Testirali smo Toyotu RAV4 u vrlo zanimljivom hibridnom izdanju
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: M.N.
MOĆNI Toyotin SUV netom je redizajniran, a najveća novost je hibridna izvedba koja nudi odlične performanse uz zavidnu štedljivost.
Kažemo zavidnu jer malo koji SUV ove veličine sa nepunih 200 KS ispod poklopca troši poput gradskog automobila, bar prema službenim podacima. Pritom nudi odlična ubrzanja i visoku razinu komfora, a cijena ne ide u nebo kao u slučaju nekih osjetno kompliciranijih rivala.
Kod testnog vozila svakako je najzanimljivije područje hibridni pogon i njegove karakteristike u vožnji. Sa obzirom da je skuplji i luksuzniji Lexus NX300h nastao iz RAV-a logično je kako se radi i o istom hibridnom pogonu.
Čini ga 2.5-litreni četverocilindrični četverotaktni Otto/Atkinson motor snage 155 KS (i 206 Nm) u kombinaciji 145 KS (i 270 Nm) snažnog elektromotora, također smještenog sprijeda. Da, RAV4 ima prednji pogon, a opcijski se nudi svojevrsni AWD-i pogon na sve kotače gdje je sustavu pridodan stražnji elektromotor snage 68 KS (i 139 Nm). Točka na i je set Ni-MH baterija kapaciteta tek 1,59 kWh koje se pune isključivo regenerativnim kočenjem i radom motora u generatorskom načinu djelovanja. Sinergijski učinak sustava je 197 KS.
Papir kaže da hibridni RAV uhvati 100 km/h za 8,3 sekundi, dok je maksimalna brzina kao i kod Lexusa 180 km/h. Što se tiče osjećaja u vožnji i načina upravljanja sve što vrijedi u slučaju Priusa – princip je isti. Osim osnovnih postavki na raspolaganju su poslovični ECO i POWER modaliteti putem kojih pogon donekle mijenja ćud u pogledu agilnosti i udjela električnog pogona, no ništa dramatično.
Hibridni RAV zahvaljujući setu baterija može voziti isključivo na struju u tzv. EV modu no njihov maleni kapacitet autonomiju ograničava na tek nekoliko kilometara. U praksi to znači da ćete najčešće kretati na struju, a u slučaju mirne noge nastaviti voziti nečujno na struju kvartom sve dok ste u eco području. Da, umjesto turcelera ploča s instrumentima ima mjerni instrument područja djelovanja, koji logično ide od charge, preko eco do power.
Red je spomenuti da u priču o korištenju vozila ulazi i CVT mjenjač, a koji nudi i ručno šaltanje šest stupnjeva. Elektronika se brine o trakciji i spriječava proklizavanje, a jedini trenutak kada će Toyota ostaviti potpis na asfaltu je ako iz R(ikverc) prebacite u D(rive) i naglo stisnete gas. Sve informacije o vožnji možete pratiti putem animacije na centralnom info zaslonu ili pak na info zaslonu između mjernih instrumenata.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
A podaci o prijeđenom putu potvrdit će tezu da su hibridi najbolji tamo gdje je klasicima najteže – u gradu. Veći upliv električne energije, regenerativno kočenje i start-stop sustav rezultirat će nižom potrošnjom, pa će automobil i u gradu trošiti redovito ispod 6,5 litara. Realno, najveća potrošnja je na autoputu, no i tada neće prijeći razumne okvire. Prosjekom testa od 7,1 l/100 km vrlo smo zadovoljni. Uostalom, RAV4 se pokazao štedljiviji i agilniji od Lexusovog blizanca što je dodatni plus za Toyotinog avanturistu.
Posebnu pohvalu u poglavlju vožnje upisujemo i na račun brojnih sigurnosnih pomagala. Osim radarski nadziranog adaptivnog tempomata tu su provjera mrtvog kuta sprijeda (BSM) i straga (RCTA) te Pre Collision sustav automatskog kočenja u opasnim situacijama. Posebno veseli PVM sustav s 4 kamere koje omogućuju 360° pogled oko vozila i pogled na vozilo iz ptičje perspektive, a koristan je kod parkiranja. Naravno, sigurnosna oprema je potpuna, a isto vrijedi i kad je u pitanju komfor. Executive razinu dodatno će začiniti kožom presvučen interijer te gospodski detalji poput grijanih prednjih sjedala, električnog upravljanja poklopcem prtljažnika i sl.
Ponuda prostora sprijeda je prvoklasna, a isto vrijedi i straga gdje je moguće podešavati kut naslona sjedala. Pristup kabini olakšavaju velika vrata i opcijski pragovi. Jedina hibridna mana tiče se prtljažnika koji je dobio laganu izbočinu, a kapacitet mu je smanjen pedesetak litara na i dalje sasvim dovoljnih 501 l.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Popularni Toyotin SUV model je mekano podešen i samim time vrlo udoban u vožnji. Dobro izvedena zvučna izolacija dopušta visoke putne prosjeke, a monovolumenska ergonomija da svježi stignete i na dalja odredišta.
I sada ono najbolje. Hibridni RAV4 starta cijenom od 261.200 kn što je tek 18.000 kn više od dizelske opcije, ali i 6.000 kn manje od benzinske izvedbe sa pogonom na sve kotače. No dvije dodatne stvari čine se bitne. Prva je kako se u iščekivanju poticaja Toyota nudi ovaj model u prodajnoj akciji Toyota financiranja 33-33-33 s 0% kamate, a druga da se ovaj model prvi cijenom primakao klasičnim SUV-ovima, a istovremeno se pokazao vrlo učinkovit.
Da, RAV4 nema mogućnost punjenja na električnim punionicama i nema upotrebljivu električnu autonomiju poput primjerice Mitsubishija Outlander PHEV, no svojim voznim osobinama ničime ne zaostaje, a na koncu je i do 100.000 kn jeftiniji.
U konkretnom slučaju radi se o bogato opremljenom modelu i svojevrsnoj top izvedbi u 2WD ponudi, pa cijena od 326.700 kn sa obiljem opcijskih doplata ne treba čuditi. Ipak je to komad vozila koji obiluje opremom i konjicom, prava pojava na cesti, a pritom nudi minimizirane troškove vlasništva.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati