Toyota Yaris TS - brzo i pouzdano!
JOŠ JEDNA gradska jurilica stiže nam iz Toyote. Glavni aduti su dakako motor snage 133 KS te dorađeno podvozje.
Iako ove godine slavi pedesetu godišnjicu ulaska u motosport, Toyota nas rijetko iznenadi svojim sportskim preradama. Uglavnom ju se percipira kao dugotrajno i pouzdano vozilo dok su emocije bačene u drugi plan.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
"Nije nam bio cilj stvoriti sportski automobil nego automobil koji će vozaču izmamiti osmijeh na lice'' riječi su predstavnika Toyote. Stoga Yaris TS u tom kontekstu treba i sagledavati.
Valja spomenuti da je neko vrijeme na tržištu bio dostupan i stari Yaris, kojeg je pokretao 1,5-litreni benzinski motor sa 105 konjskih snaga, a u Švicarskoj je bila dostupna i ograničena serija tog modela koja je uz pomoć turbo punjača razvijala čak 150 konjskih snaga.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Glavni adut svakako je 1.8-litreni benzinac, najveći ikad ugrađen u Yaris, a razvija 133 KS pri 6.000 o/min i okretni moment od 173 Nm pri 4.400 o/min. Još više veseli podatak da je čak 90% maksimalnog momenta dostupno u rasponu od 2.000 do 6.000 o/min.
>> Baza automobila:Toyota Yaris TS
Dovoljno da najjačeg Yarisa potjera do stotke za 9,3 s te ostvari maksimalku od 194 km/h. Potrošnja se deklarira na 7,2 l/100 km, ali to još dakako valja ispitati. Mjenjač je pet-stupanjski ručni.
Uz pojačane motore s pravom očekujemo i prerađeno podvozje. Tako je torzijska krutost povećana za čak 50 %, automobil je snižen za 8 mm, a podešen je i servo upravljač koji je sada brži i s više odziva.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Iako je otprije poznato da Yaris ima 5 zvijezdica na testu sigurnosti, TS izvedba diže letvicu aktivne sigurnosti još malo više. Uz 1.8 TS serijski dolaze Vehicle stability Control (kontrola stabilnosti slična) i Tracition Control (kontrola trakcije).
Za sigurno zaustavljanje brinu se samoventilirajući diskovi povećanog promjera, a za svaki slučaj tu su i ABS, BA (pojačanje sile kočenja) te sustav elektroničke raspodjele sile kočenja u zavoju.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu uvećanih dimenzija
Vanjski izgled doživio je tek blage izmjene. Prednji i stražnji spojler nešto su dublji i masivniji, a pozadi se skrio i malen spojler. U oči upadaju tek naplaci od lake legure promjera 17 palčeva.
Po svemu sudeći konkurencija u segmentu gradskih jurilica dodatno se zaoštrava pa Citroen C2 VTS, Fiesta ST, Fabia RS i društvo dobivaju novog rivala.
Kombinacija pouzdanosti i sportskog štiha bila bi uistinu dobitna, a hoće li ju Toyota izvući s modelom Yaris TS ostaje nam tek da vidimo.
B.I.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati