Test: Chevrolet Epica 2.0 VCDI - Limuzina po cijeni kompakta
NAKON što smo imali priliku isprobati Chevroletovu limuzinu ovaj put ju predstavljamo u nešto jeftinijoj izvedbi, ali opet s uvjerljivim dizelskim motorom.
Iako nam se isprva nije sviđala General Motorsova marketinška fora preimenovanja Daewoo-a u Chevrolet, upravo se taj potez pokazao kao jedan od najuspješnijih u povijesti tvrtke. Prodaja je drastično porasla, a Koreanacu s američkom putovnicom sva su se vrata odjednom otvorila.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Epica je svojevrsna nasljednica Evande iako od nje u mnogočemu bitno odskače. I dok je Evanda uz sve kvalitete još uvijek izgledala kao jeftin korejski proizvod, Epica se diči elegantnim, skladnim linijama iz gotovo svakog ugla te ju se lako može zamijeniti za kakav skupocjen automobil. Odnos cijene i elegancije je ujedno i glavna prednost Epice pred konkurencijom koja također smatra da može po diskontnoj cijeni ponuditi kartu za prvi razred. Miris luksuza mora se osjetiti prvim pogledom inače će vas lako prozvati skorojevićem.
S vanjskim izgledom, dakle, nema problema, a povoljni se dojmovi nastavljaju i u unutrašnjosti. Kvaliteta materijala je na visokoj razini. Od udobnih kožnih sjedala do plastike na armaturi sve djeluje solidno, iako ne vrhunski. Jedino su nas zasmetale kazaljke brzinomjera očito preuzete iz manjeg Lacettija. Isto vrijedi i za pozadinsko osvjetljenje audio sustava koji je pri jačem suncu gotovo nevidljiv.
Prostora ima i straga gotovo kao i naprijed, dok se prtljažnik može pohvaliti sa 480 l obujma što sigurno nije rekord klase. Valja naglasiti da pravokutne stranice poboljšavaju dojam tako da prtljage stane i više nego što se na prvi pogled čini. Ukupno gledajući, kvaliteta izrade se čini vrlo solidna, daleko viša od očekivanja za automobil ove cijene.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Dolazimo i do glavne razlike testirane Epice u odnosu ne nedavno voženu verziju - ručni mjenjač. Na europskom tlu daleko zastupljeniji nego automatika, prije svega zbog boljih performansi, manje potrošnje i povoljnije cijene. I uistinu, ručni zmjenjač zaista dozvoljava daleko bolju iskoristivost motora što je dobro, ali i traži više od ovjesa i upravljača što i nije tako dobro.
Epica je podešena za duga krstarenja i uopće se ne skriva sakriti svoju narav. Brzi prolasci kratkim zavojima ne leže joj baš najbolje, a nije od pomoći ni pomalo bezosjećajni upravljač. S druge strane, izađete li na autocestu, slika se potpuno mijenja i ubrzo shvatite sve prednosti ovakve koncepcije. Veliko kolo upravljača odjednom postaje precizno i lako za korištenje, a tempomat vam začas postane najbolji prijatelj.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Posebne pohvale idu motoru. Četverocilindarski 2,0 dizelaš snage 150 KS i 320 Nm okretnog momenta isprva se javlja glasnim, grubim zvukom, posebice pri hladnijim startovima. Čvrsto vuče već od 2.000 okretaja te omogućuje visoke brzinske prosjeke uz ne pretjeranu buku u unutrašnjosti. S ručnim mjenjačem stotku hvata za 9,7 s uz maksimalnu brzinu 200 km/h. Potonja za današnje standarde i ne predstavlja neki doseg, no zadovoljava lakoća održavanja visokih brzinskih prosjeka. Prosječna potrošnja na testu iznosila je ispod 8 litara što je za automobil težine 1.560 kg i više nego zadovoljavajuće.
Za kraj ostaje pitanje: ručni ili automatski mjenjač? Iako osjetno tromiji i pola litre rastrošniji mišljenja smo da je automatik ipak bolji par ovoj limuzini američkog štiha. Jednostavno vas natjera da ju vozite u skladu njezinim mogućnostima: lagano kroz zavoje, brzo na autocesti, a uz to štedite motor.
>> Baza automobila: Chevrolet Epica
Ukoliko često putujete autocestom i treba vam udoban automobil dobre preglednosti, a ne da vam se trošiti ili nemate novca za skupocjen njemački automobil, s Epicom se sigurno nećete razočarati. Za cijenu od 188.839 kn uistinu teško možete bolje proći na tržištu luksuznih limuzina.
Tekst i foto: Branimir Ivić
Chevrolet Epica |
|
Važnija serijska oprema (razina LT): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Zračne zavjese naprijed i straga | |
ESP+TC |
|
ABS/EBD/BAS |
|
Progresivni servo upravljač |
|
Senzor kiše i svjetala |
|
Tempomat |
|
Automatski klima uređaj (dvozonski) |
|
Daljinsko centralno zaključavanje + alarm |
|
Upravljač podesiv po visini i dubini |
|
El. podešavanje vozačevo sjedala (8 smjerova) | |
Kožom obložen upravljač i ručica mjenjača | |
Kožna sjedala |
|
Grijana prednja sjedala | |
El. podizači svih stakala |
|
El. pokretani, grijani i preklopivi retrovizori |
|
Aut. pod. kuta retrovizora kod vožnje unazad |
|
Audio-sustav (RDS radio, 6xCD, MP3, 8 zv) |
|
Putno računalo |
|
Elektrokromatski unutarnji retrovizor |
|
Alu dekoracija |
|
Djeljiva stražnja klupa (60:40) |
|
Grijano vjetrobransko staklo |
|
Hlađen pretinac ispred suvozača |
|
Tri 12V utičnice |
|
Parkirni senzori straga |
|
Krom dekoracija eksterijera |
|
17" alu naplatci, gume: 215/50 R17 |
|
Prednja svjetla za maglu |
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Metalik boja |
2.820 |
Chevrolet Epica 2.0 DSL LT |
186.019 |
Cijena testiranog vozila |
188.839 |
Cijena baznog modela (2.0 L6 LS) |
163.537 |
Cijene prema tečaju 1 EUR=7,42 kn |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati