FOTO Pininfarina HK GT je sve što Mercedes nije
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Pininfarina
OTKAKO SU pali u indijske ruke u Pininfarini su se razmahali. Ovogodišnje izdanje ženevskog salona uveličali su prelijepim GT-om.
Pininfarina je aktivna na nekoliko frontova pa dok, primjerice, jedan tim razvija budući iranski narodni auto, druga grupa dizajnera ispunjava snove mnogih i radi na razvoju limuzine coupeovske forme i ekološkog poriva.
Nakon prošlogodišnjeg koncepta H600 i potvrde serijske proizvodnje, iz Pininfarine dolazi novo remek-djelo. Kao što mu samo ime govori, HK GT je formom Grand Tourer, a prva dva slova upućuju na partnera, HK ili Hybrid Kinetic Group, s kojim su ušli u 65 milijuna eura vrijedan posao razvoja novog električnog automobila.
Iako se radi o konceptu, pogon ovog vozila je u potpunosti operabilan. Čine ga elektromotori koje pokreće set baterija kapaciteta od tek 38 kWh, a nudi startnu autonomiju od 160 km. Ne zvuči puno, no tu u igru ulazi plinska turbina koja služi kao range extender. Kao u slučaju drugog kineskog koncepta iz Techrulesa, može koristiti bilo koje fosilno gorivo, a doseg podiže na preko 1000 km s jednim spremnikom goriva.
HK GT izgleda odlično i ide još bolje. Na 100 km/h je za manje od tri sekunde, a maksimalac je limitiran na 350 km/h. Ukupna masa vozila je vrlo prihvatljivih 1860 kg, što je iznenađujuće malo s obzirom na gabarite i činjenicu da ima kompleksan pogon. Njega čine četiri elektromotora ukupne snage 800 kW/1087 KS, dvostupanjski mjenjač i prije spomenuta turbina.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Estetika je ovdje bitna, a kao najveći plus priznaje joj se način na koji su aktualni trendovi integrirani u tradicionalnu formu automobila. I doista, HK GT iz svakog ugla izgleda odlično, s povećim prednjim poklopcem i kabinom koja se nudi putem golemih krilnih vrata. Nema sumnje, jedan od rijetkih noviteta kojem krom i LED rasvjeta ne smetaju. Čak naprotiv, prednja osvijetljena maska nudi doživljaj koji nadilazi markantan nastup. Recimo i kako HK GT u duljinu mjeri koji milimetar manje od 5 metara, dok je širina okrugla 2 metra.
A sličnost s Mercedesovom (AMG-ovom) GT obitelji je evidentna. Barem kad je u pitanju vanjski dizajn. Unutra je pak izuzetno moderan minimalistički pristup koji dopušta pretjerivanje u samo jednom smjeru, a to je broj i veličina zaslona.
Ako ste mislili kako je ovo samo pokazni koncept, znajte da Pininfarina ima ozbiljne namjere. U priču oko razvoja atraktivnog električnog automobila uključio se i jedan kineski milijarder. Sudeći po viđenome, projekt je blizu konačnog rješenja.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati