Dieselgate 2.0: Der Spiegel optužio Porsche za prevaru
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Porsche
NOVI problemi za VW koncern i njegovu prestižnu marku.
Porscheov popularni terenac Cayenne u dizelskom izdanju ima daleko višu emisiju štetnih plinova, piše njemački Der Spiegel pozivajući se na neovisne rezultate koje je proveo TUV Nord. Cayenne V6 TDI je testiran u uvjetima normalne vožnje, a rezultati su iznad najviših dopuštenih vrijednosti emisije štetnih plinova. "Sa ovim vrijednostima model ne bi nikada dobio dopuštenje od ovlaštenih institucija", rekla je Helge Schmidt iz njemačkog instituta TUV Nord. Još precizniji je bio Martin Führ, profesor prava i stručnjak u području ekološkog prava, koji je rekao kako "Porsche koristi uređaj koji je ilegalan prema zakonskoj regulativi EU".
U Volkswagenu izgleda nastavljaju sa starom praksom. Naime, po tome ispada da VW i dalje vara, ali sada puno sofisticiranije. Softver u Porscheu prepoznaje da li je automobil na cesti ili na valjcima, piše Spiegel pozivajući se na višemjesečna testiranja. Uređaj za kontrolu emisije štetnih plinova sada radi puno pametnije u odnosu na onaj iz 2015. godine. Tako više ne prati kut zakreta upravljača, već prati uspon i sile ubrzanja, što u prijevodu znači da startom motora ulazi u „čisti“ modalitet rada i zadržava ga sve dok automobil ne uđe u zavoj ili savlada uspon. Epilog je da će u 99% slučajeva, odnosno sve dok nije u fazi testiranja, emitirati 68% više NOx čestica od dozvoljenog, kažu rezultati ispitivanja u TUV Nord.
Iz Porsche su se na ove rezultate očitovali kratkim službenim priopćenjem, koje glasi "Za nas ovi rezultati nisu razumljivi", a pritom skreću pozornost kako emisije ovise o nizu čimbenika kao što su opterećenje motora, brzina i temperatura. Pokažu li se ove optužbe istinite na meti bi mogao biti trenutni šef VW koncerna Matthias Müller, koji je bio šef Porschea do kraja 2015. godine.
O ovim rezultatima raspisali su se brojni svjetski mediji, a vijest je prenio i Reuters podsjećajući kako je Volkswagen do sada Dieselgate stajao preko 25 milijardi dolara samo u Americi gdje je primoran otkupiti oko pola milijuna vozila s prekomjernom emisijom štetnih plinova.
Osim Porschea pod istragom je i Audi. Sa obzirom na opseg istražnih radnji i broj optužbi već se uvriježio pojam za nastavak afere pod imenom Dieselgate 2.0. Hoće li ga Volkswagen preživjeti?
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati