Yves Saint Laurent i Michael Jackson masno zarađuju i nakon smrti

Piše:
četvrtak, 29.10.2009. 09:39
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Yves Saint Laurent i Michael Jackson masno zarađuju i nakon smrti

Tekst: V.V.
Foto: JLP

BIZARNU listu najbogatijih pokojnika koju tradicionalno sastavlja časopis Forbes ove godine uvjerljivo predvodi kreator koji je ženama prvi obukao hlače, veliki Yves Saint Laurent, koji je nakon svoje smrti u lipnju 2008. godine od prodaje imanja i skupocjene kolekcije umjetnina "zaradio" više od 350 milijuna dolara, i tako (još jednom) ušao u povijest. Samo korak iza francuskog modnog gurua smjestili su se tvorci legendarnog mjuzikla "Moje pjesme, moji snovi", Richard Rodgers i Oscar Hammerstein, koji su zahvaljujući ekranizaciji svojeg djela nakon smrti "ubrali" milijunsku zaradu.

Jacksonova zarada bi se tek trebala zakotrljati

Michael Jackson, za kojeg se već sekundu nakon smrti počelo kalkulirati tko će ga sve sad "oderati", tek je treći na ovoj prestižnoj listi, ali djelomično i zato što bi se, prema procjenama, njegov lik i djelo trebali tek početi eksploatirati. Ipak, nakon smrti Michael je već uspio nabiti zaradu od 90 milijuna dolara (na prodaji albuma, autorskim pravima i dokumentarcu "This Is It" koji je sinoć doživio svoju zagrebačku premijeru), a ona bi se, procjenjuju mnogi, tek trebala početi kotrljati.

Elvis Presley naglo pao

Glazbenik koji je godinama predvodio listu - Elvis Presley - time je pao na četvrto mjesto Forbesove liste najbogatijih pokojnika, a njega u stopu slijede pisac J.R.R. Tolkien, tvorac legendarnih priča o Gospodaru prstenova, autor Snoopyja Charles Schutz te glazbenik John Lennon, čija udovica i sin još uvijek žive na novcu i slavi bivšeg Beatlea.

Osim njih, nakon smrti "krenulo" je i Jimiju Hendrixu te Andyju Warholu, a svoje mjesto među prvih deset našao se i autor "Hitne službe" te "Jurskog parka", Michael Crichton.

Albert Einstein - legenda nad legendama

Tvorci Forbesove liste objašnjenje ovog fenomena potražili su kod istaknutih marketinških stručnjaka i naišli na jednostavan odgovor. "Albert Einstein neće biti kažnjen zbog vožnje u pijanom stanju, a Steve McQueen neće osvanuti u tabloidima zbog ljubavne afere. Sve što se moglo dogoditi već je za njima", pojasnili su.

A kad smo već kod slavnog znanstvenika valja spomenuti i kako Einstein redovito i bez iznimke na svojim teorijama ubire milijune posljednjih pola stoljeća, i to zahvaljujući svojim fotografijama, koje su procijenjene kao jedne od najkorištenijih u marketinškoj industriji ikad.