Stiže nova Astra

Piše:
utorak, 22.7.2003. 09:22
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Stiže nova Astra

PREDSTAVIVŠI koncept GTC Geneve na salonu automobila u Ženevi, Opel je sve rekao. Nova Astra mora biti veća i elegantnija od prethodnika, te uz danas neizostavni sportski karakter, diktirati standarde u klasi. Prve fotografije pete generacije Astre potvrđuju prije rečeno i još jednom potvrđuju da je Opel više ništa ne prepušta slučaju.

Premijera nove Astre tempirana je za Frankfurtski salon, koji svoja vrata otvara u rujnu. Tada bi trebala biti predstavljana i nova, također peta, generacija VW Golfa, što nam garantira vruću jesen. Ukoliko Astra ne stekne prednost već na početku, njezin uspjeh mogao bi doći pod znak pitanja. Naime uz obnovljeni Golf, tijekom iduće godine na tržištu će se pojaviti obnovljeni Ford Focus, ali i ostali bestseleri .

U dizajnerskom smislu nova Astra je pun pogodak. Elegantne linije, sportska napetost i markantan nastup su nešto što je do prije par godina za Opel bila znanstvena fantastika. Dovoljno je baciti pogled na trenutno aktualan model, pa da se svatko složi da je učinjen značajan napredak. Prednji kraj vozila usuglašen je s ostatkom game, točnije s Signumom, novom uzdanicom u poslovnom segmentu. Izgled stražnjeg kraja vozila ne otkriva značajne novosti, osim možde dvobojne grafike svjetlosnog sklopa i kromirane letvice na poklopcu prtljažnika.

Tek pogled na bok vozila otkriva da se krov straga zamjetno povija prema dolje, što izgled dopadljivo, ali bi s druge strane moglo predstavljati problem u ponudi prostora na stražnjoj klupi. Stoga veseli podatak o 40 mm većoj visini nove Astre.

Peta generacija koristiti će staru platformu, koja je istina temeljito prerađena, ali je zadržan skoro isti (2610 mm) međuosovinski razmak. Naime, čak 140 mm (4.250 mm) veća duljina ide uglavnom na račun prevjesa, što danas baš i nije uobičajeno. Nova je Astra dva centimetra šira i četiri centimetra viša od prethodne generacije. Novost su veliki odbojnici, koji se zalaze duboko u automobil, što daje moćniji izgled, ali, također garantira veće troškove pri manjim sudarima.

Opel će na novoj Astri ponuditi i neka rješenja, dosad neviđena za ovu klasu. Tako će Astra biti dostupna s kotačima promjera 18 inča, AFL automatiziranim svjetlima (Adaptive Forward Lighting), i  CDC (Continuous Damping Control) sustavom kontinuiranog upravljanja ovjesom. CDC sustav konstantno usuglašava podešenost ovjesa prema kvaliteti podloge, što bi Astri trebalo preuzeti titulu najboljeg u klasi po pitanju držanja ceste. Ukoliko se vlasnik odluči IDSPlus (Interactive Driving System) sustavom nadograditi CDC, tada će po želji moći pritiskom na tipku izabrati sportski mod. Tu se ne radi samo o podešenosti ovjesa, već i o promjenama parametara servo uređaja i vremenu odziva na pritisak papučice akceleratora.

Kao i protekli model, nova Astra će biti dostupna u velikom broju motornih izvedbi. Ovisno o izvedbi, motori razvijaju maksimalnu snagu od 58/80 do maksimalno 147/200 kW/KS. Najveća novost je lansiranje novog 1.9 CDTi dizelskog agregata maksimalne snage 110/150 kW/KS, te novog 6-stupanjskog ručnog mjenjača. Svi motori su pripadnici najmodernije ECOTEC obitelji i zadovoljavaju Euro4 standarde o čistoći ispuha.

Iako nova Astra još nije službeno predstavljena, Opelu valja čestitati na dobro odrađenom poslu. Malo koji proizvođač je u tako kratko vrijeme uspio temeljito definirati nove dizajnerske smjernice svojih modela i pri tome razviti nekoliko doista kvalitetnih modela.