema van, Corsa zahvaljujući višoj liniji krova (+ 40 mm), pozamašnom razmaku između osovina (2.511 mm) i ukupnoj duljini od čak 3.999 mm nudi osjetno više prostora u odnosu na prethodnika, gotovo koliko nekadašnja Astra.

Prema rječima proizvođača, kupce će razveseliti najavljene linije opreme koje neće odgovarati samo najvišim standardima kad se radi o kvaliteti, nego će pridonijeti i zabavnosti vožnje te užitku u bojama i ekskluzivnim detaljima.

Dizajn unutrašnjosti odlikuju materijali visoke kvalitete te nove praktične značajke, što stvara toplu i privlačnu atmosferu. Većina prekidača (konačno)  ima pozadinsko osvjetljenje, brojni atraktivni detalji podižu ukupni dojam, a funkcionalnost je unaprijeđena podešavanjem upravljača po visini i dubini i brojnim ergonomski povoljnim rješenjima.

Tako odsada razinu Enjoy više ne karakterizira jeftino sivilo već monotoniju kabine razbijaju svježe boje presvlaka i obojane površine ploče s instrumentima.

Unutrašnjost modela Sport nudi posebne dodatke kao što su mat-kromirana konzola i perforirano kolo upravljača presvučeno kožom. Najsportskiju Corsu krase detalji poput zatamnjenih prednjih svjetala, kotači mjera 195/55 R16 te kromirana sportska ispušna cijev. Njen sportski karakter dodatno naglašavaju spušteno podvozje, progresivno servo-upravljanje.

Nova Corsa nastoji se što bolje prilagoditi svojem vlasniku. Ona će zapamtiti omiljenu radijsku postaju, kao i ostale osobne postavke vozača poput parametara klimatizacije, pa čak i grijanog kola upravljača. Ponuda multimedije više je nego bogata.

Gama infotainmenta obuhvaća pet visokokvalitetnih audiosustava izlazne snage do 150 W koji uključuju CD s mogućnošću reprodukcije MP3 zapisa, radioprijemnike, navigacijski sustav s CD-om i DVD-ROM-om te konzolu za mobilni telefon s glasovnom kontrolom i Bluetooth povezivanjem.

Vrijedne spomena su i novosti koje olakšavaju svakodnevno korištenje uključujući i putovanja na dalje destinacije. Integrirani FlexFix stražnji nosač (doplata oko 490 eura), koji se lako sprema u stražnji odbojnik tako da je gotovo neprimjetan, može se prema potrebi lako izvući te se na njemu transportirati do dva bicikla. Time ovaj sustav postavlja standarde u sferi fleksibilnih vanjskih rješenja za prijevoz tereta, baš kao Zafirin Flex7 u slučaju sustava preklapanja sjedala.

Ostale praktične novosti uključuju dvostruki pod u prtljažnom prostoru nazvan DualFloor, pokrov za odjeljak za prtljagu. Inače, zapremina prtljažnog prostora do pokrova iznosi 285 litara, a 300 litara do vrha naslona sjedala. Ako se stražnja sjedala (sklopiva u omjeru 60:40) preklope, tada se zapremina povećava na 700 litara ili čak 1.100 litara do linije krova.

Od samog lansiranja Corsa će se nuditi s trima benzinskima (1.0/60 KS, 1.2/80 KS, 1.4/90 KS) te dvama common-rail turbo dizelskim motorima (1.3 CDTI/75 i 90 KS). Potom će uslijediti i novi 1.7 CDTI motor sa 125 KS i 280 Nm opremljen filtrom za čestice čađe.

Mala potrošnja goriva je jedan od zaštitnih znakova nove linije Opelovih motora. Primjera radi, 1.3 CDTI motoru treba samo 4,6 l/100 km, dok je potrošnja u slučaju 1.2 benzinca oko 5,7 l/100 km. Pored pet- i šest-stupanjskog ručnog prijenosa te automatiziranog ručnog prijenosa Easytronic (opciija s 1.2/80 KS), Corsa 1.4 Twinport je također dostupna i s četverostupanjskim automatskim prijenosom.

Pri razvoju nove generacije gradskog aduta iz Ruesselsheima Opelovi inžinjeri su nastojali značajno popraviti imidž modela i po pitanju voznih svojstava. Podvozje, uključujući upravljački sklop s progresivnim servom, razvijeno je s ciljem postizanja boljih dinamičkih svojstava.

Svi aktivni i pasivni sigurnosni sustavi koji pridonose smanjenju opasnosti pri vožnji smješteni su pod jedan zajednički nazivnik - Safetec. Oni uključuju pomoć vozaču u vidu raznih inovativnih sustava kao što je prilagodljivo prednje svjetlo (Adaptive Forward Lighting, doplata 390 eura), izbjegavanje nesreća zahvaljujući naprednom podvozju i sustavima podrške kao što su ABS i ESP (doplata 350 eura), smanjenje posljedica nesreća razvijenim sustavom pojaseva te zaštita ostalih sudionika prometa značajkama kao što su prilagodljiva stop-svjetla.

Ako se pak dogodi nesreća, putnici u Corsi su zaštićeni sustavom zaštite koji uključuje dva dvostupanjska prednja zračna jastuka, bočne zračne jastuke te u slučaju paketa opreme Enjoy, zračnim zastorima koji se razmotavaju čitavom visinom kabine kako bi posve zaštitili putnike.

Od 1982. u svijetu je proizvedeno preko 18 milijuna automobila iz Corsine obitelji. Novi model proizvodit će se u tvornicama u Eisenachu (Njemačka) i Zaragozi (Španjolska). Obje su tvornice prije početka proizvodnje, u srpnju, temeljito modernizirane kako bi zadovoljile Opelove proizvodne zahtjeve kvalitete. Početak prodaje na europskom tržištu zakazan je za listopad ove godine.

M.N.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije