Test: Opel Agila 1.3 CDTi Njoy – čarobni zvrk

Piše:
četvrtak, 11.3.2004. 08:55
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Test: Opel Agila 1.3 CDTi Njoy – čarobni zvrk

NAŠ prvi Opel na testu je stara poznanica Agila, koja nam se predstavlja u iznimno atraktivnoj izvedbi. Agila pokretana odličnim 1.3 CDTi dizelskim motorom u kombinaciji s najbogatijim Njoy paketom opreme vraća Opelovu minijaturu na scenu.

Kratka povijest modela

Agila je najmanji model u Opelovoj gami, a predstavljena je još u srpnju 2000. godine kao europska inačica Suzukijevog modela Wagon R+. Već iduće godine prvi microvan jednog europskog proizvođača  ruši sve prodajne rekorde i kiti se titulom najprodavanijeg modela u klasi, što ponavlja i iduće godine. Prvo obnavljanje modela dešava se 2002. godine, kada dobiva stražnju klupu s tri sjedeća mjesta, što mu i zakonski omogućuje da prevozi do pet osoba.

U kolovozu prošle godine Agila je dobrano osvježena, a u ponudu su uvršteni moderniji motori među kojima i Fiatov odlični dizelaš. Agila je time sazrela i konačno izašla iz sjene veće Corse. Model se na njemačkom tržištu prodaje sve bolje, a isto vrijedi i za tržište polovnih vozila. Uostalom, njemački auto-magazin Auto Bild je Agili početkom godine dodijelio nagradu "Best Value 2004", pa je svaki daljnji komentar suvišan.

Opel Agila se od svog lansiranja proizvodi u tvornici u Gliwicama (Poljska), koja je sa radom počela 1999. godine.

Dizajn

Filozofija gradnje malog automobila koji nudi dovoljno prostora u unutrašnjosti definitivno nije zahvalna s stanovišta dizajna. Kad vozilo dugo svega tri i pol metra mora pružiti puni komfor za pet osoba, danak se mora platiti na vanjskom izgledu. Dodamo li još k tome nedostatak iskustva sasvim je logično da za prvi put treba pomoć potražiti kod majstora zanata. Microvanovi su početkom tisućljeća u Europi bili totalna nepoznanica, dok su na drugom kraju svijeta, u Japanu, bili godinama korišteni kao najbolje rješenje za prenapučene gradove. Gradske gužve, manjak parkirališnog prostora, pa čak i stimulativni porezi natjerali su Japance da stvore ovaj inovativan koncept.

U Opelu su napravili odličan posao i od ružnog pačeta napravili oku ugodan automobil. Naime, klonirano je ono najbolje, a njemački dizajneri su efektnim zahvatima spriječili da se od Suzukijevog originala preuzme titula najružnijeg automobila godine. Zaobljavanje oštrih uglova i poneki detalj čine Agilu čak i simpatičnom, a kad se sve to upakira u atraktivnu dvobojnu izvedbu bez stražnjeg bočnog prozora, automobilčić postaje pravi magnet za nježniji spol.

Obnovljena Agila ne donosi revolucionarne novosti u vanjskom izgledu. Na prednjem kraju je uočljiva nova maska s kromiranom lajsnom, svjetla s prozirnim pokrovom i masivniji odbojnik. Recept se ponavlja i na stražnjem kraju, jedina novost je kromirana lajsna, nova grafika svjetala i reljefni odbojnik. Njoy paket donosi još zatvoreni treći bočni prozor, krovni nosač, te detalje u boji karoserije.

Unutrašnjost

Ako su izvana sličnosti s Suzukijem očite, u unutrašnjosti ih gotovo i nema. Opelovi stilisti su napravili odličan posao ponudivši kombinaciju elemenata iz nekoliko modela. Apsolutno sve dijelove smo vidjeli na većim (i skupljim) modelima što je u ovom slučaju plus za Agilu. Nažalost, sve to ne prati i kvaliteta, pa tvrda plastika otkriva da je riječ o nekoliko godina starom modelu. Najveći vizualni minus stare Agile je bila nezgrapna i kamionska ručica mjenjača što je sada ispravljeno. Agila je u novom izdanju i taj dio posudila, i to od Vectre.

Njoy paket opreme podrazumijeva kromirane dekoracije što će se osobito svidjeti mlađoj populaciji. Posebnu pohvalu zaslužuju čitljivi mjerni instrumenti, te zanimljivo rješenje integracije prekidača unutarnjeg osvjetljenja u zakretni prekidač vanjskih svjetala.

Najveća prednost Agile je definitivno komfor. Svega 3.535 mm dug i 1.620  mm širok automobilčić može prihvatiti do pet odraslih osoba. Putnici sprijeda imaju dovoljno mjesta, dok će oni straga osjetiti manjak prostora za koljena. Agila je visoka čak 1.695 mm, što kabinu čini voluminoznom. Dovoljno je reći da niti dvometraš neće u Agili glavom dodirnuti oblogu krova.

Uza sve navedeno, Agila posjeduje i upotrebljiv prtljažnik, čiji kapacitet se preklapanjem stražnje klupe povećava s osnovnih 240 na maksimalnih 700 litara. Mjerimo li volumen do krova, dolazimo do brojke od čak 1.250 litara. Kako bi još bolje mogli pokazati Agiline mogućnosti recimo da prtljažni prostor krase slijedeći gabariti: duljina 1.065 mm, širina 1.115 mm i visina 965 mm.

Položaj vozača za upravljačem prvenstveno ovisi o njegovoj građi. Upravo na tom polju je vidljivo da je Agila prvenstveno namijenjena ženama. Naime, korpulentni vozači će u želji za postizanjem što bolje ergonomije morati podosta pomaknuti sjedalo unazad, posljedica čega će biti donekle predalek položaj ručice mjenjača. Kako su prednja vrata dosta kratka, a el. podizači prozora (neosvijetljeni) na sredini, sasvim je jasno da će se oni naći u predjelu lakta vozača i time biti nedostupni. Naravno, sve ovo vrijedi ako je u pitanju osoba viša od 1.80 metara, koja će, ruku na srce, kod konkurencije imati i ozbiljnijih problema.

Sve u svemu, Agila pruža obilje prostora, a funkcionalnošću predstavlja jednog od glavnih kandidata za preuzimanje nadimka «mali div».

Opremljenost

Malo koji gradski model se može pohvaliti ovako velikim brojem mogućnosti opremanja. Model je dostupan u četiri paketa opreme, i to Prima, Essentia, Enjoy i Njoy. Tako Prima paket od važnijih elemenata sadrži zračni jastuk za vozača, djeljiv naslon stražnjeg sjedala i pripremu za radio, a Essentia donosi još električni servo upravljač i el. podešavanje retrovizora. Enjoy se nalazi na sredini ponude i donosi još info-display i audio-sustav.

Testni primjerak opremljen najjačim Njoy paketom posjeduje još dvobojno lakiranje, upravljač i polugu mjenjača presvučene kožom, krom/aluminij dekoraciju i zaštitni mrežu na C nosaču. Automobil je dodatno još bio opremljen metalik bojom (2.161 kn), paketom zračnih jastuka (3.764 kn), radio-CD uređajem (3.764 kn), aluminijskim naplatcima od 14 cola (2.997), električnim (podizači + centralno zaklj, 2.246 kn) i praktičnim paketom (pretinci, podešavanje v. sjedala po visini, 1030 kn), te najvažnijim paketom koji podrazumijeva klima-uređaj i ABS (9.232 kn). 

Motor i vozne osobine
 
Koliko god Agila bila koncepcijski zanimljiva, njen najveći adut se krije ispod poklopca motora. Naravno, riječ je o 1.3 CDTi agregatu, najmanjem danas dostupnom common-rail dizelašu, koji se ugrađuje u nekoliko modela Fiata i Opela.

Motor se odlikuje uglađenim radom i relativno niskim razinom buke. Kako iz 1.248 ccm izvlači 51/70 kW/KS pri 4.000 o/min i 170 Nm dostupnih u rasponu od već 1.750  pa sve do 2.500 o/min, motor predstavlja idealan izbor za Agilu. S obzirom na povoljnu krivulju isporuke okretnog momenta vožnja dizelskom Agilom je pravi gušt.

Podaci na papiru, koji kažu da će automobil dostići 100 km/h za 15 sekundi i postići maksimalnih 153 km/h ne govore previše. Naime Agila je do brzine od 60 km/h dolazi u hipu, pa je u gradskoj vožnji naprosto nedostižna. Agilu je najbolje držati u režimu od 1.800 do 3.200 o/min, gdje do izražaja dolazi sva raskoš dizelskog motora. U petom stupnju prijenosa pri 2.000 o/min ostvaruje se brzina od 80 km/h,  pri 2.300 raste na 90 km/h, dok će 130 km/h Agila juriti uz 3.300 o/min motora.

S druge strane potrošnjom goriva Agila je vrlo skromna, na autocesti joj je dovoljno 4.5 l/100 km, dok će u gradu gutati ispod 7 l/100 km. Test proveden u  kombiniranim uvjetima i zimskom periodu je rezultirao prosječnom potrošnjom od vrlo povoljnih 6 l/100 km.

Model je postavljan na čvrst ovjes koncepcije MacPherson sprijeda i kruta osovina straga. Kombinacija s kratkim međuosovinskim razmakom (2.360 mm) rezultira čestim poskakivanjem pri prelasku neravnina i upozorava da nije riječ o modelu za ganjanje. Smirenoj vožnji naklonjena je i kutijasta koncepcija karoserije s visokim težištem, te mjenjač s dugim, ali preciznim hodom. Kad je u pitanju mjenjač, njegovi omjeri su tako proračunati, da ne zahtijevaju česte izmjene stupnjeva prijenosa. Pretjecanje na otvorenoj cesti je lako izvedivo u četvrtom stupnju, a tek u izvanrednim situacijama je potrebno ići još jedan stupanj niže. 

Kočnice sa samoventilirajućim diskom sprijeda (253 mm) i bubnjem straga (200 mm) su na testiranom modelu imale pomoć ABS sustava i djeluju vrlo uvjerljivo.

Zaključak

Agila je prvi europski microvan i već samim time ju treba respektirati. Četiri godine na tržištu su bile i više nego dovoljne za otklanjanje svih mušica, a kako je konkurencija još uvijek malobrojna, Agila i dalje ostaje broj 1 u klasi.

U kombinaciji s CDTi dizelskim motorom Agila je prva na semaforu i zadnja na benzinskoj crpki. Tada se ni cijena od 91.600 kn ne čini pretjeranom. Jedini problem bi mogla predstavljati skupa dodatna oprema, koja je u našem slučaju cijenu automobila podiže za više od 25 %.

Opel Agila predstavlja zanimljiv izbor, a namijenjena je prvenstveno onima koji na prvo mjestu stavljaju funkcionalnost i komfor.

Dizelska inačica modelu daje novu dimenziju i osigurava bezbrižnu budućnost do dolaska nove generacije.

Dodatna oprema

Cijena (kn)

Dvoslojna metalik boja

2.161

Bočni zračni jastuci   

3.764

Radio CDR 2005

3.276

Aluminijski naplatci 14”

2.997

Električni paket

2.246

Praktični paket

1.030

Dod. Paket (ABS, klima)

9.232

Cijena modela 1.3 CDTi Njoy

91600

Ukupno oprema

24706

Ukupna cijena testnog modela

116306

>>Fotografije I
>>Fotografije II

Miljenko Nikolić

Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije