Peugeot 3008: Napredni SUV stigao na hrvatsko tržište
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Peugeot
NAJIŠČEKIVANIJI Peugeotov novitet je predvodnik zaokreta francuske tvrtke, a sada je stigao i u hrvatske salone.
Nema sumnje, Peugeot je napravio hrabar potez i odlučio s novim 3008 napraviti zaokret u poslovnoj filozofiji. 3008 je tako u novom izdanju postao SUV model visokog stila i prvoklasne ponude, te se samim time profilirao u predvodnika game. Nimalo čudno da je Peugeot krenuo u tom smjeru, pogotovo ako se uzme u obzir kako je u proteklih sedam godina prodaja SUV-ova skočila 2,5 puta.
Atraktivan dizajn za novi smjer
Kada je 2008. godine Peugeot lansirao prvu generaciju modela 3008 nametnuo se originalnim dizajnom, ali ipak uz određene zadrške. Možda bi najbliži opis koncepta bio da njegov napuhani izgled predstavlja kombinaciju monovolumena i crossovera. Evolucija se sada nastavlja, a kako u Peugeotu vole reći, 3008 je sada čistokrvan SUV, i to napredan.
Ono što svakako stoji je da se radi o modelu koji svojim oblikom doista poprima povišeni SUV-ovski karakter, i što je bitno, to doista radi na za današnja mjerila originalan način. Atraktivna vanjština tek je jedan od ispita Peugeota koje mora položiti sa odličnim uspjehom želi li doista ući u viši cjenovni razred i pritom biti uspješan.
S duljinom od 4.447 mm novi je 3008 primjetnih 8 cm dulji od prethodne generacije, a međuosovinski razmak je sa 2.675 mm povećan za 62 mm u odnosu na stari model. Širina vozila je i dalje 1,84 m, dok je visina 1,62 m, što i nije strašno sa obzirom da se podnica nalazi na čak 22 cm visine.
Futuristički interijer
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Pogled u interijer jasno otkriva drastičan odmah od svega viđenog u Peugeotu posljednjih godina. Dominira tzv. i-Cocpit koji zahvaljujući 12,3-inčnom zaslonu donosi novi doživljaj korištenja automobila kao takvog. Vozač pritom ima mogućnost personalizacije instrumentne ploče, a na raspolaganju je pet načina prikaza informacija. Pritom su tu kompaktniji upravljač, te 8-inčni zaslon infotainment sustava, putem kojega se u kombinaciji sa šest tipki ostvaruje pristup svim bitnim sustavima: radiju, klima uređaju, navigaciji, postavkama vozila, telefonu i mobilnim aplikacijama.
Za potpuni ugođaj tu je i-Cockpit Amplify u okviru kojeg su mogućnosti podešavanja ambijentalne rasvjete, reprodukcije zvuka (standardan Focal hi-fi), masaže i mirisnog osvježivača prostora. Za one sklonije aktivnijoj vožnji namijenjen je Driver Sport Pack.
Osim naprednih tehnologija i bogate opreme 3008-ica je ušminkana kvalitetnijim materijalima, a rast dimenzija donio je i veću prostranost. Tako putnici straga imaju 24 mm više prostora za noge, odnosno 36 mm više u visini glave. Povećana je i širina u visini katova, 17 mm sprijeda i 4 mm straga.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
3008 je i vrlo praktičan automobil. Sjedala se preklapaju u ravnu podnicu, prtljažnik je moguće prilagoditi kiznom podnicom, suvozačevo sjedalo je moguće preklopiti. Mali utovarni rub, kapacitet povećan na 520 litara i sustav slobodnih ruku čine ovaj model dobrim obiteljskim izborom.
Imperativ dizelskih motora
Model je postavljen na EMP2 platformu, što u prijevodu znači optimizaciju dinamike vozila putem smanjenja mase do 100 kg, ali i uvjerljivije skrojenog podvozja, koje karakteristikama optimalno prati mogućnosti svih motora u ponudi.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Kao što je načelno svima poznati Peugeotova filozofija ne uključuje pogon na sve kotače, već je tu Grip Control, sada dodatno unaprijeđen. Nudi pet postavki rada sustava protiv proklizavanja (Standard, Snijeg, Blato, Pijesak, ESP OFF), a u kombinaciji M+S guma osigurava zadovoljavajuća svojstva na svim podlogama.
Automobil je opremljen brojnim aktivnim sigurnosnim sustavima u okviru ADAS-a (Advanced Driver Assistance Systems), a uključuje sve danas dostupno na tržištu, od sustava automatskog kočenja u slučaju opasnosti (Active Safety Brake) i upozorenje na opasnost od sudara (Distance Alert), do prepoznavanja prometnih znakova (i brzine), nadzora mrtvog kuta i automatskog uključivanja dugih svjetala. Olakšano je i parkiranje putem Visio Park ili pak Park Assist sustava.
Ponuda uključuje dva benzinska motora (1.2/130 KS, 1.6/165 KS), gdje je osnovni standardan sa šest stupanjskim ručnim mjenjačem, a opcijski i sa automatikom. Snažniji se nudi isključivo sa automatskim mjenjačem. Kad su pak u pitanju dizelaši okosnica ponude je 1.6 motor dostupan u dvije izvedbe snage (100 i 120 KS), gdje slabiji dolazi u kombinaciji pet-stupanjskog ručnog mjenjača, a snažniji ima stupanj više. Vrh ponude čini 2.0 HDI sa 150 KS i ručnim mjenjačem, odnosno 180 KS i automatskim mjenjačem.
Četiri su predviđena paketa opreme, Access, Active, Allure i GT. Poznate su i cijene, a kreću se od 169.971 kn za 1.6 HDI 120 Access, pa sve do 299.450 kn koliko stoji top izvedba, 2.0 HDI 180 GT.
Nakon kratkog druženja sa 3008-icom bez zadrške možemo rezimirati kako se doista radi o najatraktivnijem modelu u Peugeotovoj ponudi i šire. Radi se o dizajnerskom automobilu velikih mogućnosti kojim Peugeot podiže letvicu, a sve prate i odgovarajuće cijene.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Pročitajte još
Učitavanje komentara