Toyota Land Cruiser 4.0 V6 VVT-i – nezaustavljiv luksuz
TOYOTA je u Frankfurtu predstavila novu motornu izvedbu svog rasnog terenca. Prinova je moderan benzinski motor, najsnažniji ikad ugrađen u Land Cruiser.
Velika SUV vozila, a poglavito prava terenska vozila, u Europi nailaze na plodno tlo. Toyotin Land Cruiser drži status najpouzdanijeg i jednog od najrobusnijih terenaca. Novi motor modelu je priskrbio imidž vozila za odabrane i osigurao mu ulazak u tržišnu utakmicu s razvikanim SUV modelima.
Riječ je o potpuno novom V6 motoru obujma četiri litre, kojeg karakterizira VVT-i (Variable Valve Timing - Intelligent) sustav. Neobično velik obujam motora s obzirom na broj cilindara u snalazi se odlično u novom okruženju. 183/250 kW/KS maksimalne snage i 380 Nm okretnog momenta čini Land Cruiser nezaustavljivim na terenu, ali i na asfaltu. Dovoljno je reći da ubrzanje do 100 km/h traje svega 9.5 sekundi. Maksimalna brzina od 175 km/h je vrlo dobar rezultat s obzirom na tip vozila i masu veću od dvije tone.Benzinski monstrum isporučuje se isključivo s 4-stupanjskom automatikom, koja ima mogućnost ručne izmjene stupnjeva.
Potrošnja goriva sigurno nije presudna karakteristika o kojoj ovisi uspjeh terenskog vozila. Vrijedno spomena tek reći da Toyotin model prema službenim podacima troši od 13.2 (kratka izvedba) do 13.5 l/100 km u mixu, što je najbolji rezultat u klasi. U svakom slučaju, rezervoar goriva kapaciteta 87 litara dovoljan je za autonomiju od preko 600 km.
Novi motor napravljen je iz aluminija, pa usprkos povećanom obujmu, na vazi pokazuje 11 % manju masu. Smanjen je i broj sastavnih dijelova (-6 %), što će se odraziti na još većem stupnju pouzdanosti i donekle manjim troškovima održavanja.
Minimizirati količinu mehaničkih prijenosa i udio konvencionalnih materijala je današnji trend. Toyotin tehnološki dragulj ima novi usis zraka s ACIS (Acoustic Control Induction System) sustavom, koji putem ECU-a analizira rad motora i proporcionalno opterećenju dozira dovod zraka. Po prvi put su ugrađeni plastični dijelovi, koji imaju u nekim područjima puno bolja svojstva od klasičnih materijala. ETCS-i (Electronic Throttle Control System - intelligent) je "by-wire" sustav, koji omogućuje komunikaciju papučice gasa i ECU-a na elektromagnetskom principu.
Posebno je interesantna Cranking Hold funcija, koja vozaču olakšava proces startanja motora. Dovoljno je okrenuti ključ u položaj za start i pustiti ga, a CHF se brine da se proces nastavi dok se motor ne upali.
Toyota Land Cruiser je dostupan i na našem tržištu. Model je dostupan isključivo s Executive paketom opreme, zbog čega cijena iznosi nemalih, ali realnih 62.300 eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati