Volvo predstavlja potpuno novi S40
VOLVO je za Frankfurt pripremio pravo iznenađenje. Ni više ni manje nego premijeru potpuno nove generacije modela S40. Ako se barem pola najava proizvođača obistini, riječ je o modelu, koji će u srednjoj klasi napraviti pravu pomutnju.
Volvov ulazni model predstavlja napredak u svim pogledima. Revolucionaran dizajn interijera, vrhunska pasivna i aktivna sigurnost, uvjerljivi pet-cilindrični agregati i pogon na sve kotače, samo su najvažnije karakteristike ovog ozbiljnog projekta. Nasljednik modela, koji je predstavljen još daleke 1995. godine konačno će zaokružiti ponudu švedskog proizvođača.
Hans-Olov Olsson, šef Volva, od novog modela očekuje puno, a kao najveće prednosti navodi njegovu prostranost, vozne osobine i naravno originalan dizajn. U Volvu su shvatili da je ključ uspjeha mlađa klijentela, koja je do sada njihove modele zaobilazila u velikom luku. S40 je prvi model koji bi mogao privući upravo taj sloj, i to prvenstveno one koji do sada nisu bili odlučni pobornici neke marke. Naime, stručnjaci u Volvu se nadaju da će sve kvalitete modela biti prepoznate i da će njegovi kupci ostati vjerni marki na dulji period.
Novi S40 donosi nekoliko noviteta u auto-industriju. Primjera radi, dizajn centralne konzole je nešto dosad neviđeno. Njena tankoća ostavlja dojam iznimne prozračnosti. Lebdjeća konzola će sasvim sigurno postati zaštitni znak modela, ali i marke.
Ako u nešto ne treba sumnjati onda je to zaštita putnika. Svima je jasno da je želja Šveđana da S40 bude proglašen najsigurnijim u klasi. Bogata sigurnosna oprema, uz inovativnu arhitekturu i primjenu čelika povišene čvrstoće trebale bi omogućiti pobjedu nad Toyotom Avensis i osvajanje trona.
Kako Volvo koristi potpuno novu platformu, koju će kasnije dijeliti s novim Ford focusom i Mazdom 3, međuosovinski razmak je narastao čak 78 mm, a dodatne centimetre bilježe sve dimenzije osim duljine. Naime, iako je ukupna duljina smanjena za 58 mm, ponuda prostora je osjetno veća od dosadašnjeg modela.
S40 će biti dostupan u nekoliko motornih izvedbi. Benzinsku gamu čine isključivo 5-cilindarski agregati (2.4/140-220 KS), od kojih je najjača izvedbu T5 od 220 KS. T5 će serijski biti opremljen 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a kao opcija će se nuditi AWD pogonom. Širim slojevima biti će puno interesantnija dizelska izvedba, koju čini 4-cilindrični agregat od 136 KS. Već od iduće godine gama će biti proširena 4-cilindarskim benzincima (1.6, 1.8) a potom na scenu stiže i V50 karavanski model.
S40 će se proizvoditi u proizvodnim pogonima u belgijskom Ghentu, u čiju modernizaciju je uloženo čak 340 milijuna eura. Proizvodnja starta kroz nekoliko tjedana, a svi ovogodišnji primjerci namijenjeni su isključivo švedskom tržištu. Planirana proizvodnja za 2004. godinu iznosi 70.000 primjeraka, od čega je čak 20.000 rezervirano za tržište Sjeverne Amerike.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati