Twitter - Poslije svega bijaše riječ

Piše:
nedjelja, 20.9.2009. 09:19
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Twitter - Poslije svega bijaše riječ

Foto: Twitter/Index

MOGLI bi to pripisati dobro poznatom kaskanju Hrvatske za ostatkom svijeta ili činjenici da se naši poznati kompjuterom koriste samo u trenucima kada požele podići prašinu izbacujući porno uratke, golišave fotografije ili blogove u kojima se obračunavaju s drskim medijima koji im, u pravilu čine uslugu, ali u posljednje vrijeme u naše krajeve sve češće dopiru vijesti o Twitteru koji se opisuje kao Facebook za one koji nemaju pretjeranu želju sa svim svojim prijateljima podijeliti 365 fotografija trodnevnog izleta u nacionalni park Paklenica ili album slika od prethodne večeri jer predivno se s nostalgijom prisjetiti svih onih događaja od prije par sati. Korisnici Twittera koncentriraju se na nešto drugo. Micro-blogging.

Ispisuju kratke rečenice u kojima s ostalim korisnicima dijele svoje trenutno psihičko stanje ili mišljenje o bilo čemu. Na prvu loptu takva se ideja doima kao kretenska zabava za polupismene, ali činjenica je da se sve češće pojavljuju vijesti koje se vrte oko nečijeg čačkanja po Twitteru.  Netko je napisao nešto i to se prenosi kao vijest. Dobro je poznata činjenica da ono o čemu pišu novine i portali ne znači nužno da je riječ o nečemu vrijednom statusa na Facebooku, ali nakon tri godine postojanja, Twitter na mala vrata ulazi u naše domove i postaje referenca.

Nedavno smo imali prilike čuti da je predsjednički kandidat Nadan Vidošević ni više ni manje nego čovjek svjestan postojanja Twittera

Čak štoviše, vaš profil na Twitteru govori i dosta o vašoj informatičkoj naobrazbi jer nitko ne voli poznate koji još uvijek tumaraju po MySpaceu poput krapinskog pračovjeka. Twitter je "way of the future" i izbor svakog selebritija koji drži do sebe. I ne radi se ovdje samo o besposlenim idiotima o kojima ne znate ništa osim činjenice da su u stanju ševiti se, naliti, potući ili zanijeti, već i o onim "pravim" selebritijima koji su podjednako besposleni, ali opsjedaju jednu drugu dimenziju koju najbolje možemo opisati kao "političko žutilo". Nedavno smo imali prilike čuti da je predsjednički kandidat Nadan Vidošević ni više ni manje nego čovjek svjestan postojanja Twittera. To ne znači da ga to stavlja u bolju poziciju od, primjerice, Andrije Hebranga koji jadan sigurno nikad nije otvorio profil na MySpaceu ili Facebooku, ali približava ga mlađem glasačkom tijelu koje sigurno pazi na tako "važne" detalje. S druge strane, rezultati lokalnih izbora pokazali su da kriteriji glasača nisu dionica u koju bi ulagali previše novca pa se profil na Twitteru čini podjednako smislenim kao bilo koja druga bedastoća koja vam može pasti na pamet.  

Ipak, naši slavni nikako da otkriju Twitter. Kao da se opiru modernim tekovinama i ne razumiju da bi ta revolucija stubokom promijenila svijet kakav poznajemo. Dokazano je da ljudi ne vole čitati, a spomenuta bi socijalna mreža mogla svesti vijesti na jednu do maksimalno tri rečenice što je i više nego dovoljno za one koji očito vjeruju da slika govori tisuću riječi (pa čak i ako je na slici Frano Lasić sa šeširom). Na kraju krajeva, novine poput "24 Sata" nisu popularne zato jer ljudi vole manji format ili genijalne naslove kao što su "Daj pi..e, znam da imaš!", nego zato jer ne vole čitati.

Mnogi se zgražaju nad ovakvim oblikom komunikacije ili vijestima koje se svode na nekoliko rečenica, a u isto vrijeme zaboravljaju činjenicu da u današnje vrijeme novine ionako ne prodaju opsežni članci već skandalozni naslovi koji su… Što? Jedna rečenica. Doduše, postoji opravdana sumnja da stvari tako funkcioniraju otkad je svijeta, vijeka i tiskanih medija.

Nives Celzijus bi kroz godinu dana mogla izbaciti zbirku najboljih "twitova"

I ovo ne staje samo na novinama. Ta bi praksa dodatno potakla mnogobrojne celebrity pisce da rade još više jer napokon bi pronašli medij dostojan njihovih spisateljskih sposobnosti. Modni Mačak mogao bi izbaciti knjigu od samo jedne rečenice (doduše, ni prošla nije imala puno više sadržaja), a Nives Celzijus bi kroz godinu dana mogla izbaciti zbirku najboljih "twitova" u kojoj bi naciji otkrila svoj tijek misli u protekloj godini jer svi znamo da nema ništa što volimo više od mudrolija u stilu "meni su perverzije na pameti 23 sata dnevno" ili "najbrži put do nogometaševa srca je kroz kompletnu njegovu momčad".

S Twitterom jednostavno ne možete pogriješiti jer budućnost je samo jedna riječ.

> Ostale komentare autora pročitajte ovdje