Test: Mazda 6 Sport 2.3i GT

Piše:
četvrtak, 15.4.2004. 12:05
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Test: Mazda 6 Sport 2.3i GT

MAZDA 6 je jedan od najprodavanijih modela u klasi na hrvatskom tržištu i trenutno najprodavaniji model ovog japanskog proizvođača. U širokoj paleti izvedbi posebno mjesto zauzima 6-ica 2.3 GT koju smo imali čast ugostiti u našoj testnoj rubrici.

Kada smo prije više od godinu dana imali prilike prvi puta sjesti za upravljač Mazde 6, nismo skrivali oduševljenje. Bez imalo sumnje proglasili smo model novim hitom na tržištu koji će sigurno postati stalni član ljestvice najprodavanijih. To se i desilo, 6-ica je čak uspjela preteći VW Passat, što je za naše Nijemcima naklonjeno tržište itekako vrijedan rezultat.

Dizajn


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Mazda 6 je automobil o čijem vanjskom izgledu je sve rečeno. Skladno oblikovan model, bez obzira na karoserijsku izvedbu, uvijek odiše sportskom elegancijom. Niska i široka silueta vozila naglašava sportski karakter, koji je na testnoj GT izvedbi dodatno potenciran stražnjim spojlerom i atraktivni 17-inčnim naplatcima od lake legure. U skladu s imidžem je i vatreno crvena boja, koja nažalost nije u metalik finišu.

Kao što smo to primijetili i kod 3-ice, opet se štedjelo na istoj stvari. Naprosto je prava šteta što, inače bogata serijska oprema, ne obuhvaća ukrasni nastavak završetka dvostrukog ispušnog sustava, što bi itekako podiglo vizualni dojam. Nedostatak je moguće ispraviti dodatnom investicijom od nekoliko stotina kuna pri kupovini vozila.

Unutrašnjost


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Predivan izgled vanjštine nastavlja se i u putničkoj kabini. Skladna kombinacija sporta i elegancije karakterizira prednju armaturi, koja već na prvi pogled daje do znanja da je riječ o top izvedbi. Aluminijem prevučen središnji stup logički je podijeljen u nekoliko cjelina. Skroz na dnu, odmah iznad pepeljare se nalaze kontrole automatskog klima-uređaja, a iznad njih u centralnom dijelu, pregledno su poredane tipke modularnog audio sustava. Iznad ventilacijskih otvora nalazi se sada već tradicionalni horizontalno orijentirani multifunkcijski LCD zaslon, na kojem se ispisuju sve važne informacije, od podataka putnog računala, pa sve do postavki prije spomenute ventilacije i audio-sustava. Na samom vrhu slijedi iznenađenje, mjesto pretinca zauzela je DVD satelitska navigacija čiji veliki zaslon u boji se otvara pritiskom na tipku.

Za razliku od dvobojne plastike na "običnim" izvedbama, GT ima cjelokupan interijer u crnoj boji, dok je glavnina detalja ostala identična. Mjerni instrumenti su obrubljeni alu-look dekoracijom, a tu su još aluminijske papučice i ručica mjenjača s metalnim prstenom. Dojam zaokružuje kožom obložen upravljač s crvenim umetkom na kojem se nalaze komande audio-sustava i tempomata.

Na prostranost ne treba trošiti riječi. Mazda 6 je definitivno jedan od najkomfornijih modela u klasi, koja pruža obilje komfora kako putnicima sprijeda, tako i onima straga. Testni model je dodatno bio opremljen kožom presvučenim sjedalima s funkcijom grijanja, što je još podiglo inače odličan ukupni dojam.

Opremljenost

Teško je nabrojati svu serijsku opremu, a da se nešto ne izostavi. Dovoljno je reći da je 6-ica s GT paketom najopremljeniji model u klasi. U ovom trenutku se ne možemo sjetiti još jednog modela koji se serijski isporučuje s satelitskom navigacijom, Xenon svijetlima s funkcijom pranja i automatskom regulacijom snopa, 17-inčnim alu naplatcima, vrhunskim audio-sustavom i potpunom sigurnosnom opremom.


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Posebno nas se dojmio audio-sustav marke Bose, koji obuhvaća CD izmjenjivač za 6 CD-a i sedam zvučnika od kojih je jedan (bas jedinica) u prostoru rezervnog kotača. Također, još jednom smo se imali prilike osvjedočiti u prednosti "Karakuri" sustava dostupnog i na slabije opremljenim izvedbama, koji omogućuje preklapanje sjedala u podnicu na vrlo jednostavan način. Povlačenjem ručice kapacitet prtljažnika se u trenutku povećava s osnovnih 500 na više od tisuću litara.

Motor i vozne osobine


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

2.3 litarski benzinski motor predstavlja vrh ponude modela. Potpuno aluminijski motor s dva bregasta vratila i četiri ventila po cilindru razvija 122/166 kW/KS pri 6.500 o/min i 207 Nm pri 4.000 o/min.

Nakon što je vozač našao idealnu poziciju za upravljačem podesivim po visini i dubini, i startao motor uslijediti će prvo iznenađenje. Suprotno očekivanjima, motor u praznom hodu radi savršeno tiho, gotovo nečujno, a tek se tjeranjem u visoke okretaje javlja sportski reskim zvukom. Veliki obujam i povoljna izlazna karakteristika omogućuje ležernu vožnju bez čestog šaltanja i tjeranja u visoke okretaje. Držanjem motora u rasponu od 2.000 do 3.500 o/min biti ćete dovoljno brzi u svakodnevnoj vožnji. Međutim, prelaskom granice od 4.000 okretaja motor pokazuje svoju pravu narav, kada snažno vuče sve do blokade (iznad 7.000 o/min). Tek tada će vam biti jasno da se vozite u GT-u.

Službeni podaci govore o vrlo dobrim performansama što se potvrđuje i u praksi. Ubrzanje do 100 km/h traje okruglih 9 sekundi, dok se kazaljka brzinomjera zaustavlja na 211 km/h. Potrošnja goriva itekako ovisi o stilu vožnje, pa će oni s težom nogom na gasu dvostruko češće posjećivati benzinsku pumpu. To ne znači da je 6-ica pretjerano rastrošna. Naprotiv, laganom vožnjom auto-cestom pri 90 km/h i 2.100 o/min ostvarili smo potrošnju (6.5-7 l/100 km) ekvivalentnu dvolitrenoj izvedbi, dok je prosjek testa iznosio, za ovaj tip automobila, solidnih 11 l/100 km. U gradu će potrošnja goriva skočiti i do 14 l/100 km, koliko ćete trošiti i krajnje oštrom vožnjom.

Naravno, snaga nije ništa bez kontrole, odnosno kvalitetnog ovjesa i kočnica, što 6-ica definitivno posjeduje. Relativno tvrd ovjes, sprijeda postavljen na dvostruke poprečne spone, a straga tipa Multilink, garancija je uzornih voznih karakteristika. Dobrim svojstvima zasigurno pogoduje i širok trag kotača, te serijska kontrola stabilnosti (DSC) i trakcije (TCS). Serijski ABS je potpomognut EBA sustavom i elektronskom regulacijom kočione sile (EBD), što rezultira suverenim ponašanjem vozila bez obzira na vremenske uvjete i kvalitetu podloge. Prilikom testa jedini problem su nam predstavljale veće neravnine zbog povećih kotača s niskoprofilnim gumama. Stoga je naš prijedlog odabir 16-inčnih naplataka koji su puno primjereniji hrvatskim cestama.

Tek smo se na ovoj izvedbi uvjerili u ono što smo pretpostavljali. Mazda 6 posjeduje izvrsno podvozje i upravljački sklop dostojan osjetno skupljih (i razvikanijih) sportskih limuzina.

Zaključak


Kliknite na fotografiju kako biste vidjeli istu većih dimenzija

Snažan motor i daleko bogatija serijska oprema itekako opravdavaju razliku od tridesetak tisuća kuna u odnosu na 2.0 TE izvedbu. Mazda 6 2.3 GT stoji do registracije 205.933 kuna što je samo na prvi pogled visoka cijena. Cijena je to za čiju protuvrijednost dobivate atraktivnu skrojenu komfornu limuzinu sportskog pedigrea koju ćete svakim kilometrom sve više cijeniti.

Pri tome imajte na umu da je cjelokupna konkurencija barem 10 % skuplja, te da je 6-ica, bez obzira na motorizaciju, i dalje najkompletniji model u klasi.

>>Fotografije I

>>Fotografije II

Miljenko Nikolić

Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije