Volvo XC90 loš, Honda Element prolazna

Piše:
petak, 4.4.2003. 14:45
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Volvo XC90 loš, Honda Element prolazna

NE, NIJE riječ o terenskim sposobnostima, pa čak ni o crash-testu u užem smislu, već samo o testiranju otpornosti branika na udarce, koje je provela američka institucija Insurance Institute for Highway Safety.

Tijekom ožujka objavljeni su rezultati opsežnog istraživanja, koje je prenio i Associeted Press. Posebno loše prošle su kusuzne limuzine Lincolna, Cadillaca, Infinitija (Nissan) i Acure (Honda).

Njihovi branici su pružili krajnje oskudnu zaštitu, jer je udarac vozila pri brzini od 8 km/h (5m/h) rezultirao štetom većom od 1.000 USD.

Loše su prošli i najnoviji pripadnici SUV segmenta, Mitsubishi Outlander i Volvo XC90, dok je Honda Element sa 537 USD štete dobila prolaznu ocjenu. Iako na prvi pogled tako ne izgleda, ovo istraživanje je vrlo interesantno. Većina prometnih nezgoda danas se dešava upravo u ovim okolnostima.

Najbolji primjer je provlačenje uskim ulicama, gradske gužve i parkiranje. Stoga su svi obuhvaćeni modeli podvrgnuti testu, tako da su simulirani udarci u ravnu statičnu barijeru, i to vožnjom naprijed i unazad.

Također, simulirani su i udarci pod kutom, koji se u praksi najčešće i dešavaju.

"Veliki automobili koje smo testirali su možda luksuzni u pogledu stila i komfora, ali su njihovi branici sve samo ne to. Oni jednostavno ne brane.", kratko je prokomentirao izvršni direktor tvrtke.

Acura RL (Honda Legend) je pri udarcu prošla još gore, baš kao i Cadillac CTS, čiji branik nije uspio zaštititi okolni lim. Infinity Q45 i Lincoln Town Car će pri ovakvom tipu sudara ostati i bez prednjeg fara.

Cijena popravka kod Infinitija iznosi čak 858 USD, dok je kod Lincolna upola niža.

U Lincolnu to komentiraju vrlo kratko. Brane se činjenicom da svi elementi vozila udovoljavaju standardima.

Utješno, zar ne?

Jedini predstavnik koji se prodaje i u Europi je Volvo XC90. Udarac sprijeda rezultirat će podizanjem poklopca motora (774 USD), a udarac straga traži potpuno novi branik čija cijena je nemalih 2.238 USD.

U Volvu kažu da je to u skladu s klasom. Pitamo se gdje su oni modeli Volva, koji su mu priskrbili epitet cestovnog tenka.

Mitsubishijeva prinova Outlander je prošao najgore u testu udarca straga. Šteta je procijenjena na 1.217 USD, a u Mitshubishiju kažu da rezultati ne odgovaraju njihovim testovima.

Sve u svemu, ispada da kvaliteta branika ne prati cijenu vozila. Jer kako objasniti da automobil vrijedan 35.000 eura u sudaru brzinom od 8 km/h ostane bez branika, poklopca motora i pokojeg fara?

Vezano
Vijesti  |  Tagovi

Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan

Najnovije