Visa otkriva Velikog brata u vama

Piše:
utorak, 21.12.2004. 12:56
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Visa otkriva Velikog brata u  vama

NASTAVLJAJUĆI blisku suradnju s emisijom Big Brother, koja je počela jednim od tjednih zadataka u kući, Visa International, vodeći svjetski platežni sustav, provela je zabavno istraživanje o kupovnim navikama u Hrvatskoj.

Anketa je početkom prosinca provedena na 2350 osoba u popularnim shopping centrima u Zagrebu i na internet stranici Big Brothera.

Rezultati otkrivaju da hrvatski potrošači u potrazi za Božićnim poklonima za svoje bližnje pokazuju karakteristike stanara Big Brother kuće. Istraživanje je također pokazalo kako su fanovi Big Brothera uživali gledajući stanare kako snimaju reklamu za Visu.

Većini od gotovo 60 posto ispitanika svidio se Visin tjedni zadatak: preko 12 posto izjavilo je da im je snimanje Visine reklame bio najbolji tjedni zadatak, dok 46 posto smatra da je to bio jedan od tri najbolja zadatka.

Dok čitava Hrvatska u neizvjesnosti očekuje tko će biti prvi hrvatski milijunaš iz reality showa, Visa International pokrenula je anketu kako bi otkrila skrivenog Big Brother kandidata u hrvatskim potrošačima.

S obzirom na različite kupovne navike ispitanika, stvoreno je sedam potrošačkih kategorija, a svaka od njih nazvana je po određenom stanaru Big Brother kuće: Sanja, Zdravko, Marina, Saša, Ana, Valentina i Krešo.

Većina Hrvata se za vrijeme kupovine ponaša kao Marina, gledajući na kupovinu kao na zabavan jednodnevni izlet u shopping centar. To znači da gotovo četvrtina svih ispitanika (24 posto) voli kupovati u društvu i potrošiti sate i sate na ovu vrstu razonode.

Više od 17 posto potrošača ponaša se kao Zdravko: vole kupovati u grupi, ali ne žele potrošiti puno vremena na kupnju. Kako god, oslanjaju se na iznenađenje i snagu te se na željeni artikl okomljuju nemilice.

Potrošače Zdravkovog tipa u stopu prati Sanjin tip, čije navike pokazuje oko 16 posto kupaca koji u kupovinu idu sami i obavljaju shopping što je brže moguće. Ovaj se tip upućuje u kratku i brzu potragu za željenim predmetima. Iako su ovi tipovi uglavnom muškarci, žene s jakim karakterom (čitaj: samovoljne), mogu se isto tako naći u ovoj kategoriji koja se zbog toga i naziva Sanja.

Vjerojatno najdinamičnija kategorija kupaca nalazi se u kategoriji Saša. 12 posto hrvatskih potrošača ponaša se impulzivno, posežući za željenim predmetima bez obzira jesu li ih trebali ili ne. Potrošači sa Sašinim karakteristikama kupuju iz hira, a nakon što se vrate kući čude se zašto su potrošili novac na to.

Čini se da Hrvati nisu pretjerano okupirani potragom za rasprodajama jer samo 8 posto ispitanika spada u kategoriju Valentina, čiji je cijeli kupovni izlet posvećen potrazi za sniženjima.

Još niži postotak kupaca pokazuje organiziranost u shoppingu, budući da je samo 6 posto ispitanika pokazalo je Anine navike kupnje. Ova kategorija potrošača ne ulazi u trgovinu bez popisa i vrlo je metodična, no poneki put i previše pedantna.

Za komentar Visine ankete zamolili smo Tanju Puretu, službenu psihologinju Big Brothera: "Ponašanja prilikom kupovine uistinu su šarolika: neki rade točan popis artikala koji im trebaju, kupuju ono što su već provjerili i kupovina im traje kratko. Drugima odlazak u kupovinu predstavlja pravi ritual: proučavaju proizvode, iskušavaju nove, provode sate u razgledavanju i biranju, pri čemu se još i nađu s prijateljima na kavici. Neki su neodlučni čak i prilikom kupovine paste za zube, dok drugi impulzivno kupuju i aute. Pritom količina novca s kojom stvarno raspolažu i nije najvažniji kriterij," zaključila je Tanja Pureta.

Konačno, čini se da Hrvati jako vole kupovati na ovaj ili onaj način, jer je samo 2 posto ispitanika izjavilo da bi drugima prepustili da kupovinu obave umjesto njih.

Potrošači u kategoriji nazvanoj prema Kreši mogu se prepoznati po vunenim vestama s velikim medvjedićima, koji je za njega kupila mama ili starija sestra.

Visino istraživanje podudara se s dvomjesečnom Božićnom promotivnom kampanjom, koja se provodi u nekoliko shopping centara diljem Hrvatske.

Sve što korisnici kartica trebaju učiniti jest između 1. studenog i 31. prosinca što češće plaćati Visa karticama, i dobit će priliku da osvoje jednu od brojnih vrijednih nagrada, među kojima je i fantastična Seat Altea.