Četvrt stoljeća je stajao u salonu: Prodaje se izuzetni Cadillac
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Paul Sadlon Motors
PRAVA kolekcionarska poslastica nalazi se u jednom kanadskom salonu automobila.
U pitanju je u nas malo poznati Cadillac Allante, coupe izvedba legendarnog Sevillea, koja je proizvedena u svega 21.000 primjeraka. Ako se pitate što je toliko posebno osim paprene cijene, to je prije svega činjenica da je Cadillac u besprijekornom stanju. Naime, automobil je doslovno nov s nula prijeđenih kilometara.
Cijena za takav primjerak je 77.743 CAD, odnosno oko 59.000 USD. Cijena je to po kojoj se automobil u konačnici i prodavao daleke 1993. godine, godini u kojoj je proizveden zadnji primjerak.
Allante ne čini posebnim samo relativno skromna naklada. Model je lansiran 1986. godine kao GM-ov odgovor na Mercedes SL. Dizajn potpisuje Pininfarina, a posebno zanimljiv je podatak kako je za njegovu proizvodnju oformljen zračni most, a automobil prozvan letećim talijanskim Cadillacom.
Karoserija se izrađivala u Italiji i montirala na Eldoradovu šasiju koja je avionom stigla iz SAD-a. Zatim su specijalno pripremljenim Boeingom 747 u koji je stalo 56 komada nedovršenih automobila, isti transportirani nazad u 7.400 km udaljeni Detroit, gdje je automobil dovršavan.
Konkretan primjerak pokreće dobro poznati 4.6 V8 Northstar motor snažan 300 KS usuglašen sa četiri-stupanjskom automatikom. Brojne se posebnosti vežu uz ovaj poseban automobil, no na kraju nije uspio dostojno konkurirati etabliranim rivalima, posebno onima iz Mercedesa i Jaguara.
Model se inicijalno isporučivao sa tvrdim aluminijskim krovom bez nadoplate, no kasnije je bila dostupna jeftinija izvedba bez tvrdog krova. Također, bogatom opremom i brojnim sigurnosnim dodacima upravljao je set računala a krajne kompleksnim algoritmom rada. Automobil je tako detektirao pregorenu žarulju i automatski ju mijenjao nekim sporednim svjetlom. Primjerice, ako pregori glavno prednje svjetlo automatski će se aktivirati maglenka. Za uzorni komfor brinuo se prilagodljivi ovjes, a kupac je mogao birati između analognih (proeuropskih) i digitalnih instrumenata. Nadalje, daleke 1986. godine tvorničko jamstvo iznosilo je 160.000 km ili čak 7 godina.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati