Vauxhall VX Lightning – poklon za 100. rođendan

Piše:
utorak, 20.5.2003. 15:20
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Vauxhall VX Lightning – poklon za 100. rođendan

U SJENI Forda, koji već mjesecima najavljuje svoj ulazak u klub stogodišnjaka, Vauxhall svojih 100 godina proslavlja pomalo rezervirano. Barem sve do prije neki dan kad je u Londonu predstavio novi koncept.

Vauxhall je u vlasništvu velikog GM-a još od 1925. godine i pravo je čudo što ta marka još uvijek postoji.

Malo tko izvan Velike Britanije je čuo za ovu marku koja se još odavna pretplatila na licencnu proizvodnju Opelovih modela.

Slična situacija zadesila je i novi koncept. VX220 koristi platformu Pontiaca Solstice predstavljenog na posljednjem izdanju Detroita.

Dizajn je plod suradnje dizajnerskog studija (Vauhall/Opel) iz Russelsheima i engleske podružnice odjela za dizajn GMNA (General Motors North America).

Skladan dizajn i snažan karakter

Iako su na konceptu radili dizajnerski stručnjaci iz cijelog svijeta zadržana je engleska tradicija gradnje roadstera. Dakle, koncepcija kojom dominira velik prostor motora i putnička kabina pomaknuta unazad.

Prednjim krajem dominiraju agresivne linije koje formiraju siluetu slova V, dok jasnu pripadnost marki potencira veliki logo smješten na trokutastom poklopcu hladnjaka.

Veliki prednji farovi zašiljenih linija upotpunjuju dojam moćnog karaktera. Pogled s boka otkriva atraktivan detalj u obliku povećih otvora za hlađenje, koji su zbog bolje zamjetljivosti obrubljeni poliranim aluminijem.

Posebno dopadljivo riješen je problem zaštite od prevrtanja, koja je aerodinamično oblikovanim pokrovom integrirana sa stražnjim krajem vozila. Stražnja svjetla neodoljivo podsjećaju na ona s modela Speedster, baš kao i centralno postavljena ispušna cijev, koja je za ovu priliku dobila nastavak trokutastog presjeka.

Atraktivan roadster dimenzijama spada u red manjih sportaša bez krova, kakav je primjerice Speedster.

U duljinu se proteže svega 3.88 m, dok širinom od 1.80 m i visinom od 1.14 m ne iskače iz prosjeka. Međuosovinski razmak iznosi solidnih 2.41 m što jasno pokazuje da su kotači od centralne osi odmaknuti do krajnjih granica.

Dizajn unutrašnjosti jednako je atraktivan kao vanjština automobila.

Kombinacija crne i crvene kože uz ponešto detalja od sjajnog metala djeluje vrlo atraktivno. Činjenica da je zadržan za roadstere poslovičan minimalizam, kad su u pitanju prekidači posebno veseli. Jednostavno, pregledno i lijepo, to bi bio najkraći opis interijera engleskog dvosjeda.

Motor koji obećava dobru zabavu

Kako ne bi sve ostalo na dizajnu, Vauxallovi stručnjaci su koncept opremili potentnim motorom, koji će opravdati streličasti dizajn.

Odabir je pao na aluminijski 2.2-litarski agregat Ecotec generacije, koji uz svesrdnu pomoć turbo-punjača razvija 240 KS maksimalne snage i 305 Nm okretnog momenta.

Snaga se prenosi na stražnje kotače putem 6-stupanjskog ručnog mjenjača. Idealni raspored masa, uz sportski podešeno podvozje, osiguravaju uvjerljive performanse.

Dobra veza s podlogom održava se putem Michelin Pilot guma mjera 245/35 R19 sprijeda i 255/35 R20 straga. Primjenom aluminija pokušalo se smanjiti masu vozila, koja u konačnici broji više od 1.300 kg, što baš i nije rezultat vrijedan spomena.

Opel je nedavno iznenadio konceptom GTC Geneve, a sada nastavlja preko sestrinskog Vauxhalla.

Iako je zasada serijska proizvodnja pod velikim upitnikom, postaje očiti da Opel jasno mijenja svoju filozofiju stavljajući naglasak na sportski karakter.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije