BMW 130i – najbolji u klasi

BMW 130i – najbolji u klasi

BMW-ova serija 1 u Ženevi dobiva vruću prinovu. Iza imena 130i krije se premium automobil sportskog pedigrea. Motorizacija iz serije 6 predstavlja 1-icu u novom svijetlu i staje na korak do M izvedbi.

130i pokreće redni šest-cilindarski benzinac od 190kW/258 KS i 300 Nm. Dovoljno da BMW-ov kompakt izvozi krug na Nurburgringu za nešto više od osam i pol minuta. Rasni sportaš bez problema postiže 250 km/h (el. ograničeno)  i ubrza do 100 km/h za 6,2 sekundi.

Tehnološki dragulj obujma tri litre obiluje inovacijama (Vanos, Valvetronic...), a odlikuje se brzim odzivom, odličnom izlaznom karakteristikom i optimalnom potrošnjom goriva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Zvuk je fascinantan, posebno pri višim okretajima kojih se ovaj motor ne boji. Iako se radi o snažnom agregatu proizvođač tvrdi da posjeti benzinskim crpkama nisu česti, prosječna potrošnja je na razini od devet litara na stotinu prijeđenih kilometara.



U BMW-u su odavno shvatili važnost mudre izreke da je snaga ništa bez kontrole. Njihovo je rješenje stražnji pogon kojeg se ne žele odreći niti na najmanjem modelu. Odlična vozna svojstva potencira idealni raspored masa između osovina u omjeru 50:50, a jedinu granicu predstavlja svemoćni nadzor ESP-a.

130-ica samouvjereno korača na serijskim 17-inčnim alu-naplatcima. Kako ne bi bilo zabune brinu se decentni kromirani detalji i dvostruki završetak ispušnog sustava. Sportska sjedala i upravljač presvučen kožom su neizostavan dio opreme, kao i bogatija ploča s instrumentima.

Treba se naoružati strpljenjem jer 130i u prodaju stiže tek u rujnu. Kupcima do tada preostaje izbor pet motornih izvedbi, dvije dizelske (118d, 120d) i tri benzinske (116i, 118i, 120i).

Miljenko Nikolić

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara