Volkswagen CISS: Matematika u službi sigurnosti
SIGURNOSNI sustavi u automobilima su sve brojniji i kompleksniji. Kako bi što bolje odgovorili na sve više sigurnosne standarde u Volkswagenu su razvili novu numeričku metodu koja će se ubuduće koristiti u razvoju serijskih Volkswagenovih i Audijevih modela.
CISS (Core-Competence Integrative Safety Systems) je sustav koji kombinira nekoliko različitih numeričkih metoda, a koristeću umjetnu inteligenciju računala omogućujući provedbu vrlo kompleksnih operacija u kratkom vremenskom razdoblju.
Algoritam rada sustava zasniva se na najsavršenijem biološkom uzoru, ljudskom mozgu, što u praksi daje mogućnost uravnoteženja većeg broja naizgled nespojivih procesa.
Primjera radi, sada je moguće u razumnom vremenu stvoriti stotine aplikacija, izvršiti selekciju optimalnih, a potom i provjeriti kako se konačni proizvod ponaša u stvarnim uvjetima okoline. U praksi to znači da će se moći provjeriti jesu li sigurnosni senzori optimalno smješteni u vozilu i kako se ponašaju u realnim situacijama.
Upravljački uređaj zračnog jastuka pojašnjava složenost sigurnosnog sustava vozila. Ovisno o parametrima (vrsti) sudara dotični uređaj aktivira sustav zaštite. Pri frontalnom sudaru aktivirat će se vozačev i suvozačev zračni jastuk, sigurnosni pojasevi, nasloni za glavu, kao i sami zatezači pojaseva. Za razliku od minulih vremena kada za sve operacije odgovarao jedan senzor, danas ih je u funkciji barem deset. Njima će biti pridruženi i ostali elementi poput ESP-a ili radarski nadziranog tempomata.
Tu se opet uključuje CISS putem kojeg je moguće predvidjeti ponašanje sigurnosnog sustava, kao i sama koordinacija s ostalim sustavima na vozilu.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati