Tjelovježbom možete obrnuti proces starenja

Piše:
ponedjeljak, 20.8.2007. 17:37
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Tjelovježbom možete obrnuti proces starenja

DO NEDAVNO se mislilo kako su mišići kao i svi drugi dijelovi tijela jednako skloni starenju, te kako se, posebno nakon pedesete godine, oni ne mogu održati mladima, bar ne mlađima od ostatka tijela.

Međutim, brojna znanstvena istraživanja sastava muskulature mišića, posebno ona koja su se bavila istraživanjem procesa starenja, rezultirala su vrlo neočekivanim zaključcima. Zdravi mišići organizmu mogu donijeti puno više koristi nego što je izgled, primjerice zategnuti trbuh ili primjetljiv torzo. Mišići utječu na cjelokupno zdravlje organizma, a uspijete li ih održati u formu pomoći će vam očuvati zdravlje i mladolikost i u dubokoj starosti.

Naravno i mišići stare, ali ne tako brzo kako se pretpostavljalo.

Mišići s vremenom kopne, što je uzrokovano činjenicom da, kada se pređe određena starosna dob, više mišićne mase nestaje nego što nastaje. Prirodnim putem, ukoliko bi se zadržala slična razina tjelesne aktivnosti, jednaka mišićna masa mogla bi se zadržati do duboke starosti.

Prema mišljenju znanstvenika sa Sveučilišta u Nottinghamu, osim aktivnosti, ključnu ulogu u očuvanju mišićne mase ima prehrana. Mnogi misle kako će do većih mišića doći većim unosom proteina, zbog toga što na policama supermarketa svakodnevno gledaju proteinske suplemente za bodybuildere, ali istina je zapravo drugačija. Proteini, sami po sebi, suprotno uvriježenom mišljenju i milijunima članaka te stručnih tekstova, prema znanstvenicima iz Nottinghama, neće pomoći izgraditi kvalitetno mišićno tkivo.

Oni tvrde kako tijelo iz namirnica uzima točno onoliko proteina koliko mu je potrebno kako bi izgradilo mišiće, svaki višak se izbacuje iz tijela. Zbog toga što su aminokiseline iz proteina otrovne u velikim količinama, te mogu uzrokovati moždana oštećenja ili u ekscesnim slučajevima smrt, što više proteina neka osoba unosi, tijelo automatski proizvodi više enzima koji ih razbijaju, kako bi zaštitili organizam. Dakle, kada su mišići "prihvatili" potrebnu količinu, ostatak ignoriraju. To bi značilo da velike količine skupo plaćenih proteina izlaze kroz urin iz organizma.

Kako organizam stari, mišići iskorištavaju sve manje proteina, međutim tjelesnom aktivnošću i pravilnom prehranom može se taj proces zaustaviti. U neku ruku tijelo se može zavarati i potaknuti na jednako prihvaćanje aminokiselina kao u mlađim danima.

Kojim vrstama tjelovježbe možete poboljšati stanje vaših mišića?

Iznenađujuće, ne radi se o određenoj vrsti tjelovježbe, poput plivanja, šetnje ili slično. I najjednostavnije dizanje utega, i to ne onih teških, može pomoći. A ako se uz to pravilno hranite, možete ubrzati proces izgradnje mišića.

Vježbanjem se mišići zapravo resetiraju. Što znači da se kod njih za razliku od ostalih dijelova tijela proces starenja može obrnuti. Vježbanje "nagovara" mišiće da iskoriste još aminokiselina, te se oni nadograđuju.

Najbolje bi bilo upisati se u teretanu u kojoj ćete dobiti stručan nadzor i svome organizmu prilagođeni plan vježbanja. U međuvremenu, ukoliko mislite da ne biste uhvatili stručni tempo, započnite s jednostavnijim, kućnim programom vježbanja. Naravno, vježbati možete neovisno o vašoj dobi, ali procijenite svoje sposobnosti i započnite postepeno.

Najvažnije je posvetiti se ovim dijelovima tijela: noge, leđa, prsa i trbuh.

Noge - čučnjevi su najbolji izbor. Zamislite da sjedate i ustajete sa stolca. Ako nemate dovoljno stabilnosti uzmite stolac, ali nemojte na njega potpuno sjedati. Pridignite se prije nego što ga dotaknete.

Leđa - Lezite na stomak. Ruke prislonite uz tijelo. Ravno podignite jednu nogu na 10-tak centimetara visine. Spustite. Ponovite isto i s drugom nogom.

Prsa - Prislonite se uza zid, kao da ćete raditi sklekove na podu, samo ih radite u uspravnom položaju i rukama nešto više raširenim.

Trbuh - Klasični trbušnjaci su dovoljni, ali je tehnika vrlo bitna. Lezite na pod, savijte koljena, ruke stavite na bedra i leđa prislonite čvrsto. Lagano pridižite gornji dio tijela prema koljenima.

N.D.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije