SportKa – ulazak u GT klasu

Piše:
petak, 18.4.2003. 12:30
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

SportKa – ulazak u GT klasu NAKON milijun prodanih primjeraka Ford je konačno došao na ideju da ponudu modela Ka proširi atraktivnim izvedbama. U sjeni apsolutnog hita, izvedbe StreetKa, predstavljena je sportska inačica gradskog mališana.

SportKa u potpunosti prati dobro iskušani recept. Mehaničke promjene obuhvaćaju zahvate na ovjesu te potentniji agregat, dok se za bolji estetski dojam brinu plastični dodaci u vidu spojlera i aluminski naplatci povećanog promjera.

Kad se sve to objedini, rezultat je više nego dobar, što potvrđuju sportske izvedbe svih renomiranih marki.

Dizajn

U pogledu dizajna Fordovi stručnjaci nisu imali previše posla. Jednostavno je uzeto od najbolje od serijskog Ka i atraktivnog StreetKa. Točnije, prednji kraj posuđen je od roadstera dok je sve ostalo identično klasičnom modelu.

Za atraktivnost, ali i bolje vozne karakteristike brinu se naplatci od lake legure promjera 16 inča na koje montirane gume mjera 195/45 R16.

Posebno dopadljivo je rješenje stražnjeg odbojnika, u čijem centru se nalazi svjetlo za vožnju unatrag. Tu je i krovni spojler koji dodatno distancira model od ostatka game.

Motor i performanse

Najveća novost zasigurno je motor. SportKa, kao i StreetKa pokreće 1.6 litreni benzinski motor Duratec generacije.

Motor razvija maksimalnih 70/95 kW/KS pri 5.500 o/min uz okretni moment od 135 Nm pri 4.250 o/min.

Sasvim dovoljno za ubrzanje do 100 km/h ispod granice od deset sekundi (9,7 s) i maksimalnu brzinu od 174 km/h. Performanse su to daleko bolje od modela StreetKa, što i ne čudi s obzirom na 127 kg manju masu.

Isporuka oko 90% maksimalnog okretnog momenta u režimu od 1.500 do 5.000 o/min svakome će izmamiti uspjeh. Jedina kritika ide na račun potrošnje, koja se kreće od 6.0 do čak 10,4 l/100 km.

Riječ je o službenim podacima, što u pravilu znači da se cifre mogu slobodno povećati desetak posto. Iako to nije na prvi pogled uočljivo, SportKa je cjelokupno podvozje posudio od roadster izvedbe.

Tvrđi ovjes i širi trag kotača u kombinaciji sa krućom karoserijom pruža iznimne vozne osobine, koje su, istina, bile naglašene i kod običnog modela.

Unutrašnjost

Ford više nije škrt. Centralno zaključavanje, progresivni servo-uređaj, ABS, podešavanje vozačkog sjedala po visini, preklopiva stražnja klupa (50:50), protuprovalni sustav i audio-sustav se isporučuju serijski.

Ipak, treba napomenuti da je za suvozačev zračni jastuk potrebno doplatiti.

Kako je riječ o sportski nastrojenom modelu, vozačko sučelje je oplemenjeno svim potrebnim mjernim instrumentima.

Kvalitetnija tkanina i kožom oplemenjeni upravljač i ručica mjenjača podižu dojam. Hedonisti mogu opcionalno naručiti sportska sjedala presvučena crnom kožom i pritom birati između dvije boje šara (crvena, plava).

Uz obilje brušenog aluminija, Ford se posebno potrudio da svoj logo istakne na svim većim površinama (nasloni, tepisi,…).

Iako zasad nisu poznate okvirne cijene, može se pretpostaviti da bi SportKa trebao biti tridesetak posto niža od roadstera.

U svakom slučaju, riječ je o najbržem članu Ka obitelji, koji bi uskoro mogao postati pravi hit među mlađom populacijom.