Volvo V50 je stigao

Piše:
četvrtak, 25.12.2003. 11:12
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Volvo V50 je stigao

OD NEKOLIKO premijera na salonu automobila u Bologni, svakako je najznačajniji dolazak novog karavana s dalekog sjevera. V50 je nasljednik modela V40 i prvi premium proizvod Volva u srednjoj klasi.

Statusni simbol u obiteljskom pakiranju

Već na prvi pogled je jasno da je V50 dizajnerski uzor našao u većim modelima tvrtke, a poneki detalj skinut je i s prestižnog XC 90. Dakle, sasvim očekivano, Volvo temeljito obnavlja svoj vizualni identitet. Nakon modela S60, S 40 i najnovije serije 50 svima je jasno da je sportski štih itekako zastupljen kod Volva. Stoga i ne čudi da u službenom materijalu stoji da je riječ o sportskom karavanu.

Dizajnerski je posao dobro napravljen. Snažno zaobljeni nos, zakrivljene linije krova i sportski orijentiran stražnji kraj vozila miljama su daleko od onog što smo do sada imali prilike vidjeti kod Volva. Činjenica da konstruktori nisu značajno povećavali gabarite vozila potvrđuje da je želja bila napraviti kompaktan automobil lišen nezgrapnosti. Nadalje, povećani međuosovinski razmak i lagano povećan trag kotača daju naslutiti da je na novom modelu najveća pažnja posvećena voznim svojstvima i komforu.

Duljina vozila iznosi 4.514 mm, širina 1.770 mm, a visina 1.452 mm. Kao što smo već spomenuli, najveće povećanje doživio je međuosovinski razmak, koji je s 2.640 mm, veći nego kod prethodnika za punih 8 centimetara. Kad je u pitanju novi S40, jedina razlika je u duljini vozila, koja je kod karavana veća 46 mm.

Karavan siguran poput tenka

Kad je pak u pitanju pasivna i aktivna sigurnost u Volvo ne treba sumnjati. Najbolja reklama je podatak da je postignut stupanj zaštite kao i na prestižnom S80. Konstrukcija prednjeg kraja je podijeljena na nekoliko zona, kod kojih one dalje od putničkog prostora apsorbiraju najveću dozu energije udarca pri sudaru i maksimalno se deformiraju. U cilju dobivanja tako šarolikih mehaničkih karakteristika, pri formiranju konstrukcije korišteno je nekoliko vrsta čelika, od konvencionalnog, pa sve do čelika ultra-visoke čvrstoće. Krajnji rezultat je 34 % ve ća čvrstoća cjelokupne konstrukcije u odnosu na prethodni model, V40.

Također, u slučaju sudara, motor se unazad može pomaknuti za najviše 150 mm, do poprečnog nosača koji sprečava prodor u putnički prostor. Tu su još WHIPS (Whiplash Protection System) i SIPS (Side Impact Protection System), sustavi poznati iz ostalih modela.

Za aktivnu sigurnost brinu se serijski ABS+EBA sustav, te STC (Stability and Traction Control) i DSTC (Dynamic Stability and Traction Control), koji će na nekim tržištima biti dio serijske opreme. Svjetska premijera IDIS-a, sustava prvi put primijenjenog na vojnim zrakoplovima, bila je na modelu S40, a biti će sastavni dio i karavanske izvedbe.

Unutrašnjost

Karakteristike interijera su poznate s limuzinske izvedbe. Najatraktivniji detalj je "lebdjeća" središnja konzola. Visok stupanj završne izrade i ergonomija dodatan su plus za novi model, a tu je i prtljažnik kapaciteta ne baš velikih 417 litara. Izdašna serijska oprema dostojno prati imidž švedskog proizvođača. Kupac po želji vozilo može opremiti satelitskom navigacijom, mobilnim telefonom i potpunim multimedijalnim sustavom. 

V50 je moguće opremiti PAD (Passive Authorisation Device) sustavom zahvaljujući kojemu je klasičan ključ suvišan. Nadalje, aktivacija nekih dodatnih funkcija, kao što su alarm i Follow me home osvjetljenje također je moguća putem PAD. Ukoliko dođe do aktivacije zračnog jastuka (sudar), PAD šalje signal u GSM telefon i daje nalog za poziv prema središnjem informacijskom centru tvrtke, koji dalje obavještava službu za pomoć (policija, hitna pomoć i sl).

Snažni motori za potpun užitak

Volvo V50 će se u početku isporučivati u nekoliko motornih izvedbi, koje će s vremenom biti proširene novim motorima. Model na tržište stiže u kombinaciji tri benzinska i jednog dizelskog motora, a nakon nekoliko mjeseci na tržištu će se pojaviti još dva benzinca i jedan dizelaš.

Kad su u pitanju benzinci, najveća novost su novi pet-cilindarski agregati, koje karakterizira kompaktnost izvedbe i povoljna vanjska karakteristika. Slabiji 2.4-litraš razvija 103/140 kW/KS maksimalne snage pri 5.000 o/min, dok okretni moment iznosi 220 Nm pri 4.00 o/min. Sasvim dovoljno za ubrzanje do 100 km/h u 10 (10.7-aut. mjenjač) sekundi i maksimalnih 205 km/h (200 km/h).

Potrošnja u mixu iznosi prihvatljivih 8.5 l/100 km, odnosno 9.2 l/1oo km kod modela s automatskim mjenjačem. Sredina ponude rezervirana je za 2.5-litarski agregat od 170 KS (8.3 s, 220 km/h, 8.6 l/100 km), dok je top-model i ovaj put popularni T5. Sportski T5 pokreće 2.5-litraš, koji uz pomoć turba razvija 220 KS i 320 Nm, a do stotke stiže za 6.9 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 240 km/h, dok potrošnja u mixu po službenim podacima iznosi svega 8.8 l/100km.

U ponudi je i jedan dizelski motor. 2.0D razvija 100/136 kW/KS maksimalne snage uz 320 Nm okretnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h u 9.6 sekundi i 210 km/h maksimalne brzine. Službeni podaci kažu da prosječna potrošnja ne prelazi 5.7 l/100 km.

Uz novi 5-stupanjski ručni mjenjač, kupci će na raspolaganju imati još dva 6-stupanjska i jedan automatski s pet stupnjeva prijenosa.

Kome je namijenjen najnoviji karavan?

Odgovor iz Volva je dobro poznat. Riječ je o mladim, aktivnim ljudima, odnosno mladim obiteljima s jednim ili dvoje djece,  koji žele premium vozilo, dakle elegantno i kvalitetan karavan kojeg karakterizira vrhunska kvaliteta, izdašna ponuda prostora i uvjerljive performanse. Otprilike isti odgovor dali su svi poznatiji proizvođači, od Audija (A4 Avant) pa sve do Rovera (75 Tourer). Realno gledano, Volvo V50 će odabrati svi oni, bez obzira na godine, koji su spremni izdvojiti poveću sumu novaca, a zaziru od njemačke auto-industrije. Istina, u ovaj rang bi mogli uvrstiti i modele kao što je Toyota Avensis Wagon, ali ipak je riječ o automobilima, koji do sada u Europi nisu imali značajan utjecaj.

U Volvu imaju jasno određen cilj, koji glasi: prodaja mora startati početkom 2004. godine, a prva godina prodaje će biti zaključena s 74.000 isporučenih primjeraka.

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije